021-88507190

خوش آب و هواترین کشورهای جهان کدام کشورها هستند؟

اخبار م.مقیمی 03 بهمن ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    خوش آب و هواترین کشورهای دنیا

    حقیقت این است که آب و هوای خوب کمی سلیقه ای است و به نظر هر کسی، یک آب و هوای خاص خوب تلقی می شود. بعضی از افراد عاشق هوای گرم هستند و بعضی ها هم آب و هوای خنک را ترجیح می دهند. بعضی از آدم ها به آب و هوایی آب و هوای خوب می گویند که در سراسر سال آفتابی باشد و بعضی ها اعتقاد دارند که کشورهای چهار فصل، کشورهای خوش آب و هوا به حساب می آیند. همان طور که گفته شد آب و هوای خوب سلیقه ای است، اما ما به هر حال برایتان لیستی از خوش آب و هواترین کشورهای جهان را آماده کرده ایم که هر کدامشان شرایط آب و هوایی متفاوتی با دیگری دارند و بعضی از آن ها گرم، بعضی از آن ها خنک و بعضی دیگر مرطوب و بارانی هستند. با مطالعه این مقاله می توانید خوش آب و هواترین کشورهای دنیا را از نظر خودتان پیدا کنید و با توجه به علایقی که دارید، یک کشور خوب را به عنوان مقصد گردشگری بعدیتان انتخاب کنید.

    خوش آب و هواترین کشورهای جهان

    کاستاریکا

    کاستاریکا کشوری است که آب و هوایش در سراسر سال گرمسیری است و دریای اطرافش هم همیشه آب گرمی دارد. با این حساب، می توان گفت که کاستاریکا خوش آب و هواترین کشور دنیا محسوب می شود و برای تجربه یک تعطیلات ساحلی جذاب، مقصد گردشگری بی نظیری محسوب می شود.

    کاستاریکا

    یونان

    یونان به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارد، دارای تابستان های گرم و زمستان های معتقد است. تابستان در یونان حدود 300 روز به طول می انجامد و در طول آن، هوای یونان همیشه آفتابی است و به ندرت در آن باران می بارد. با این اوصاف، می توان گفت که یونان خوش آب و هواترین کشور اروپا محسوب می شود البته از نظر کسانی می باشد که عاشق آفتاب هستند و تفریح مورد علاقه شان گشت و گذار در سواحل و جزیره های زیبا و دیدنی است.

    یونان

    قبرس

    درست است که قبرس آب و هوای بسیار گرمی دارد و زمستان های کوتاه و تابستان های بسیار طولانی دارد. اما مساله که باعث می شود که قبرس خوش آب و هوا ترین شهرهای جهان را داشته باشد، این است که در قبرس رطوبت بسیار پایین است. آب و هوای قبرس همیشه مطولب است و همیشه یک نسیم ملایم از سمت اقیانوس به قبرس می وزد. شما در تور قبرس می توانید انتظار این را داشته باشید که در 89% مواقع، هوا آفتابی باشد. 

    قبرس

    اسپانیا

    بر اساس تحقیقاتی که در اسپانیا انجام شد، مشخص شد که 92% از مهاجران از اقامت در اسپانیا راضی هستند. نکته اینجاست که خوش آب و هوا بودن اسپانیا، یکی از دلایل اصلی رضایت آن ها از اقامت در اسپانیا است و خیلی از مهاجران به این نکته اشاره کرده اند که قبل از سفر به با تور اسپانیا، به خوش آب و هوا بودن اسپانیا توجه کرده اند و این فاکتور را در انتخاب کشور مقصدشان لحاظ کرده اند.

    اسپانیا

    اکوادور

    اکوادور یک دمای ثابت در سراسرسال دارد و مردم آن در طول روز، یک مقدار ثابت از نور خورشید را دریافت می کنند. با این حساب، می توان گفت که از دید یک سری از مردم دنیا، اکوادور به عنوان یکی از خوش آب و هواترین کشورهای دنیا شناخته می شود.

    اکوادور

    مکزیک

    آب و هوای مکزیک در سراسر سال خوب است و دمای هوا همیشه در مناطق جنوبی مکزیک بین 23 تا 28 درجه سانتیگراد و در مناطق شمالی مکزیک بین 20 تا 23 درجه سانتیگراد است و به همین دلیل هم به عنوان یکی از خوش آب و هواترین کشورهای جهان شناخته می شود. می توان گفت لقب کشوری که همیشه بهار است را می توان به مکزیک نسبت داد 

    مکزیک

    ایتالیا

    ایتالیا از آن کشورهایی است که آب و هوای متنوع دارند. در واقع آب و هوای مناطق ساحلی ایتالیا مدیترانه ای است و از آن طرف آب و هوای مناطق مرکزی و شمالی آن قاره ای است. نکته جالب درباره آب و هوای ایتالیا این است که مناطق ساحلی آن، تابستان های خشک و زمستان های معتدلی را تجربه می کنند و به همین دلیل هم هست که اکثر ایتالیایی ها از آب و هوای کشورشان رضایت کامل دارند. شما می توانید با تور ایتالیا اوقات خوشی را در این کشور سپری کنید.

    ایتالیا

    پرتغال

    خیلی از توریستانی که به پرتغال سفر می کنند، اقرار می کنند که به خاطر خوش آب و هوا بودن پرتغال است که راهی این کشور شده اند. پرتغال تابستان های طولانی و زمستان های معتدلی دارد و بیشتر روزهایش آفتابی است. با این حساب، می توان گفت که پرتغال کشوری است که هر زمانی از سال برای سفر به آن مناسب است.

    پرتغال

    آفریقای جنوبی

    مساله ای که باعث خاص شدن آب و هوای آفریقای جنوبی شده است، این است که آب و هوای آفریقای جنوبی در مواقع مختلف سال تغییر پیدا می کند. برای مثال در حوالی ماه شهریور، آسمان آفریقای جنوبی صاف و آفتابی می شود و امکان تجربه یک سری از تفریحات مهیج در آفریقای جنوبی مهیا می شود. از طرفی در حدود فصل پاییز و زمستان، آفریقای جنوبی یک سری بارش های کوتاه مدت را تجربه می کند، اما از آنجایی که این زمان از سال بهترین زمان برای دیدن پرندگان است، خیلی از گرردشگران این ماه ها را برای سفر به آفریقای جنوبی انتخاب می کنند. 

    آفریقای جنوبی

    نیوزیلند

    آب و هوای نیوزیلند بسیار معتدل است و همین مساله است که باعث محبوبیت هرچه بیشتر نیوزیلند بین توریستان شده است. آب و هوای نیوزیلند در بخش های شمالی به نسبت بخش های جنوبی گرم و در بخش های شمالی خنک است و با این حساب، می توان گفت که سفر به نیوزیلند هم برای کسانی که عاشق آفتاب هستند و هم برای کسانی که شیفته برف هستند، مناسب است. چراکه تابستان های طولانی نیوزیلند جان می دهند برای آفتاب گرفتن و تفریحات ساحلی و از آن طرف زمستان هایش برای برف بازی و تجربه انواع ورزش های زمستانی عالی هستند. در واقع نیوزلند جز مناطقی محسوب می شود که بهترین آب و هوای جهان را دارد.

    نیوزیلند

    فرانسه

    آب و هوای حوزه ساحلی فرانسه معتدل است. اما هرچه شما از سمت مناطق ساحلی فرانسه فاصله بگیرید و بیشتر به سمت مرکز فرانسه بروید، تابستان های گرم تر و زمستان های سردتری را تجربه می کنید. در واقع همین تنوع آب و هوایی است که باعث شده نام فرانسه نیز به لیست خوش آب و هواترین کشورهای جهان اضافه شود. چراکه فرانسه کشوری است که شما می توانید در آن در فصل تابستان موج سواری را تجربه کنید و از آن طرف در فصل زمستان از اسکی روی برف در آن لذت ببرید. تور فرانسه یکی از محبوب ترین تورها میان کشورهای اروپایی می باشد.

    فرانسه

    استرالیا

    تقریبا می توان گفت که استرالیا در سراسر سال آفتابی است و مردم در بخش های شمالی استرالیا، 365 روز سال را به شکل تابستانی تجربه می کنند! البته در بخش های جنوبی استرالیا، اوضاع فرق می کند و بین ماه های اردیبهشت تا اواسط تیر، هوا خنک می شود.

    استرالیا

    نپال

    نپال که در جنوب آسیا واقع شده است، کشوری است که مردم بسیار مهمان نوازی دارد و از این گذشته، طبیعت بسیار زیبا و فرهنگ بسیار غنی دارد. این کشور 4 فصل مجزا دارد و با این حساب، می توان گفت که سفر به نپال در هر فصلی از سال، جذابیت های خاص خودش را دارد. شما می توانید با سفر به نپال در فصل بهار، شاهد شکوفه زدن گل های بهاری باشید و از طرفی در فصل تابستان، خودتان را سرگرم قایق سواری در رودخانه های خروشان کنید، در فصل پاییز دوچرخه سواری در کوهستان را امتحان کنید و فصل زمستان را هم در نپال به اسکی کردن سپری کنید. 

    نپال

    بولیوی

    بولیوی در نزدیکی خط استوا واقع شده است و در سراسر سال فقط دو فصل دارد که یکی از آن ها تابستان و دیگری زمستان است و دمای مناطق مختلف آن بسته به ارتفاعی که دارند، متفاوت است. نکته جالب درباره آب و هوای بولیوی این است که فصل هایش برعکس فصل های کشور ما ایران است. بدین معنی که تابستان های بولیوی از ماه آبان شروع می شوند و تا حوالی فروردین ادامه دارند. از آن طرف، زمستان هایش هم از اردیبهشت شروع می شود و تا مهر ادامه پیدا می کند. به هر حال بولیوی نیز به عنوان یکی از خوش آب و هواترین کشورهای جهان شناخته می شود و هر کسی می تواند با انتخاب یک زمان مناسب برای سفر به بولیوی، آب و هوای مورد علاقه اش را در این کشور زیبا پیدا کند.
    در پایان ذکر این نکته هم لازم است که کشور ما ایران هم به عنوان یکی از خوش آب و هواترین کشورهای جهان شناخته می شود و به دلیل 4 فصل مجزا و سرزمین پهناور و متنوعی که دارد، یکی از خاص ترین کشورهای دنیا از نظر تنوع آب و هوایی به حساب می آید. برای رزرو انواع تورهای خارجی و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی تماس بگیرید.

    بولیوی

    مطالب بیشتر و جذاب را در ادامه مطالعه نمایید

    بهترین تفریحات هیجان انگیز دنیا

    زیباترین روستاهای ترکیه

    زیباترین دریاچه های اتریش

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW