021-88507190

عجیب و غریب ترین سلام و احوال پرسی های جهان

اخبار م.مقیمی 02 دی ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
قبل از سفر به یک کشور جدید، کمی درباره نحوه سلام و احوال پرسی مردم آن کشور مطالعه کنید تا با آن ها به شکل خودشان سلام و احوال پرسی کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    عجیب و غریب ترین سلام و احوال پرسی های جهان

    اینکه شما بخواهید تمام زبان های دنیا را یاد بگیرید و به هر جایی که سفر کردید، با مردمانش به زبان خودشان صحبت کنید، عملا کار غیر ممکنی است! اما کاری که می توانید انجام دهید، این است که قبل از سفر به یک کشور جدید، کمی درباره نحوه سلام و احوال پرسی مردم آن کشور مطالعه کنید تا با آن ها به شکل خودشان سلام و احوال پرسی کنید و با این کار هم تجربه جالب تری از اقامت در یک کشور جدید کسب کنید و هم احترام خود را به فرهنگ مردم آن کشور نشان دهید. در ادامه یک سری از روش های سلام و احوال پرسی در کشورهای مختلف را به شما نشان می دهیم که با نحوه سلام و احوال پرسی عادی مثل دست دادن و یا روبوسی متفاوتند! با ما همراه باشید!

    اجرای سنت مانو در فیلیپین

    مردم فیلیپین برای سلام و احوال پرسی با یکدیگر از ژستی به نام مانو استفاده می کنند. در واقع مردم فیلیپین این ژست سلام و احوال پرسی را در برابر بزرگترهایشان انجام می دهند تا به نوعی به آن ها احترام بگذارند. آن ها برای سلام و احوال پرسی به روش مانو، دست فرد سالخورده را می گیرند و آن را به پیشنانیشان می زنند.

    اجرای سنت مانو در فیلیپین

    تعظیم در ژاپن

    مردم ژاپن با تعظیم و خم شدن، ارادتشان را به فرد مقابلشان نشان می دهند. جالب تر از همه این است که اینکه با چه زاویه ای خم شوند و اینکه چند ثانیه در حال تعظیم باقی بمانند، همگی به این بستگی دارند که فرد مقابلشان کیست و چقدر برایش احترام قائلند! در واقع هرچقدر فرد مورد نظر برایشان محترم تر باشد، بیشتر خم می شوند و زمان بیشتری را هم به شکل تعظیم باقی می مانند. البته جوان ترها معمولا برای سلام و احوال پرسی، سر خود را کمی خم می کنند و تمام قد خم نمی شوند. در واقع این روش، مدل خودمانی تر سلام و احوال پرسی در ژاپن تلقی می شود و عموما بین همسن و سال ها متداول است. البته این را هم بگوییم که هیچ کسی در ژاپن از توریستان انتظار ندارد که این مدل سلام و احوال پرسی را بلد باشد و قوانین آن را جز به جز بداند. به خاطر همین هم اگر خواستید به یک فرد ژاپنی سلام کنید، نیازی به خم شدن وجود ندارد و کافی است که فقط کمی سر خود را به سمت پایین خم کنید و با این کار، علاقه خود را به فرهنگ ژاپنی ها نشان دهید. 

    تعظیم در ژاپن

    بیرون آوردن زبان در تبت

    راهب های تبتی برای سلام کردن با مردم، زبانشان را از دهانشان بیرون می آورند! گذشته از این، معمولا دستانشان را به هم فشار می دهند و آن ها را در مقابل سینه شان نگه می دارند تا سلام و احوال پرسیشان کامل شود! جالب است که بدانید داستان شکل گیری این رسم به آنجا بر می گردد که در قرن 9 میلادی، یک پادشاه بد ذات به نام لانگ دارما در تبت وجود داشته است که می گویند زبان سیاه رنگی داشته است. به خاطر همین هم در آن زمان ها مردم زبانشان را از دهان بیرون می آوردند تا نشان دهند که زبانشان مثل زبان پادشاه سیاه نیست و انسان خوبی هستند!

    بیرون آوردن زبان در تبت

    ناماسته در هند

    مردم هند برای سلام و احوال پرسی با یکدیگر، کف دستانشان را به یکدیگر می چسبانند و سپس دو دستشان را در مقابل قلبشان نگه می دارند و عبارت "ناماسته" را به زبان می آورند. یادگیری این مدل سلام و احوال پرسی، بسیار آسان است. به خاطر همین هم به شما توصیه می کنیم که حتما قبل از سفر به هند، آن را تمرین کنید و با اجرای آن لبخند را به روی لب های مردم هند بیاورید! 

    ناماسته در هند

    وای در تایلند

    مردم تایلند هم روش جالبی برای سالم و احوال پرسی دارند. آن ها برای سلام و احوال پرسی به روش وای، سر و بدنشان را کمی خم می کنند و کف دستانشان را به هم فشار می دهند و عبارت "ساوادی" را به زبان می آورند. قسمت جالب ماجرا این است که هرچقدر دستانشان را بالاتر بیاورند و بیشتر آن ها را به سرشان نزدیک کنند، در واقع احترام بیشتری به طرف مقابلشان گذاشته اند. یک نکته جالب درباره این رسم این است که در گذشته به این خاطر این کار را در لحظه دیدار انجام می دادند تا نشان دهند اسلحه ای ندارند، اما این روزها این رسم به نوعی احترام تبدیل شده است و هنوز که هنوزه در تایلند اجرا می شود. 

    بوسه بینی در عربستان سعودی

    مردم عربستان سعودی برای سلام کردن با یکدیگر از عبارت "السلام علیکم" استفاده می کنند و سپس بینی هایشان را به هم می زنند و دستانشان را هم روی شانه مخالف فرد مقابل قرار می دهند تا به نوعی سلام و احوال پرسیشان را کامل کنند!

    بوسه بینی در عربستان سعودی

    آدامو در کنیا

    اهالی قوم ماسای در کنیا، آداب و رسوم جالبی برای سلام و احوال پرسی دارند. وقتی یک فرد جدید به قبیله شان وارد می شود، با انجام یک رقص سنتی از او استقبال می کنند. آن ها در طی این رقص، به صورت دایره ای می ایستند و یکی یکی می پرند تا ببینند که چه کسی می تواند از سطح زمین فاصله بگیرد. در واقع آن ها با این کار می خواهند قدرت و شجاعت افراد قومشان را به افراد تازه وارد نشان دهند. عجیب تر از همه هم این است که معمولا از تازه واردها با نوشیدنی که از ترکیب شیر گاو و خون تشکیل شده است، پذیرایی می کنند!

    آدامو در کنیا

    هونگی در نیوزیلند

    مردم قوم مائوری در نیوزیلند هم رسم جالبی برای سلام و احوال پرسی دارند. آن ها برای سلام و احوال پرسی با یکدیگر، بینی ها و پیشانی هایشان را با یکدیگر مماس می کنند و به چشمان همدیگر نگاه می کنند. آن ها این رسم را با نام هونگی می شناسند و به اجرای آن، علاقه ویژه ای دارند.

    هونگی در نیوزیلند

    دست دادن در مالزی

    مردم مالزی معمولا برای سلام و احوال پرسی با یکدیگر دستانشان را جلو می برند تا نوک انگشتان طرف مقابل را لمس کنند و بعد دستانشان را سریع به سمت قلبشان می برند. جالب است که بدانید آن ها از این روش برای سلام و احوال پرسی استفاده می کنند تا به طرف مقابل نشان دهند که از صمیم قلب به آن ها سلام می کنند و ارادت قلبی به آن ها دارند.

    دست دادن در مالزی

    دست دادن در بوتسوانا

    نحوه سلام و احوال پرسی در بوتسوانا کمی پیچیده است و در 3 مرحله انجام می شود. مردم بوتسوانا برای سلام و احوال پرسی با یکدگیر اول از همه بازوی راستشان را به حالت کشیده در می آورند، بعد دست چپشان را روی آرنج دست راستشان قرار می دهند و بعد به یکدیگر دست می دهند. آن ها در این حالت دستشان را به دست طرف مقابلشان قفل می کنند و بعد به حالت عادی بر می گردند و با گفتن عبارت "لائه کائه؟" که به معنای "حالت چطوره؟" است، از یکدیگر احوال پرسی می کنند.

    دست دادن در بوتسوانا

    کونیک در گرینلند

    مردم گرینلند روش جالب و منحصر به فردی برای سلام و احوال پرسی با یکدگیر دارند. آن ها وقتی می خواهند که با فردی که به او علاقه دارند، سلام و احوال پرسی کنند، رسم کونیک را اجرا می کنند. آن ها برای این کار، بینی و لب بالاییشان را به روی گونه طرف مقابل قرار می دهند و بعد یک نفس عمیق می کشند! جالب است که بدانید آن ها این رسم را فقط در مقابل افراد خانواده و کودکان فامیل اجرا می کنند و با این کار علاقه شان را به همدیگر نشان می دهند.برای رزرو تورهای ارزان و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    کونیک در گرینلند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW