021-88507190

بهترین زمان سفر به پاریس

گردشگری م.مقیمی 21 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
پاریس یکی از آن شهرهایی است که معمولا همه دوست دارند آن را از نزدیک ببینند. اما سوال اینجاست که برای دیدن این شهری که آنقدر از زیبایی آن تعریف می کنند، چه زمانی بهترین موقع برای سفر به پاریس است؟ با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین زمان سفر به پاریس چه زمانی است؟

    پاریس یکی از آن شهرهایی است که معمولا همه دوست دارند آن را از نزدیک ببینند. اما سوال اینجاست که برای دیدن این شهری که آنقدر از زیبایی آن تعریف می کنند، چه زمانی بهترین زمان است. ما امروز می خواهیم به این سوال شما درباره سفر به شهر نور و بهترین زمان سفر به پاریس پاسخ دهیم.

    بهترین زمان سفر به پاریس

    فصل شلوغی پاریس

    معمولا از اواسط خرداد تا اواخر شهریور و همین طور از اواسط آذر تا اواسط دی پاریس از همیشه شلوغ تر می شود. در این بازه های زمانی از سال معمولا صف های طولانی در مقابل موزه ها و جاذبه های گردشگری پاریس تشکیل می شود، قیمت بلیط هواپیما پاریس از همیشه بیشتر می شود و نرخ رزرو هتل های پاریس نیز از همیشه بالاتر می رود. 

    ارزان ترین زمان سفر به پاریس

    از طرفی معمولا از اواسط دی تا اواسط فروردین پاریس خیلی خلوت می شود. به این دلیل که در این بازه زمانی از سال معمولا بچه ها مشغول مدرسه هستند و هوای پاریس هم خیلی سرد می شود. به همین خاطر در این زمان از سال توریستان کمتری راهی پاریس می شوند و بالطبع هزینه سفر به پاریس خیلی کمتر از حد معمول می شود. پس اگر به دنبال سفر به پاریس در فصل ارزانی هستید و می خواهید از خلوتی پاریس استفاده کنید و مجبور نباشید که در صف های طولانی جاهای دیدنی پاریس منتظر بمانید، بهتر است که این زمان از سال را برای سفر به پاریس انتخاب کنید. 

    ارزان ترین زمان سفر به پاریس

    بهترین زمان سفر به پاریس

    اواسط فروردین تا اواسط خرداد  و اواخر شهریور تا اواسط آذر ماه هایی هستند که هم هوای پاریس مطبوع است و هم به نسبت توریستان پاریس کمتر هستند. این بدین معنی است که شما می توانید با سفر به پاریس در این زمان از سال، هم از هوای خوب پاریس برای گشت و گذار استفاده کنید و هم اینکه با شلوغی کمتری در پاریس به نسبت فصل تابستان رو به رو شوید. البته این را هم بگوییم که قیمت هتل های پاریس در این زمان از سال هم هنوز مثل تابستان بالا است، اما باز هم به نسبت پیدا کردن یک هتل خوب در پاریس در این زمان از سال راحت تر از فصل تابستان است. در ضمن قیمت بلیط هواپیما پاریس نیز در این زمان از سال به نسبت ارزان تر می شود و با همه این اوصاف می توان گفت که فصل های بهار و پاییز بهترین زمان سفر به پاریس هستند.

    بهترین زمان سفر به پاریس

    بهترین زمان سفر به پاریس برای خرید

    اگر شما هم اهل خرید هستید و دلتان می خواهد بدانید که فصل حراجی پاریس چه زمانی است، باید به شما بگویمی که در طول سال در پاریس دو فصل حراجی وجود دارد که هر کدامشان 6 هفته به طول می انجامند. حراج زمستانی در پاریس معمولا از اواسط دی شروع می شود و تا اواخر بهمن ادامه پیدا می کند وا ز آن طرف حراج تابستانی پاریس معمولا از اواخر خرداد شروع می شود و تا اواسط مرداد ادامه پیدا می کند. البته خوب است این را بدانید که در طی دو فصل حراجی پاریس، فروشگاه ها و مراکز خرید پاریس خیلی خیلی شلوغ می شوند و علی الخصوص در روزهای جمعه و شنبه خرید از آن ها کمی سخت می شود. در ضمن این را هم بگوییم که بیشتر فروشگاه های پاریس در روزهای یکشنبه تعطیل هستند. نکته دیگر اینکه تاریخ دقیق فصل حراجی پاریس ممکن است که هر سال کمی تغییر کند. پس بهتر است که یک تحقیق کوچک در اینترنت داشته باشید و قبل از سفر به پاریس برای خرید، تاریخ دقیق فصل حراجی پاریس در سال مورد نظرتان را جستجو کنید. 

    بهترین زمان سفر به پاریس برای موزه گردی

    اگر اهل موزه گردی هستید و بازدید از موزه های پاریس برایتان جذاب است، بهتر است که از اواسط دی تا اواسط اسفند به پاریس سفر کنید. چراکه در این دو ماه از سال، صف های موزه ها و گالری های پاریس کوتاه تر می شود و شما می توانید از خلوتی پاریس برای موزه گردی نهایت استفاده را ببرید. در مورد موزه گردی در پاریس، بد نیست این را هم بدانید که یک کارت موزه پاریس وجود دارد که اگر آن را تهیه کنید، می توانید از بیش از 10 موزه و جای دیدنی در شهر پاریس با تخفیف دیدن کنید و بدین ترتیب در هزینه های سفر به پاریس هم صرفه جویی کنید. یک نکته دیگر هم اینکه بیشتر موزه های پاریس، حداقل در یک روز در هفته، چند ساعت بعد از غروب آفتاب هم باز هستند و بعد از غروب آفتاب از همیشه خلوت تر می شوند. پس اگر می خواهید با آرامش بیشتری از موزه های پاریس بازدید داشته باشید، بهتر است که این زمان از روز را برای بازدید از موزه مورد نظرتان انتخاب کنید. در نهایت لازم به ذکر است که بیشتر موزه های پاریس در اولین یکشنبه هر ماه رایگان می شوند.

    بهترین زمان سفر به پاریس برای موزه گردی

    بهترین زمان سفر به پاریس برای جشن کریسمس

    شهر پاریس خیلی زودتر از شهرهای دیگر اروپا حال و هوای کریسمس و جشن سال میلادی را به خودش می گیرد. معمولا از دو ماه مانده به آخر سال، شهر پاریس تزئین می شود و از اواخر آبان به بعد درختان کریسمس در هر گوشه از شهر پاریس به چشم می خورد. البته اصل جشن کریسمس معمولا از اواسط آذر به بعد شروع می شود و بازارهای کریسمسی نیز در همان حوالی برپا می شوند. 

    بهترین زمان سفر به پاریس برای بازدید از دیزنی لند

    دیزنی لند پاریس معمولا در زمانی که مدرسه ها تعطیل می شوند، یعنی در حوالی تابستان، در حوالی کریسمس، در روزهای آخر هفته و همین طور در اواسط آبان از همیشه شلوغ تر می شود. با این حساب بهترین زمان بازدید از دیزنی لند پاریس وقتی است که خبری از این شلوغی ها در دیزنی لند پاریس نباشد. یعنی اگر شما بتوانید در روزهای وسط هفته در اواخر دی تا اواخر اسفند و همین طور اواخر فروردین تا اواخر فروردین تا اواخر اردیبهشت از دیزنی لند پاریس دیدن کنید، با صف های کوتاه تری رو به رو خواهید بود. البته دیزنی لند پاریس در ماه های زمستانی سال هم خلوت است. اما از آنجایی که این ماه ها سرد هستند، شاید فصل مناسبی برای بازدید از دیزنی لند پاریس به همراه کودکان نباشد. در ضمن در فصل زمستان یک سری از بخش های دیزنی لند پارس تعطیل می شود و امکان استفاده از یک سری از امکانات تفریحی آن وجود ندارد.برای رزرو تور فرانسه و اخذ ویزای شینگن می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    بهترین زمان سفر به پاریس برای بازدید از دیزنی لند

    مطالب بیشتر از پاریس را در این بخش بخوانید

    راهنمای بازدید از بهترین موزه های پاریس

    راهنمای گشت و گذار در پاریس به شیوه فرانسوی ها!

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW