021-88507190

شهری در نروژ که مردن در آن ممنوع است!

اخبار م.مقیمی 08 دی ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بله! عنوان مقاله را درست خوانده اید! شاید باورش برایتان عجیب باشد، اما واقعا شهری در نروژ وجود دارد که مردن در آن ممنوع است! شهری که به قدری زیباست که به نظر می رسد مربوط به دنیای افسانه هاست.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شهری در نروژ که مردن در آن ممنوع است!

    بله! عنوان مقاله را درست خوانده اید! شاید باورش برایتان عجیب باشد، اما واقعا شهری در نروژ وجود دارد که مردن در آن ممنوع است! شهری که به قدری زیباست که به نظر می رسد مربوط به دنیای افسانه هاست، اما یک حقیقت تاریک در مورد آن وجود دارد که بر اساس آن هیچ کسی حق مردن را در آن ندارد. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با شهر لانگیربین نروژ که مردن در آن ممنوع است آشنا کنیم و برایتان پرده از راز این قانون عجیب و غریب در این شهر زیبای نروژی برداریم.
    لانگیربین یک شهر زیبا در جزیره دورافتاده سوالبارد است که درست مثل یک سرزمین یخی به نظر می رسد. این شهر زیبای برفی به عنوان یکی از زیباترین شهرهای دنیا شناخته می شود، اما جالب است که بدانید علت مشهوریتش به خاطر زیبایی بی حد و حصرش نیست! بلکه دلیل دیگری باعث شهرت این شهر شده است و آن دلیل این است که هیچ کدام از 2000 نفری که در این شهر زندگی می کنند، حق مردن ندارند!
    شاید باورش برایتان خیلی سخت باشد، اما ناچاریم به شما بگوییم که از سال 1950 میلادی، مردن در این جزیره ممنوع شده است. دلیل وضع این قانون عجیب و غریب هم این بوده است که در سال 1950، مقامات این شهر متوجه شدند که اجسادی که در گورستان محلی این شهر خاک می شوند، به خاطر سرمای بیش از حد هوا تجزیه نمی شوند. در واقع این دانشمندان بودند که اجسادی که در سال 1917 بر اساس ویروس آنفولانزا از پا درآمده بودند را تست کردند و متوجه شدند که هنوز که هنوزه ویروس آن ها زنده باقی مانده است و مقامات شهر لانگیربین را از این حقیقت مطلع کردند.

    همین شد که قانون منع مردن در این شهر وضع شد و پس از آن دیگر مجوز خاک کردن هیچ جسد دیگری در این گورستان صادر نشد. جالب است که بدانید بر اساس این قانون، حتی کسانی که تمام عمرشان را در این جزیره سردسیر سپری کرده بودند هم مجوز به خاک سپرده شدن در گورستان شهرشان را نداشتند و اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، هنوز هم چنین مجوزی برای هیچ کسی در این شهر وجود ندارد.

    شهری در نروژ که مردن در آن ممنوع است

    قسمت جالب و البته عجیب ماجرا

    قسمت جالب و البته عجیب ماجرا این است که هر کسی که در این شهر مریض می شود را سریعا از جزیره خارج می کنند تا مبادا یک وقت در شهر لانگیربین از دنیا نرود و یک وقت مجبور نشوند که جسدش را در این جزیره خاک کنند! عجیب است، اما باید بگوییم که تمامی کسانی که در این جزیره بیمار می شوند را با سرعت هرچه تمام تر به شهر اوسلو که در چند صد کیلومتری لانگیربین واقع شده است، می فرستند تا آخرین روزهای عمرش را در شهر اوسلو سپری کند و همان جا هم از دنیا برود!
    یک نکته عجیب و جالب دیگر اینکه هیچ فرد سالخورده ای در این جزیره خانه ندارد و همگیشان از این شهر سرد و یخی رفته اند تا مبادا مرگشان در این جزیره اتفاق بیفتد. 
    عجیب تر از آن هم اینکه در این شهر هیچ مرکز درمانی و هیچ بیمارستانی هم وجود ندارد تا هر کسی که مریض می شود، هر چه سریع تر از این شهر خارج شود!
    به خاطر همین نبود بیمارستان هم هیچ کسی نمی تواند فرزندش را در این شهر به دنیا بیاورد و به همین دلیل مادران باردار مجبورند که از این شهر دور شوند و فرزندشان را در جای دیگری در نروژ به دنیا بیاورند و بعد از گذشتن چند هفته از تولد فرزندشان، دوباره به منزلشان در لانگیربین برگردند.

    قسمت جالب و البته عجیب ماجرا

    در پایان جالب است که بدانید لانگیربین یکی از شمالی ترین شهرهای جهان به حساب می آید و مردمی که در آن زندگی می کنند، جدای از اینکه حق مردن ندارند، با چالش های دیگری هم رو به رو هستند. چراکه در این شهر، ممکن است که ماه ها هیچ نور آفتابی نتابد و تاریکی شهر را فرا بگیرد. از آن طرف در میان تاریکی، خرس های قطبی هم با فاصله خیلی کمی از خانه های مردم شهر لانگیربین زندگی می کنند و مسلما نزدیک بودن محل زندگی مردم لانگیربین به محل زندگی این خرس ها، یک چالش خیلی بزرگ است که فقط مردم لانگیربین می دانند چگونه از پس آن بربیایند.
    در پایان جالب است که بدانید منع مردن در لانگیربین، تنها قانون عجیب و غریب موجود در این شهر دورافتاده نیست. بلکه یک قانون عجیب و غریب دیگر هم در شهر لانگیربین نروژ وجود دارد که تعجب جهانیان را برانگیخته است. این قانونی که از آن صحبت می کنیم، این است که هیچ گربه ای حق زندگی در این شهر را ندارد! دلیل وضع این قانون هم این است که مقامات نروژ می خواهند از جمعیت پرندگان قطبی که در اطراف جزیره سوالبارد و شهر لانگیربین زندگی می کنند، محافظت کنند!
     اما به هر حال با وجود اینکه غیر قانونی بودن زندگی گربه ها در این شهر در نوع خودش قانون عجیبی است، اما اصلا و ابدا میزان عجیب بودنش با میزان عجیب بودن قانون منع مردن در این جزیره قابل مقایسه نیست
    برای رزرو تور اروپا با آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

    قسمت جالب و البته عجیب ماجرا 2

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW