021-88507190

چگونه از بانکوک و پاتایا به سامویی برویم؟

راهنمای سفر ش.علیزاده 19 بهمن ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جزیره ساموئی یکی از جزایر استان سورات تانی در کشور تایلند است که مهم‌ترین جزیره در مجمع‌الجزایر چومپون نیز به‌ شمار می‌رود. بسیاری از گردشگران تور ترکیبی تایلند از بانکوک و پاتایا به سامویی می روند و در همین امر می خواهیم راه های رسیدن به این جزیره ی شگفت انگیز را از دو مقصد یاد شده بیان کنیم.
    فرودگاه ساموئی در فاصله ۲ کیلومتری از شهر قرار دارد و در آن پروازهایی به بانکوک، پوکت و برخی مقاصد دیگر برقرار است. همچنین فرودگاه‌ بین‌المللی سورات تانی و فرودگاه چومپون در فواصل ۱۵۰ و ۳۵۰ کیلومتری از جزیره سامویی قرار گرفته‌اند و با استفاده از کشتی به راحتی می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. 
    تور ترکیبی تایلند بانکوک، پاتایا و سامویی از جذاب ترین و پرطرفدارترین تور ها در سفر به کشور لبخند ها می باشد و به همین دلیل می خواهیم بگوییم که نحوه سفر از بانکوک و پاتایا به سامویی چگونه است.

    سفر به کوه سامویی از بانکوک

    در سفر به سامویی از بانکوک، گزینه های متفاوتی وجود دارد که شامل موارد زیر می باشند:

    نحوه سفر از بانکوک به سامویی

    گزینه اول: هواپیما

    پرواز مستقیم از بانکوک به ساموئی تنها با دو ایرلاین بانکوک ایرویز و تایی ایرویز در طی یک ساعت و پنج دقیقه به انجام می رسد و هواپیماها از فرودگاه سوارابابومی در بانکوک حرکت می کنند و پروازها از ساعت 6 صبح تا 9 شب فعالیت دارند. لازم به ذکر است که پرواز مستقیم به وسیله ایرلاین های ذکر شده می تواند کمی هزینه بر باشد و به همین دلیل برای سفر از بانکوک به سامویی می توانید بعد ازتهیه ی  بلیط هواپیما بانکوک از تهران به پایتخت تایلند بروید و با دیگر ایرلاین ها همچون ایر آسیا و نوک ایر به فرودگاه سورات تانی (Surat Thani Airport) سفر کنید و سپس از آن جا با کشتی و اتوبوس خودتان را به کوه سامویی برسانید.

    گزینه دوم: سفر زمینی + دریایی

    قطار + کشتی
    قطار بانکوک کوه سامویی از ایستگاه راه آهن هوآ لمپونگ حرکت می کند و این انتقال در طول روز به صورت مکرر از 8 صبح تا 22:50 در حال انجام است.
    این قطار  شما را به ایستگاه قطار سورات ثانی می برد و در آنجا شما نیاز به انتقال به وسیله مینی بوس به یکی از اسکله ها در دونساک - راجا فری(Donsak – Raja Ferry) یا سیاتران فری(Seatran Ferry) دارید.
    در گام آخر سفر از بانکوک به سامویی انتقال از طریق کشتی (Raja Ferry) می باشد که 4 دلار هزینه دارد و در فاصله 1 ساعت و 30 دقیقه این سفر به طول می انجامد. لازم به ذکر است که سفر کشتی ها بصورت مکرر در طول روز انجام می شود و هیچ سفر شبانه ای نیز وجود ندارد.

    اتوبوس + کشتی
    سفر از بانکوک به کوه سامویی به وسیله اتوبوس روش دیگری می باشد که با استفاده از خدمات شرکت حمل کننده لمپرایاه (Lomprayah carrier) انجام می شود و شما می توانید بلیط خود را برای اتوبوس بانکوک کوه سامویی از طریق وب سایت رسمی شرکت در اینترنت یا دفتر بلیط ایستگاه اتوبوس رزرو کنید.
    بلیط این مجموعه 40 دلار هزینه دارد که  سفر با اتوبوس به چومپون (Chumphon)  و سپس از آنجا به جزیره  توسط کاتاماران (catamaran) که کشتی شرکت حمل و نقل لمپرایاه است را شامل می شود. این کشتی روزانه دو بار حرکت می کند. لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است در این مدت دچار خستگی دریایی شوید، بنابراین مقداری داروی مخصوص با خود همراه داشته باشید به خصوص اگر با کودکان سفر می کنید.

    سفر به سامویی از بانکوک

    سفر به کوه سامویی از پاتایا

    بسیاری از افراد نیز در تور تایلند، شهر پاتایا را در برنامه خود قرار می دهند و از آن جا به دیگر شهرهای این کشور همچون سامویی میروند. با این حال در سفر به ساموئی از پاتایا، گزینه های متفاوتی وجود دارد که به بررسی هر یک می پردازیم.

    چگونه از پاتایا به سامویی برویم؟

    گزینه اول: هواپیما

    پروازهای مستقیم از پاتایا به کوه سامویی Koh Samui توسط بانکوک ایرویز انجام می شود و مدت زمان پرواز 1 ساعت 10 دقیقه است. لازم به ذکر است که تنها یک پرواز در روز آن هم بعد از ظهرها میان دو شهر وجود دارد، بنابراین اگر برای پرواز خود دیر کردید می بایست حداقل 24 ساعت در پاتایا بمانید.

    • پروازها از پاتایا به کوه سامویی: پرواز مستقیم بانکوک ایرویز
    • جدول زمانی: ساعت 05:15 بعد از ظهر
    • زمان سفر: 1ساعت 10 دقیقه
    • زمان انتظار: یک پرواز در روز
    • هزینه: از 113 دلار

    گزینه دوم: اتوبوس + کشتی

    دیگر راه سفر از پاتایا به کوه سامویی از طریق اتوبوس می باشد که تقریبا 15 ساعت به طول می انجامد. سفر از طریق اتوبوس به کوه سامویی به صورت 3 بار در روز از عصر به بعد انجام می شود و مسافرین می توانند در طول مسیر به خواب و استراحت بپردازند و بعد از 13 ساعت در اسکله دونساک از اتوبوس پیاده شده و سپس از آن جا با استفاده از کشتی به کوه سامویی (اسکله ناتون) بروند. ناگفته نماند که مدت زمان سفر با کشتی بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت می باشد.

    • اتوبوس از پاتایا به کوه سامویی:  اتوبوس №393 (ریون - کوه سامویی) با تغییر در کشتی پاتایا به کشتی کوه ساموئی
    • جدول زمانی: ساعت 04:30 بعد از ظهر ، 06:30 بعد از ظهر ، 08:30 شب.
    • مسیر: فرودگاه( U-Tapao ) - ایستگاه اتوبوس شمالی در پاتایا - اسکله در Donsak - Nathon Pier
    • زمان سفر:  15ساعت (30 دقیقه - تاکسی به ایستگاه اتوبوس شمالی ، 13.5 ساعت - شاتل ، 1.5 ساعت - کشتی)
    • زمان انتظار: 2 ساعت 

    نحوه سفر از پاتایا به سامویی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW