021-88507190

قبایلی که در عصر حجر باقی مانده اند!

اخبار م.مقیمی 11 مهر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در ادامه شما را با قبایلی آشنا می کنیم که انگار در عصر حجر مانده اند و اهالیشان به سبک انسان های اولیه زندگی می کنند!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    قبایلی که اهالیش به سبک انسان های اولیه زندگی می کنند!
    زمین جای بزرگی است و هر گوشه اش با گوشه دیگرش متفاوت است و مردمان هر قسمتش تا حدی پیشرفت کرده اند. در کل 39 کشور در دنیا وجود دارد که به عنوان کشورهای پیشرفته شناخته می شوند و دیگر کشورها در دسته بندی های دیگری معرفی می شوند. اما قضیه به همین جا ختم نمی شود و شاید باورتان نشود که هنوز یک سری قبیله ها در همین کره زمین زندگی می کنند که هنوزه به سبک انسان های اولیه زندگی می کنند و هیچ پیشرفتی تا به حال نداشته اند! در ادامه شما را با قبایلی آشنا می کنیم که انگار در عصر حجر مانده اند و اهالیشان به سبک انسان های اولیه زندگی می کنند!

    قبایلی که اهالیش به سبک انسان های اولیه زندگی می کنند

    قبیله سنتیلنسی
    قبیله سنتیلنسی گروهی از انسان ها هستند که در جزیره سنتینل شمالی در خلیج بنگال زندگی می کنند و به نظر می رسد که مردمانش از عصر حجر به قرن 21 آمده اند! گفته می شود که این قبیله به قدری عقب افتاده است که مردمانش هنوز که هنوزه بلد نیستند که آتش درست کنند!
    در سال 2004 در مورد این قبیله تحقیقاتی انجام شد و یک هلیکوپتر به بالای سرزمین آن ها فرستاده شد و تایید شد که حدود 250 نفر در قبیله سنتیلنسی به سبک انسان های عصر حجر زندگی می کنند! جالب است که بدانید یک مبلغ مذهبی مکزیکی-آمریکایی سعی کرد که به این قبیله نزدیک شود تا آن ها را با دین مسیحیت آشنا کند و آن ها وجود چنین شخصی در قبیله شان را یک تهدید تلقی کردند و او را کشتند. بعد از این اتفاق فکر نمی کنیم که تا مدت زمانی کسی علاقه ای داشته باشد که با مردمان قبیله سنتیلنسی مراوده ای داشته باشد!

    قبیله سنتیلنسی

    قبیله کوروبو
    اهالی قبیله کوروبو در جنگل های آمازون زندگی می کنند. اسلحه های این قبیله بسیار ساده هستند و اصلا تکنولوژی خاصی در ساخت آن ها به کار نرفته است، اما بسیار کشنده هستند! اهالی قبیله کوروبو با گرز و نیزه های سمی به جان هر کسی می افتند که بخواهد به قبیله شان نزدیک شود! اولین ارتباطی که با قبیله کوروبو برقرار شد، توسط دولت در سال 1972 میلادی بعد از کشف این قبیله انجام گرفت. در طی این ماموریت 7 نفر کشته شدند. در نهایت در سال 1997 این امکان فراهم شد تا به صورت موقت ارتباطات صلح آمیزی با قبیله کوروبو برقرار شود! اما به هر حال این ارتباطات به پایان رسیده است و احتمالا مردم قبیله کوروبو ترجیح دادند که به زندگی به سبک خودشان ادامه دهند و با دنیای تکنولوژی کاری نداشته باشند!

    قبیله کوروبو

    قبیله ماچو پیرو
    در سال 2011، توریستی که به کشور پرو سفر کرد، توانست نزدیک ترین ویدئو را از قبیله ماچو پیرو در اطراف رودخانه مانو تهیه کردند. وقتی این اتفاق افتاد، وزارت محیط زیست کشور تصمیم گرفت تا با قبیله ماچو پیرو ارتباطاتی برقرار کند. اما ماموریت آن ها با شکست مواجه شد و مامورانشان با پیکان های سمی کشته شدند! همین شد که دولت از تصمیمش صرف نظر کرد و دیگر تمایلی به آشنایی با این قبیله عصر حجری نشان نداد!
    البته یک سری شایعات در مورد این وجود دارد که اهالی ماچو پیرو سعی کرده اند که با اهالی روستاهای اطرافشان ارتباط برقرار کنند و از آن ها غذا دریافت کنند. اما صحت این شایعات اثبات نشده است!

    قبیله ماچو پیرو

    قبیله برزیلی لون
    داستان این قبیله با دیگر قبیله های این لیست متفاوت است. این طور به نظر می رسد که اهالی این قبیله همه مرده اند و فقط یک نفر از آن ها باقی مانده است! به این شخص، عنوان آخرین بازمانده قبیله لون را داده اند! او می تواند اطلاعات جالبی در مورد فرهنگ و زبان قبیله اش به دولت بدهد. گفته می شود که مردم قبیله او در طی جنگی که با افراد غریبه داشته اند، کشته شده اند و فقط این شخص از بین آن ها زنده باقی مانده است!  این مرد هر شب در جایی از سرزمینش می خوابد و به همین دلیل پیدا کردن آن کار آسانی نیست! امروزه دولت برزیل از یک محوطه به مساحت 80 کیلومتر مربع حفاظت می کند و برای او غذا می گذارند تا او را از خطر مرگ نجات دهند. البته این بازمانده هیچ ارتباط مستقیمی با دیگران برقرار نکرده است، اما حفاظت از او همچنان ادامه دارد. شاید به نظرتان این کار دولت برزیل بیهوده باشد، اما باید بدانید که نگهداری از فرهنگ هر کدام از این قبایل عصر حجری لازم است و اطلاعاتی که این فرد دارد، برای دولت بسیار مهم هستند. البته افرادی که در این قبایل زندگی می کنند، حق این را دارند که سبک زندگیشان را به مردم دیگر نگویند و در حریم خودشان بمانند! 
    برای رزرو تورهای خارجی و رزرو تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز تماس بگیرید.

    قبیله برزیلی لون

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW