021-88507190

عظیم ترین شکست ها در پروژه های گردشگری جهان

گردشگری ش.مافی 08 مرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در همه مقصد های مهم گردشگری یا مکان هایی که برای پیشرفت،در زمینه گردشگری شروع به ساخت پروژه های عظیم کرده اند گاهی با پیشرفت چشم گیری و گاهی با شکست و ضرر های بزرگ و غیر قابل جبران مواجه شده اند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    عظیم ترین شکست ها در پروژه های گردشگری جهان

    در همه مقصد های مهم گردشگری یا مکان هایی که برای پیشرفت،در زمینه گردشگری شروع به ساخت پروژه های عظیم کرده اند گاهی با پیشرفت چشم گیری و گاهی با شکست و ضرر های بزرگ و غیر قابل جبران مواجه شده اند.
    از پروژه هتلی که حتی یک مهمان هم در خودش ندید بگیر تا برخی از پروژه های صنعتی در سراسر جهان که پول های کلانی را سوزانده اند و شکست های گسترده ی گردشگری را نشان می دهند به حدی که که کسی نمی داند بخندد یا گریه کند.با هم چندتا از عظیم ترین و مهم ترین شکست های گردشگری در تمام دوران ها و نقاط جهان را بررسی می کنیم.

    تابلو اسم و پرچم کشور های جهان

    جزایر جهان دبی 

    جهان واقع در خلیج فارس در سواحل دبی، مجموع جزایز جهانی دبی که به شکل نقشه جهان ایجاده شده است.ساخت این جزایر از سال 2003 آغاز شد اما به دلیل بحران مالی در سال 2008 متوقف شد. از آن زمان تاکنون سکوت زیادی در مورد این پروژه به وجود آمده است.
    یک سوم جزایر هم هنوز فروخته نشده و فقط در دو مورد توسعه یافته است که تنها یکی از آن ها برای اهداف تجاری مورد استفاده قرار گرفته است.این پروژه موجب ضرر 12.5 میلیارد یورو شد که یکی از بزرگترین پروژه ها و ضرر ها در حوزه گردشگری می باشد.
    بهترین سفر به دبی در تورهای ارزان دبی مهرپرواز تجربه کنید مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات گردشگری و مسافرتی در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.

    نمای شهر دبی از بالا

    فرودگاه برلینبرگ برلین 

    به عنوان بزرگترین سایت ساخت فرودگاه در اروپا،فرودگاه برلینبرگ برلین در سال 2006 با افتخار افتتاح پروژه خود را جشن گرفت.طبق اطلاعات اولیه، این فرودگاه قرار بود در پایان سال 2011 شروع به کار کند و با تصحیح تاریخ، تاریخ شروع تا ژوئن 2012 تغییر کرد.
    ازآن زمان به بعد فرودگاه به دلیل نقص فنی و ساختاری، ادامه پروژه بارها تعویق افتاد و در نتیجه ضرر 6.6 میلیارد یورو را متحمل شد.هم اکنون افتتاحیه این پروژه برای سال 2021 برنامه ریزی شده است.

    نمای فرودگاه ناقص برلین از بالا

    بازار مال جدید چین 

    این طرح برای ساخت بزرگترین مرکز بازار در جهان بود و فقط برای هدف بازار خرید این پروژه آغاز شد.هدفی که قرار بود به سرانجام برسد به نتیجه ای دور از انتظاری رسید و با شکست بزرگی مواجه شد.هیچ مغازه و رستورانی در این بازار بازدید کننده ای ندارد.
    بزرگی این مجموعه زمینی به مساحت 892000 متر مربع حدود 125 زمین فوتبال، 660000 متر مربع فضای برای خرده فروشی در نظر گرفته شد که در همین اوخر 99 در صد آن خالی بود به همین دلیل این بازار بزرگ در دونگوان چین به مدت طولانی با نام Dead Mall نامگذاری شده بود که بیش از 1 میلیارد یورو ضرر داشته است.
    چین یکی از بهترین و مهم ترین مقصد های گردشگری جهان است سفر بی نظیر و رویایی به جین را با مهرپرواز تجربه کنید.مهرپرواز با ارائه خدمات گردشگری در زمینه خرید بلیط هواپیما گوانجو، پکن، شانگهای، تورهای چین و کلیه خدمات گردشگری این کشور زیبا در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.

    نمای پروژه متروکه بازار مال چین

    استادیوم Nacional برزیل 

    به مناسب جام جهانی فیفا در سال 2014 در برزیل این استادیوم به جای استادیوم Mané Garrincha ساخته شد.هزینه کل ساخت و ساز به 450 میلیون یورو رسیده است که این امر آن را به یکی از گران ترین استادیوم های تاریخ فوتبال تبدیل شد.با این حالا پس از جام جهانی استفاده محدودی دارد با اینکه تیم ملی برزیل تیم حرفه ای است ولی پوشش هزینه نگهداری این استادیوم خیلی بالا می باشد و ماهانه 180 هزار یورو برای نگهداری آن هزینه می شود.

    نمای بالا استادیوم Nacional برزیل

    هتل هارمون لاس وگاس 

    ساخت هتل 279 میلیون دلاری لاس وگاس در سال 2007 آغاز شد.این طرح برای ساخت یک برج بیضی شکل با نمای بسیار چشمگیر با 400 سوئیت و 207 اتاق طراحی شد.تنها یک سال بعد،نقص ساخت و ساز کشف شد.مجتمع مسکونی برای کاهش تعداد طبقات از 49 به 28 کاهش داده بود که کل پروژه کنسل شد.در سال 2013 تصمیم به تخریب هارمون گرفته شد و خسارت های کلی به 365 میلیون یورو رسید.

    نمای شهر لاس وگاس

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW