021-88507190

چگونه باید ویروس کرونا را به کودکان توضیح دهیم؟

اخبار م.مقیمی 19 اسفند ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شاید شما هم شنیده باشید که کودکان به ویروس کرونا مبتلا نمی شوند و کودکان در برابر ویروس کرونا مصون هستند! اما واقعیت این است که کودکان نیز در خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند و شما باید مواظب کودکانتان در این شرایط بیماری باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    نحوه صحیح توضیح ویروس کرونا به کودکان

    شاید شما هم شنیده باشید که کودکان به ویروس کرونا مبتلا نمی شوند و کودکان در برابر ویروس کرونا مصون هستند! اما واقعیت این است که کودکان نیز در خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند و شما باید مواظب کودکانتان در این شرایط بیماری باشید. در واقع کودکان هم به ویروس کرونا مبتلا می شوند، اما معمولا به خاطر ایمنی بالاتری که دارند، علائم خفیف تری را در صورت ابتلا به ویروس کرونا نشان می دهند. با این حساب، بهتر است که شما هم به کودکانتان توضیح دهید که ویروس کرونا چیست و چگونه می توان از ابتلا به ویروس کرونا خودداری کرد. ما در ادامه به شما می گوییم که بهترین راه برای معرفی ویروس کرونا به کودکان چیست و چگونه می توان آن ها را به بهترین شکل ممکن با ویروس کرونا آشنا کرد.

    زمان مناسبی را برای آشنا کردن کودکان با ویروس کرونا انتخاب کنید

    خیلی از کودکان تمرکز کافی را ندارند و ممکن است که به حرف های جدی والدینشان خیلی توجه نکنند و سرگرم بازی های خودشان شوند. به شما توصیه می کنیم که زمان مناسبی را برای آشنا کردن کودکان خود با ویروس کرونا انتخاب کنید تا کودکانتان بیشترین توجه را به شما نشان دهند. بهتر است که زمانی را برای شروع صبحت درباره ویروس کرونا انتخاب کنید که کودکانتان دارای حواس جمعی باشند و به صحبت به شما علاقه نشان بدهند. از این گذشته، بهتر است که شب هنگام را برای صحبت درباره ویروس کرونا انتخاب نکنید تا کودکانتان نترسند!

    زمان مناسبی را برای آشنا کردن کودکان با ویروس کرونا انتخاب کنید

    سعی کنید که متوجه شوید کودکانتان درباره ویروس کرونا چه می دانند

    حتی اگر تا به حال درباره ویروس کرونا با کودکانتان صحبت نکرده باشید، مطمئنا خودشان یک چیزهایی درباره آن شنیده اند. بهتر است که قبل از شروع صحبت درباره ویروس کرونا با کودک تان، از او سوال بپرسید که درباره مریضی جدید چه می داند؟ اجازه دهید که او دانسته هایش را به شما بگوید و خودش از شما سوال بپرسد. در این صورت مسلما بیشتر به حرف های شما توجه نشان می دهد و این راه بهتر از این است که خودتان برایش یک نشست علمی برگزار کنید و تند و پشت سر هم از خطرهای ویروس کرونا صحبت کنید!

    حواستان باشد که کودکانتان نترسند، اما با آن ها درباره ویروس کرونا صادق باشید

    بهتر است که فقط به سوال های کودکانتان درباره ویروس کرونا پاسخ دهید و خیلی به دنبال گفتن جزئیات درباره ویروس کرونا و صحبت درباره مرگ و میرهای بیماران مبتلا به ویروس کرونا نباشید. مثلا اگر کودکتان از شما پرسید که چرا مدرسه اش تعطیل شده، درباره دلیل تعطیلی مدرسه با او صحبت کنید و به او توضیح دهید که تعطیلی مدرسه برای سلامتی خودش خوب است.

    اگر جواب سوال های کودکانتان درباره ویروس کرونا را نمی دانستید، توضیح اشتباهی ندهید

    به شما توصیه می کنیم که اگر کودکتان از شما سوالی درباره ویروس کرونا پرسید که جوابش را نمی دانستید، از دادن پاسخ اشتباه به او خودداری کنید و به جایش به او بگویید که دقیقا جواب سوالش را نمی دانید. بهتر است که درباره جواب سوال کودکتان تحقیق کنید و بعد جواب درست را به او بدهید تا اینکه اطلاعات غلطی را درباره ویروس کرونا به او بدهید.

    اگر جواب سوال های کودکانتان درباره ویروس کرونا را نمی دانستید، توضیح اشتباهی ندهید

    اجازه ندهید که کودکانتان بیش از حد درباره ویروس کرونا نگران شوند

    هدف از صحبت با کودکتان درباره ویروس کرونا این است که او آگاه باشد و بیشتر مواظب خودش باشد. پس بهتر است که از نگران کردن کودک تان درباره ویروس کرونا دست بردارید و به جایش، احساس امنیت به او بدهید. یادتان باشد که وقتی شما به عنوان والدین نگران باشید، کودکتان صد برابر نگران می شود و این اصلا برای روحیه کودکان خوب نیست. بهتر است که به او توضیح دهید که وقتی یک نفر به ویروس کرونا مبتلا می شود، احساس سرماخوردگی پیدا می کند. در واقع لازم نیست به او بگویید که اخبار ویروس کرونا تا چه اندازه نگران کننده است و چگونه هر روز به تعداد مرگ و میرهای ناشی از آن اضافه می شود.

    به کودکانتان اجازه دهید که درباره ترس هایشان درباره ویروس کرونا با شما صحبت کنند

    این یک امر طبیعی است که بعد از صحبت درباره ویروس کرونا، کودکانتان تا اندازه ای نگران شوند. پس این نگرانی آن ها را قبول کنید و به آن ها اجازه دهید که درباره نگرانی هایشان با شما صحبت کنند. به آن ها بگویید که خطر ابتلای کودکان به ویروس کرونا کمتر است و به آن ها اطمینان دهید که مواظبشان هستید.

    حواستان به کودکانتان برای دنبال کردن اخبار ویروس کرونا باشد

    آن دسته از کودکانی که به اینترنت دسترسی دارند، در معرض خطر بیشتری برای شنیدن اخبار کذب درباره ویروس کرونا هستند. به شما توصیه می کنیم که استفاده آن ها از اینترنت را در چنین شرایطی کنترل کنید و مواظب باشید که مدام به دنبال خواندن اخبار مربوط به ویروس کرونا نباشند.

    به کودکانتان راه های جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا را یاد بدهید

    به کودکتان یاد بدهید که خواب کافی و شستن دستان می تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد. به آن ها یاد بدهید که به شکل صحیح دستانشان را بشویند و تا جای ممکن به وسایل آلوده دست نزنند. به شما توصیه می کنیم که خودتان هم به عنوان والدین کودک، در رفتارهای تان دقت کنید و مطمئن باشید که کودک از شما الگو می گیرد.

    به کودکانتان درباره تلاش پزشکان برای مبارزه با ویروس کرونا توضیح دهید

    بهتر است که به کودکتان این اطمینان را بدهید که پزشکان در حال تلاش برای مبارزه با ویروس کرونا هستند. اگر کودکتان در سن و سالی هست که بتوانید به او توضیح دهید که پزشکان در حال کار برای تولید واکسن ویروس کرونا هستند، این توضیحات را به او ارائه کنید و اجازه دهید که خیالش کمی از بابت ویروس کرونا راحت تر شود.

    به کودکانتان درباره تلاش پزشکان برای مبارزه با ویروس کرونا توضیح دهید

    سعی کنید که اخبار ویروس کرونا را به همراه کودکانتان دنبال کنید

    اگر کودکتان خیلی کنجکاو است و مدام از مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا سوال می پرسد، بهتر است که خودتان با او اخبار را مشاهده کنید. بدین شکل می توانید شنیده های او را فیلتر کنید و اجازه ندهید که او اخبار کذب را دنبال کند.به شما توصیه می کنیم که به کودکتان توضیح دهید که آمار مرگ و میر ویروس کرونا آن قدرها هم زیاد نیست و قرار نیست که او عزیزانش را در طی دوران بیماری از دست بدهد.

    این را قبول کنید که کودکان بیشتر از خودشان نگران خانواده و دوستانشان هستند

    همان طور که می دانید ما قرنطینه خانگی شده ایم و در شرایطی قرار گرفته ایم که باید رفت و آمد کمتری داشته باشیم تا از انتشار بیشتر ویروس کرونا خودداری کنیم. در چنین شرایطی ممکن است که کودکانتان نگران سلامت دوستان و یا پدربزرگ و مادربزرگ و دیگر اعضای خانواده بشوند. با این حساب، بد نیست که به طور مرتب با دوستان و خانواده تان تماس تصویری بگیرید تا کودکانتان آرامش بیشتری پیدا کنند و این نگرانی ها را نداشته باشند.

    به کودکانتان بگویید که بالاخره دوران بیماری به اتمام می رسد

    مسلم است که این روزها همه افراد جامعه از کودکان گرفته تا بزرگسالان نگران هستند. بهتر است که به کودکتان توضیح دهید که این شرایط به اتمام می رسد و خیلی زود همه چیز درست می شود. به او توضیح دهید که دوباره روال زندگی به قبل بر می گردد و کودکتان هم دوباره می تواند به مدرسه برود و دوستانش را ببیند. در این صورت مطمئنا آرامش کودکتان بیشتر می شود و بهتر می تواند با این شرایط کنار بیاید. برای رزرو تورهای ارزان و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW