021-88507190

عجیب ترین پدیده های طبیعی که در هند اتفاق می افتند و هیچ توجیهی ندارند!

گردشگری م.مقیمی 01 آبان ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
هند کشوری است که در آن شگفتی یک کلمه کاملا متداول است و در آن جاذبه های گردشگری جالب، معابد عجیب و اماکن دیدنی غیر عادی به کرات وجود دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    عجیب ترین پدیده های طبیعی که در هند اتفاق می افتند

    هند کشوری است که در آن شگفتی یک کلمه کاملا متداول است و در آن جاذبه های گردشگری جالب، معابد عجیب و اماکن دیدنی غیر عادی به کرات وجود دارد. اما جالب است که بدانید که شگفتی های هند فقط محدود به اماکن دیدنی و ساختمان هایش نمی شود و به طبیعت هند نیز مربوط می شود. در حقیقت یک سری پدیده های طبیعی عجیب در هند اتفاق می افتد که مثالشان را در هیچ کشور دیگری در هیچ نقطه ای از کره زمین نمی توانید پیدا کنید. در ادامه شما را با عجیب ترین پدیده های طبیعی هند آشنا می کنیم، پدیده هایی که هیچ توجیه علمی ندارند!

    خودکشی دسته جمعی پرندگان در روستای جاتینگا- ایالت آسام

    جاتینگا نام یک روستای بسیار زیبا در هند است که در آن یکی از عجیب ترین پدیده های طبیعی هند رخ می دهد! در این روستا هر شب از ماه سپتامبر تا نوامبر (اواسط شهریور تا اواسط آذر) صدها پرنده خودکشی می کنند و خودشان را به این سمت و آن سمت می کوبند تا از این دنیا بروند! جالب تر از همه اینکه این اتفاق هر شب در یک محدوده کوچک 1.5 کیلومتری در روستای جاتینگا اتفاق می افتد و هیچ کس هم دلیلش را نمی داند!

    خودکشی دسته جمعی پرندگان در روستای جاتینگا- ایالت آسام

    نورهای ارواح در کویر نمکی هند

    یک پدیده طبیعی عجیب در هند رخ می دهد که در طی آن نورهای عجیب و غریب در کویر نمکی هند پدیدار می شوند!این نورها گاهی اوقات در هوا شناور هستند و بعضی وقت ها به شکل توپ های نورانی دیده می شوند که در آسمان پرواز می کنند. محلی ها این نورها را نشانه ای از وجود ارواح سرگردان در کویر نمکی هند می دانند و داستان های جالبی در مورد آن ها می گویند.

    نورهای ارواح در کویر نمکی هند

    ساحل پیدا و پنهان چاندیپور در ایالت اوریسا

    در ساحل چاندیپور یک پدیده طبیعی عجیب رخ می دهد که در طی آن هر روز دریا به ناگهان در جلوی دیدگان همه پنهان می شود و دریا 5 کیلومتر عقب می نشیند که دلیلش هم مد شدید دریا است.

    صخره های شناور رامشوارام

    گفته می شود که در گذشته پلی به نام رام ساتو یا پل آدم در هند وجود داشته است که جزیره پامبان هند را از طریق دریایی به جزیره مانار سریلانکا متصل می کرده است و امکان عبور انسان نیز از روی آن وجود داشته است! این پل یا در حقیقت سد دریایی از صخره هایی تشکیل شده بوده که به شکل معجزه آسایی بر روی آب شناور بوده اند! امروزه نیز بخشی از این سد دریایی وجود دارد، اما قابل گذر نیست و از طرفی مثال این سنگ ها هم در رامسوارام هند نگهداری می شوند. این صخره ها به خاطر شناور بودنشان بسیار عجیب تلقی می شوند و نقل قول ها و حکایت های زیادی در مورد آن ها وجود دارد. جالب است که بدانید مردم هند فکر می کنند که این پل را لرد راما (یکی از خدایان هندو) ساخته است، اما دانشمندان آن را یک پدیده علمی می دانند.

    صخره های شناور رامشوارام

    کاخ ضد جاذبه بادا ایمامبارا در شهر لوکنو

    یک کاخ عجیب در شهر لوکنو در هند وجود دارد که سالن مرکزیش 50 متر طول دارد و در کمال تعجب برای نگه داشتن سقف آن از هیچ تیر یا ستونی استفاده نشده است و در محوطه داخلی وسیع آن هیچ ستونی تعبیه نشده است! گفته می شود که هزارتویی که در زیر این سالن وجود دارد، وزن ساختمان را تحمل می کند و به همین خاطر هم هست که این سالن با این عظمت تا به حال فرونریخته است. اما با این حال تحمل این وزن بدون تیر و ستون یک شگفتی به حساب می آید و به همین دلیل هم تعجب همگان را برانگیخته است.

    کاخ ضد جاذبه بادا ایمامبارا در شهر لوکنو

    مومیایی طبیعی سانقا تنزینگ در روستای گو- دره اسپیتی

    در روستای گو در دره اسپیتی هند یک مومیایی 500 ساله وجود دارد که متعلق به یک راهب بودایی تبتی است. این مومیایی در حالت نشسته است و مو و پوستش به خوبی حفظ شده است. عجیب بودن این مومیایی به این خاطر است که گفته می شود که این راهب در زمانی که زنده بوده است، خودش شروع به مومیایی کردن خودش کرده است!

    مومیایی طبیعی سانقا تنزینگ در روستای گو- دره اسپیتی

    آتش جاودانه معبد جوالا جی در شهر کانگرا

    یک معبد در کانگرا هند وجود دارد که در آن یک آتش جاویدان تعجب همگان را برانگیخته است. جالب بودن این پدیده طبیعی عجیب در هند به این خاطر است که مردم هند معتقدند که الهه هندو به نام ساتی خودش را به احترام لرد شیوا (خدای هندو) قربانی کرده است!آن ها بر این باورند که بعد از این کار او برای اینکه جهان تخریب نشود، لرد ویشنو  یکی از خدایان هندو بدن ساتی را به 51 قسمت تقسیم می کند! مردم هند می گویند که در همان حین زبان ساتی به محل این آتش افتاده است و از آن موقع تا کنون یک شعله جاویدان در محل آن ایجاد شده است و هیچ وقت هم خاموش نمی شود!

    آتش جاودانه معبد جوالا جی در شهر کانگرا

    ستون معلق در روستای لپاکشی

    یک معبد به نام لپاکشی در روستای لپاکشی هند وجود دارد که 70 ستون دارد. در میان این ستون ها، یک ستون معلق وجود دارد که بدون هیچ کمکی استوار باقی مانده است! اگر باورتان نمی شود، خودتان می توانید یک سفر به هند داشته باشید و یک تکه کاغذ یا لباس را از زیر این ستون عبور دهید و خودتان معلق بودن آن را امتحان کنید!برای رزرو تور ارزان هند می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    ستون معلق در روستای لپاکشی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW