021-88507190

تعلیق ویزای هند برای ایرانی ها و مردم 4 کشور دیگر به خاطر ویروس کرونا

اخبار م.مقیمی 17 اسفند ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
متاسفانه روز به روز به تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا اضافه می شود و اخبار مربوط به کرونا در صدر اخبار جهان قرار گرفته اند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تعلیق ویزای هند برای ایرانیان و مردم 4 کشور دیگر

    متاسفانه روز به روز به تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا اضافه می شود و اخبار مربوط به کرونا در صدر اخبار جهان قرار گرفته اند. این روزا این ویروس کوچک اما بسیار خطرناک ،  نظم جهان را به هم ریخته است و این مساله به صنعت های مختلف از جمله صنعت گردشگری آسیب جدی و غیر قابل پیش بینی رسانده است. از این گذشته، مسافران و توریستانی که قصد سفر به نقاط مختلف دنیا را داشته اند، سردرگم شده اند و این روزها نمی دانند که چه بلایی سر برنامه های چند ماهه آینده شان می آید. در این میان مساله ای که به این افکار پریشان دامن می زند، این است که روز به روز ممنوعیت های سفر بیشتر می شود و کشورهای بیشتری به روی کشورهایی که بیشتر با ویروس کرونا درگیر هستند، بسته می شوند. متاسفانه کشور ما ایران یکی از این کشورها است و به همین دلیل هم هست که این روزها سفر به خیلی از کشورهای دنیا غیر ممکن شده است. به تازگی هم دولت هند اعلام کرده است که ارائه ویزای هند به ایرانیان و مردم 4 کشور دیگر به حالت تعلیق در می آید و به نوعی دیگر ایرانیان تا اطلاع ثانوی حق ورود به هند را ندارند.

    تعلیق ویزای هند برای ایرانیان و مردم 4 کشور دیگر

    در واقع تا اطلاع ثانوی، به ایرانیان و همین طور مردم ایتالیا، مردم کره جنوبی، مردم ژاپن و مردم چین، ویزای هند داده نمی شود. اگر بخواهیم دقیق تر این خبر را بگوییم، باید به این مسئله هم اشاره کنیم که هر کسی که به تازگی به هر کدام از این کشورها سفر کرده باشد، اجازه ورود به هند را ندارد!
    البته این قانون یک استثنا هم دارد و آن استثنا این است که کسانی که با یک دلیل قانع کننده، مجبور هستند که به هند سفر کنند، می توانند برای اخذ ویزای هند اقدام کنند و دلیل قانع کننده خود را به سفارت هند توضیح دهند.
    برای مثال مقامات رسمی و دولتی هر کدام از کشورهای چین، ایران، ایتالیا، کره جنوبی و ژاپن که به هر دلیلی باید به هند سفر کنند، می توانند نسبت به اخذ ویزای هند اقدام کنند. البته این افراد هم فقط در صورتی می توانند به هند وارد شوند که به محض ورودشان به خاک هند مورد بررسی های پزشکی قرار بگیرند و سلامتشان کاملا تامین شود. از این گذشته، آن دسته از مسافرانی که موفق به اخذ ویزای هند می شوند و می خواهند به طور مستقیم یا غیر مستقیم از چین، ایران، کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا، هنگ کنگ، ماکائو، ویتنام، مالزی، indonesia، نپال، تایلند، سنگاپور و تایوان به هند می رسند هم باید به محض ورود مورد بررسی های پزشکی قرار بگیرند. 
    لازم به ذکر است که دولت هند به مردم هند اختطار داده است که از سفر به کشورهایی مثل چین، ایران، کره جنوبی و ایتالیا که بیشتر از کشورهای دیگر تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند، خودداری کنند و از سفر به این کشورها پرهیز کنند. 

    تعلیق ویزای هند برای ایرانی ها

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW