021-88507190

عادت هایی که با زندگی در دانمارک نصیبتان می شود

گردشگری م.مقیمی 08 اسفند ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر برای یک مدت طولانی در دانمارک زندگی کنید، مطمئنا یکی از عادت های رفتاری زیر نصیبتان می شود. به هر حال مردم دانمارک به داشتن یک سری عادات رفتاری معروف هستند و جهان آن ها را با همین عادت های رفتاری می شناسند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اگر این عادت های رفتاری را دارید، شبیه به دانمارکی ها هستید!

    اگر برای یک مدت طولانی در دانمارک زندگی کنید، مطمئنا یکی از عادت های رفتاری زیر نصیبتان می شود. به هر حال مردم دانمارک به داشتن یک سری عادات رفتاری معروف هستند و جهان آن ها را با همین عادت های رفتاری می شناسند! با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که جالب ترین عادت های رفتاری مردم دانمارک کدام ها هستند و اگر بخواهید شبیه به دانمارکی ها باشید، باید چه رفتارهایی را از خود نشان دهید!

    رفت و آمد همیشگی با دوچرخه

    یکی از اصلی ترین عادت های رفتاری مردم دانمارک این است که همیشه با دوچرخه تردد می کنند! این یکی از آن عادت های رفتاری است که معمولا هر کسی که در دانمارک زندگی می کند، به آن دچار می شود! به هر حال دانمارک یکی از بهترین کشورهای دنیا برای دوچرخه سواری است و همه امکانات و زیرساخت های لازم را برای دوچرخه سواری دارد. این مساله به قدری در دانمارک ریشه دوانده است که در شهری مثل کپنهاگ، تعداد دوچرخه ها از ماشین ها بیشتر است و اصولا کسانی که برای مدتی در کپنهاگ زندگی می کنند، بعد از بازگشت به کشور خودشان باز هم با دوچرخه تردد می کنند و این نشان دانمارکی را تا آخر عمر با خودشان حفظ می کنند!

    رفت و آمد همیشگی با دوچرخه

    تزئین فضا با شمع

    وقتی که قرار است یک مهمان به خانه یک دانمارکی برود، صاحبخانه اولین کاری که می کند این است که خانه اش را با شمع های مختلف تزئین می کند! جالب است که بدانید هر کسی که به دانمارک سفر می کند، در ابتدا فکر می کند که این عادت رفتاری خیلی عجیب است. اما خیلی زود به این مساله عادت می کند و خودش هم به شمع های جورواجور علاقه پیدا می کند.

    تزئین فضا با شمع

    بازیافت

    مردم دانمارک به بازیافت علاقه زیادی نشان می دهند. هر ساختمان در دانمارک یک اتاق زباله عمومی دارد که در آن زباله ها تفکیک می شود. در واقع مردم دانمارک با دستان خودشان زباله های پلاستیکی، کاغذی و شیشه ای را از هم جدا می کنند و بدین وسیله به بازیافت شهر و کشورشان کمک می کنند. نکته جالب درباره بازیافت دانمارک این است که در تمامی سوپرمارکت هایشان دستگاه بازیافت تعبیه شده است و شما با انداختن بطری های خود در آن می توانید بخشی از پولتان را پس بگیرید تا هم یک معامله خوب داشته باشید و هم اینکه قدم موثری در بازیافت بردارید.

    بازیافت

    رعایت کردن قوانین رانندگی

    مردم دانمارک عادت دارند که همیشه منتظر سبز شدن چراغ عابر پیاده بمانند و بعد از سبز شدن آن از خیابان عبور کنند. این یکی از عادت های مثبتی است که هر کسی به محض ورود به دانمارک با آن خو می گیرد. مساله ای که در این مورد وجود دارد، این است که معلوم نیست مردم دانمارک شخصا به چراغ عابر پیاده تا این اندازه اهمیت می دهند و یا اینکه از پرداخت جریمه 112 دلاری هراس دارند و به این جهت است که تا این اندازه قانونمند عمل می کنند.

    رعایت کردن قوانین رانندگی

    دویدن در طول روز

    مردم دانمارک عاشق ورزش هستند و بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شد، مشخص شد که تعداد زیادی از مردم دانمارک حداقل 2.5 ساعت را در طول هفته به ورزش اختصاص می دهند. بر اساس این تحقیق مشخص شد که دانمارک از نظر تعداد ورزشکاران، رتبه دوم را بین کشورهای اروپایی دارد. دوچرخه سواری، شنا، یوگا و دویدن محبوب ترین رشته هیا ورزشی دانمارک هستند و مردم در دانمارک علاقه زیادی به ورزش نشان می دهند. تا جایی که وقتی هوا آفتابی می شود، پارک های دانمارک مملوء از افرادی می شود که برای دو دور هم جمع شده اند.

    دویدن در طول روز

    چک کردن پیشبینی آب و هوا

    معمولا دانمارک زمستان های سرد و طولانی دارد که ممکن است طول آن ها به 6 ماه هم برسد. با این حساب، می توان گفت که عملا چک کردن آب و هوا در ماه های زمستانی سال کار ضروری نیست.  چراکه در این ماه ها همیشه دمای هوا پایین است و همه باید برای سرمای هوا آماده باشند. اما شرایط آب و هوایی دانمارک در فصل بهار متفاوت است و ممکن است که دمای هوا در یک روز بهاری به بالای 20 درجه سانتیگراد برسد، اما ناگهان به کمتر از 15 درجه سانتیگراد افت کند. همین مساله باعث شده است که مردم دانمارک به چک کردن پیشبینی آب و هوا عادت کنند و هر روز قبل از اینکه از خانه خارج شوند، آب و هوای آن روز را بررسی کنند.

    پوشیدن لباس های مشکی رنگ

    در طول سال های اخیر، سبک پوشش اسکاندیناوی در جهان محبوب شده است و برای خودش جایگاهی در دنیای مد کسب کرده است. استایلیست های اسکاندیناوی به طراحی لباس های یک رنگ معروف هستند و معمولا لباس ها را به صورت یک رنگ  با رنگ هایی مثل مشکی، سفید و بژ استایل می کنند. اما خود مردم دانمارک و علی الخصوص بانوانشان به پوشدن لباس تک رنگ مشکی علاقه بیشتری نشان می دهند. این علاقه به رنگ مشکی در دانمارک به قدری زیاد است که شما به ندرت یک خانم دانمارکی را می بینید که لباس رنگی به تن داشته باشند. با این حساب، باید بگوییم که اگر شما هم قصد زندگی در دانمارک را دارید، باید کم کم فکر خریدن لباس های یک دست مشکی باشید و با لباس های قبلی خود خداحافظی کنید!

    پوشیدن لباس های مشکی رنگ

    وقت شناسی

    شاید فکر کنید که شما هم انسان وقت شناسی هستید، اما اگر به دانمارک سفر کنید، تازه متوجه می شوید که واقعا معنای وقت شناسی چیست! چراکه مردم دانمارک حتی 5 دقیقه دیر کردن شما را قبول نمی کنند و مسلما به شما واکنش بدی نشان خواهند داد.

    خوردن یک هات داگ در عین سیر بودن

    مردم دانمارک عاشق ساندویچ هات داگ هستند و حتی وقتی که گرسنه نیستند، به خوردن هات داگ علاقه نشان می دهند! چراکه هات داگ های دانمارک هم ارزان هستند و هم بی اندازه خوشمزه! با این حساب به شما توصیه می کنیم که تا به دانمارک رسیدید، یک ساندویچ هات داگ برای خودتان سفارش دهید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید. اما حواستان باشد که مثل مردم دانمارک به خوردن هات داگ اعتیاد پیدا نکنید!برای رزرو تور اروپا و اخذ ویزای شینگن می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW