021-88507190

افتتاح اولین هتل در فضا در سال 2025

اخبار ش.مافی 02 مهر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بنیاد Gateway خبری را درمورد ساخت و ساز هتل های فضایی، که قرار است برای سال 2025 انجام شود، درست یک سال پس از بازگشت از ماه، منتشر کرد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اتفاقی شگفت انگیز در فضا با افتتاح اولین هتل فضایی

    پس از تصویربرداری چند بار در فیلم های علمی تخیلی، سرانجام این هفته نخستین هتل فضایی معرفی شد و این امر باعث واکنش کسانی که همیشه در آروزی سفر و خواب به خارج از سیاره زمین را داشته اند، می شود. بنیاد گیتوی ویدئویی را درمورد ساخت و ساز هتل های فضایی، که قرار است برای سال 2025 انجام شود، درست یک سال پس از بازگشت از ماه، منتشر کرد. هتل چرخدار به قطر 190 متر شبیه ایستگاه فضایی است که در سال 2001 توسط استنلی کوبریک خیال پردازی شد: یک ادیسه فضایی.

    Tim Alatorre، معمار بنیاد Gateway، شرکتی که طراحی این ایستگاه را انجام می دهد، گفت: ایستگاه فضایی و پروژه هتلی به نام ایستگاه فون براون در سال های آینده در مدار زمین خواهد بود.
    این معمار با اعلام اینکه این ایستگاه فضایی حداکثر ظرفیت 400 نفر را خواهد داشت، گفت: "هدف بنیاد Gateway این است که تا سال 2025 فون براون با 100 گردشگر در هفته به بهره برداری برسد."
    به گفته این طراح، این ایستگاه که مانند چرخ عظیمی از 24 ماژول چند منظوره و مسکونی شکل خواهد گرفت، بطور مداوم می چرخد، و جاذبه مصنوعی را با ماه ایجاد می کند و اقامت در آن را بسیار راحت تر از در ISS (ایستگاه فضایی بین المللی)، فراهم می کند.

    نما سه بعدی از طرح هتل فون براون

    Alatorre گفت که، علاوه بر اتاق ها، هتل فضایی "بسیاری از چیزهایی را که در کشتی های کروز" مشاهده می کنید، وجود دارد مانند رستوران ها، کافه ها، کنسرت های موسیقی، نمایش فیلم و سمینارهای آموزشی. وی همچنین توضیح داد که مناطق داخل خانه چیزی شبیه اتاق های استریل ایستگاه های فضایی در فیلم های علمی تخیلی نخواهد بود. این بنا با همان فناوری ساخته شده در ISS ساخته خواهد شد.
    "ما به عنوان انسان، ذاتاً به مواد و رنگ های طبیعی متصل می شویم. استفاده از پارچه ها، نورپردازی و نقاشی از رنگ های گرم و مواد بافتی به ما کمک می کند تا احساس کنیم در خانه هستیم. "این معمار توضیح داد، اگرچه نمی توان از مواد سنگین مانند سنگ و چوب استفاده کرد ولی  مواد جایگزین مواد طبیعی می باشد."
    وی همچنین توضیح داد که این پروژه که تصور ایجاد هتلهای حتی بزرگتر فضایی را نیز دارد، تلاش می کند تا به قیمت های بالای فعلی گردشگری فضایی پایان داده و این امر را برای دسترسی بیشتر مردم و تسهیل در اکتشافات فضا فراهم کند.
    بنیاد Gateway قصد دارد تا سفرهای فضایی را برای همه در دسترس قرار دهد. شهرهای واقعی در فضا وجود خواهند داشت که به عنوان بنادر فراخوان کسانی که از ماه و مریخ می روند و به آنجا می روند."
    تا سال 2030، پروژه فون براون گسترش یابد تا حداقل دو ایستگاه در مدار داشته باشد. تا آن زمان، در این ایستگاه می توان تا 200 گردشگر در هفته را، اسکان داد و حداقل 500 نفر در آن بطور دائم زندگی کنند، به این معنی که سالانه حدود 10،000 نفر می توانند از این فضا دیدن نمایند.
    سفری عالی را با مهرپرواز تجربه کنید بهترین تورهای لحظه آخری را با مهرپرواز تجربه کنید.

    نما از داخل فون براون

    طراح اولیه این هتل 

    طراحی ایستگاه فضایی فون براون براساس مدلی که توسط خود ورنر فون براون پیشنهاد شده است و از وی نامگذاری شده است. مهندس هوافضا و معمار فضایی آلمانی مفاهیم خود را در دهه 50 در مجله آمریکایی Collier's منتشر کرد. او همچنین این کار را در یک سریال با عنوان بسیار مناسب انجام داد: «مرد خیلی زود فضا را فتح خواهد کرد!».
    با این حال، این ایده در اصل از فون براون نبود. اولین ایده برای ایجاد یک ایستگاه فضایی از این سبک به سال 1903 برمی گردد، زمانی که دانشمند روسی، کنستانتین تیولکوفسکی ایده ای را ارائه داد که در آن زمان توسط فیلم کوبریک، فیلمبرداری شد.
    در طول جنگ جهانی دوم بود که فون براون تحت برنامه توسعه موشک آلمان نازی کار کرد و به طراحی و توسعه موشک V-2 آلمان کمک کرد. پس از پایان جنگ، فون براون و هزاران دانشمند، تکنسین و مهندس آلمانی دیگر مخفیانه برای کار در آژانس های مختلف نظامی و دولتی به ایالات متحده منتقل شدند.
    فون براون به کار در ناسا منصوب شد، جایی که مدیر مرکز پرواز فضایی مارشال شد. او همچنین به عنوان معمار اصلی موشک Saturn V که در برنامه آپولو ناسا مورد استفاده گسترده قرار گرفت، خدمت کرد.
    Alatorre گفت ایستگاه فضایی بنیاد Gateway همان فناوری خواهد داشت که در حال حاضر توسط ISS استفاده می شود. با این حال، بر خلاف ISS، هتل فضایی برای اطمینان از داشتن اقامت راحت از مهمانان برخوردار خواهد بود.

    نما از طرح داخلی هتل فون براون

    ساخت این هتل بر روی زمین انجام خواهد شد و بعداً با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات رباتیک در فضا مونتاژ خواهد شد. حلقه داخلی (که به عنوان قطب docking توصیف می شود) به عنوان یک درگاه اسکله کشتی ها برای تحویل مسافران و محموله ها خدمت می کند، در حالی که حلقه بیرونی با قطر 190 متر به عنوان "ستون فقرات" عمل می کند و زیرساخت های کل ایستگاه را فراهم می کند.
    سرانجام، ایستگاه "سفرهای میدانی" به فضا ارائه می دهد و بازدید از ایستگاه های فضایی یا حتی ماه را امکان پذیر می سازد. برای Alatorre، هنگامی که ایستگاه برای عموم آزاد است، سفر به فضا برای تعطیلات برای اکثر مردم یک فعالیت مشترک خواهد بود.
    Alatorre گفت: "سرانجام ، رفتن به فضا گزینه دیگری خواهد بود که افراد برای تعطیلات خود انتخاب می کنند، درست مثل مسافرت رفتن به دنیای دیزنی."

    نما از طرح بیرونی هتل فون براون در فضا
    آژانس مسافرتی مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات گردشگری و مسافرتی در زمینه تورها گردشگری (تورهای داخلی، تورهای خارجیرزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل های خارجی و داخلی، ویزا شینگن و.... در خدمت شما مسافران و همراهان گرامی می باشد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW