021-88507190

سفر به تایلند یا سفر به مالزی

راهنمای سفر م.مقیمی 01 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تایلند و مالزی به عنوان دو تا از محبوب ترین کشورهای توریستی حوزه جنوب شرقی آسیا شناخته می شوند، اما با این حال با هم تفاوت های زیادی دارند. توصیه ما به شما این است که اگر در توانتان هست، حتما از هر دو کشور مالزی و تایلند دیدن کنید. اما اگر فقط باید بین آن ها یکی را انتخاب کنید، حتما این مطلب را بخوانید تا اطلاعاتی جامع و کامل درباره مقایسه تایلند و مالزی کسب کنید و راحت تر بتوانید بین سفر به تایلند یا سفر به مالزی یکی را انتخاب کنید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سفر به تایلند یا سفر به مالزی؟ کدام برای شما بهتر است؟!

    تایلند و مالزی به عنوان دو تا از محبوب ترین کشورهای توریستی حوزه جنوب شرقی آسیا شناخته می شوند، اما با این حال با هم تفاوت های زیادی دارند. توصیه ما به شما این است که اگر در توانتان هست، حتما از هر دو کشور مالزی و تایلند دیدن کنید. اما اگر فقط باید بین آن ها یکی را انتخاب کنید، حتما این مطلب را بخوانید تا اطلاعاتی جامع و کامل درباره مقایسه تایلند و مالزی کسب کنید و راحت تر بتوانید بین سفر به تایلند یا سفر به مالزی یکی را انتخاب کنید. 

    سفر به تایلند یا سفر به مالزی

    سفر به تایلند یا سفر به مالزی از نظر خورد و خوراک

    یکی از جذاب ترین تفریحاتی که هر کسی می تواند در طول سفر تجربه کند، رستوران گردی و امتحان کردن غذاهای جدید است و خوشبختانه هر دو کشور مالزی و تایلند غذاهای خوشمزه ای دارند. اما سوال این است که غذاهای تایلند یا غذاهای مالزی خوشمزه تر هستند؟ نکته ای که باید بدانید، این است که غذاهایی که در رستوران های مالزی سرو می شوند، فقط به عنوان غذاهای مالزیایی شناخته نمی شوند. چراکه مالزی کشور چند فرهنگی است و غذاهای آن ترکیبی از غذاهای مالزیایی، غذاهای چینی و غذاهای هندی هستند. اما تایلند غذاهای مختص به خودش را دارد و اتفاقا غذاهایش در سطح جهان مشهور هستند. با این حساب باید بگوییم که از نظر اصالت و خوشمزگی غذا و تنوع خورد و خوراک، این تایلند است که در رقابت با مالزی برنده می شود.

    سفر به تایلند یا سفر به مالزی از نظرطبیعت گردی

    یکی از مهمترین و جالب ترین تفریحاتی که شما می توانید در سفر به جنوب شرقی آسیا داشته باشید، طبیعت گردی است. خوب است این را بدانید که هم تایلند و هم مالزی طبیعت فوق العاده ای دارند. در واقع شما هم در مالزی و هم در تایلند می توانید حیات وحش جالب و پوشش گیاهی عجیب و غریبی را تماشا کنید. اما به هر حال اگر بخواهیم مقایسه ای بین طبیعت این دو کشور انجام دهیم، باید بگوییم که طبیعت مالزی خاص تر است. 

    سفر به تایلند یا سفر به مالزی از نظر جزیره گردی و غواصی

    اصولا وقتی توریستان به سفر به حوزه جنوب شرقی آسیا فکر می کنند، تصویر یک ساحل زیبا با آب های زمردین و ماهی های رنگارنگ، جزیره های زیبا و طبیعت سرسبز به ذهنشان خطور می کند. در کشورهایی که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته اند، غواصی یکی از جذاب ترین تفریحات موجود تلقی می شود. اما سوال این است که جزایر مالزی جذاب تر هستند و یا جزایر تایلند؟ غواصی در کدامیک از این دو کشور هیجان انگیزتر است؟ باید این را به شما بگوییم که هم آب های مالزی و هم آب های تایلند آرام و تمیز هستند و هر دو برای غواصی عالی هستند.در تایلند جزایر مختلفی وجود دارد که بعضی هایشان توریستی و شلوغ و بعضی هایشان آرام و بکر هستند. با این حساب هر کسی می تواند جزیره مناسب حال خودش را در تایلند پیدا کند و بهترین و خاص ترین تجربه از غواصی را در تور ارزان تایلند کسب کند. از طرفی در مالزی نیز جزایر بسیار زیبایی وجود دارد که اتفاقا غواصی در آن ها نیز بسیار محبوب است. با این اوصاف باید بگوییم که در این رقابت، هیچ کدام از کشورهای مالزی و تایلند نمی توانند برنده باشند و هر دو به یک میزان به آن یکی برتری دارند. 

    سفر به تایلند یا سفر به مالزی از نظر تفریح و مهمانی و خوشگذرانی

    اگر شما هم در طول سفر به دنبال مهمانی و خوشگذرانی های اینچنینی هستید، باید به شما بگوییم که زندگی شبانه تایلند مهیج تر از زندگی شبانه مالزی است و از نظر کافه ها و رستوران های شبانه تنوع بیشتری دارد. این را هم بگوییم که در پایتخت مالزی یعنی کوالالامپور کافه ها و کلاب های زیادی وجود دارد، اما نکته اینجاست که قیمت هایشان به نسبت کافه ها و کلاب های تایلند بیشتر هستند. در واقع فقط در جزیره لنکاوی که مالیات به نوشیدنی ها تعلق نمی گیرد، کافه ها ارزان هستند و در بقیه شهرهای مالزی، اصولا کافه گردی تفریح هزینه برداری محسوب می شود. اما خوبی تایلند این است که کافه گردی در آن ارزان است و با این حساب می توان گفت که تایلند در این رقابت برنده می شود!

    سفر به تایلند یا سفر به مالزی از نظر جزیره گردی و غواصی

    سفر به تایلند یا سفر به مالزی از نظر آسانی سفر

    خوشبختانه هم سفر به کشور مالزی و هم سفر به کشور تایلند راحت است. چراکه این دو کشور، کشورهای امنی هستند و وسایل حمل و نقل عمومی گسترده ای هم دارند. اما با این حال خوب است این را بدانید که مالزی کشور پیشرفته تری به نسبت تایلند است. در این کشور ماشین ها بیشتر از موتورسیکلت ها هستند و حتی در خارج از شهرهای اصلی آن هم مراکز خرید، فست فودها و سوپرمارکت ها و هایپرمارکت های مدرن وجود دارد. خوبی دیگری که مالزی دارد، این است که تقریبا همه مردم مالزی تا حدی با زبان انگلیسی آشنایی دارند و بعضی هایشان به زبان انگلیسی کاملا مسلط هستند. با این حساب می توان گفت که سفر به مالزی به نسبت سفر به تایلند تجربه آسان تری است.  

    سفر به تایلند یا سفر به مالزی از نظر هزینه های سفر

    شما هم به تایلند و هم به مالزی می توانید سفر ارزانی داشته باشید. به شرطی که تمام تلاش خود را برای صرفه جویی در هزینه های غیر ضروری به کار بگیرید. در ضمن قیمت تور تایلند و قیمت تور مالزی تقریبا در یک رنج هستند و با این حساب تفاوت خیلی زیادی از نظر هزینه سفر بین آن ها وجود ندارد. البته همان طور که گفته شد قیمت نوشیدنی در مالزی بیشتر از تایلند است و به همین خاطر هم بعضی از افراد معتقدند که سفر به مالزی گران تر از سفر به تایلند است. 
    در نهایت با توجه به موارد گفته شده، این شما هستید که می توانید بنا بر اولویت هایتان مالزی و یا تایلند را برای سفر انتخاب کنید. برای رزرو تور تایلند و تور مالزی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.
    مقاله های مفید زیر را برای سفر به مالزی و یا سفر به تایلند مطالعه بفرمایید:

    چقدر پول با خودمان به تایلند ببریم؟
    بدون دانلود این اپلیکیشن ها به مالزی سفر نکنید!



    سفر به تایلند یا سفر به مالزی از نظر هزینه های سفر

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW