021-88507190

چه کشور هایی مرز های خود با ایران را به دلیل شیوع ویروس کرونا بستند

اخبار ش.مافی 19 اسفند ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
با گسترش روزافزون ویروس کرونا (کووید-۱۹) در ایران باعث شده است خیلی از کشورهای جهان و همسایه مرز های خود با ایران را ببندند و پرواز های ورودی و خروجی خود با ایران را به حالت تعلیق دربیاورند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کشور ایران در حال قرنطینه از سوی جهان به دلیل شیوع کووید-۱۹

    با گسترش روزافزون ویروس کرونا (کووید-۱۹) در ایران باعث شده است خیلی از کشورهای جهان و همسایه مرز های خود با ایران را ببندند و پرواز های ورودی و خروجی خود با ایران را به حالت تعلیق دربیاورند.
    افغانستان و عراق جز اولین همسایه های ایران بودند که در روز های اول شیوع ویروس کرونا مرز های زمینی و هوایی خود با ایران را بستند تا از شیوع ویروس کرونا در کشور خود جلوگیری کند. 
    با گسترش روزافزون این بیماری در شهر های مختلف ایران باعث شده کشور هایی به طور رسمی ممنوعیت تردد را برای ایرانیان اعمال کنند:
    کشور‌های ترکیه، اقلیم کردستان عراق، پاکستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان، گرجستان، کویت، اردن، قطر، تاجیکستان، امارات، هندوستان می باشند این کشور ها مرز های خود با ایران را بستند و پرواز های ورودی و خروجی را نیز لغو کردند. 
    کشور آمریکا نیز اعلام کرد از پذیرش ایرانیانی که از شیوع ویروس در ایران بوده اند خودداری می کنند و آن ها نیز اجازه ورود به خاک آمریکا را ندارند. البته دیگر کشور ها هم محدودیت هایی برای سفر ایرانیان اعمال کرده اند.
    همچنین به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ کشور های اتریش و سوئد تمام پرواز های ایران را به صورت تعلیق درآورده اند. پس از آن ها نیز روسیه و مجارستان نیز اعلام کرده اند که اعطای ویزا به ایرانیان را متوقف کرده اند.

    شیوع ویروس کرونا

    لغو پروازهای ایران ایر به کشورهای اروپا به دلیل شیوع ویروس کرونا

    به گزارش خبرگزاری های رسمی کشور، تمام پرواز های "ایران ایر" به مقصد کشورهای اروپا به حالت تعلیق درآمد. 
    شرکت هواپیمایی ایران هما در روز یکشنبه 18 اسفند ماه و 8 مارس در سایت خود به صورت اطلاعیه ای اعلام نمود که تمام پروازهای شرکت هما به مقصد اروپا تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است. همچنین گفته است این تعلیق به دلایل نامعلوم می باشد که از طرف اروپا اعمال شده است. خیلی ها این تعلیق را به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور ایران می دانند ولی به گزارش خبرگزاری ها این محدودیت به دلایل نامعلوم می باشد و صرفا به دلیل شیوع ویروس کرونا نیست. 
    در اطلاعیه ی شرکت هواپیمایی ایران هما گفته شده است: " به آگاهی کلیه مسافران گرامی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما به مقاصد کشور های اروپایی می رساند به دلایل نامعلوم محدودیت هایی از طرف اروپا برای پرواز های هما اعمال شده و تا اطلاع ثانویه کلیه پرواز ها به مقاصد اروپایی به حالت تعلیق در آمده است"
    در این اطلاعیه اعلام نشده است که این محدودیت از طرف کشور و کشورهای خاص یا از طرف اتحادیه اروپا اعمال شده است. همچنین شرکت هواپیمایی ایران هما گفته است که در حال رایزنی جهت رفع تعلیق و برقراری مجدد پرواز ها به مقاصد اروپا می باشد.

    لغو پروازهای ایران ایر به کشور های اروپا به دلیل شیوع کرونا
    آژانس هواپیمایی مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات گردشگری، تور خارجی و کلیه خدمات گردشگری در خدمت شما مسافران گرامی می باشد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW