021-88507190

اطلاعات جامع و کامل آب و هوای قبرس

گردشگری م.مقیمی 19 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آب و هوای قبرس

    قبرس آب و هوای معتدلی دارد و به جرئت می توان گفت که شرایط اقلیمی مناسب یکی از اصلی ترین دلایل محبوب شدن قبرس بین گردشگران است. اگر شما هم می خواهید راهی قبرس شوید، با خواندن این مطلب هم می توانید اطلاعات بهتری درباره آب و هوای قبرس کسب کنید و هم اینکه می توانید متوجه شوید که باید چه لباس هایی برای سفر به قبرس در چمدانتان قرار دهید. حتی می توانید این را متوجه شوید که بهترین ماه و یا بهترین فصل سفر به قبرس چه زمانی است. پس با ما همراه باشید تا یک سری اطلاعاتی از آب و هوای قبرس به شما بدهیم.

    درباره آب و هوای قبرس

    اول از همه بهتر است این را بدانید که آب و هوای قبرس در بین کشورهای اروپایی، جزء گرمترین هاست. این بدین معنی است که در سراسر سال، جزیره قبرس غرق در آفتاب است و تابستان های بسار طولانی و روزهای بسیار آفتابی دارد. در فصل تابستان قبرس می تواند تا 10 ساعت در روز آفتابی باشد و دمایش هم می تواند از مرز 30 درجه سانتیگراد بالا برود. در این فصل از سال معمولا باران هیچ سنخیتی با آب و هوای قبرس ندارد و معمولا هوا همیشه آفتابی است. از آن طرف اواسط آذر تا اواسط بهمن معمولا هوای قبرس بارانی می شود. در فصل بهار هم که هوا کمی خنک تر از فصل تابستان است، باز هم هوای قبرس آفتابی است و حتی در این فصل هم قبرس روزهای آفتابی بسیار دلچسبی را تجربه می کند. پس اگر به دنبال هوای گرم و آفتابی هستید، بهتر است که فصل تابستان را برای سفر به قبرس انتخاب کنید و اگر می خواهید هوا کمی خنک تر باشد، می توانید فصل بهار راهی قبرس شوید. خوب است این را هم بدانید که دمای شهرهای ساحلی قبرس در فصل تابستان حدود 30 درجه سانتیگراد و حتی بالاتر است و دمای شهرهای مرکزی آن که کوهستانی هستند، حدودا 4 درجه خنک تر از شهرهای ساحلی قبرس است. 

    درباره آب و هوای قبرس

    دمای آب در قبرس 

    اگر شما هم ترجیح می دهید که در طول سفر به یک جزیره زیبا مثل قبرس بروید و از سواحل آن نهایت استفاده را ببرید و در طول سفر تنی به آب بزنید، بد نیست که با دمای آب قبرس نیز آشنایی داشته باشید. خوب است این را بدانید که دمای آب قبرس از اواسط خرداد تا اواسط آذر حدود 22 درجه سانتگیراد است. خوشبختانه دمای آب قبرس در فصل زمستان هم کمتر از 16 تا 17 درجه سانتگیراد نمی شود و این بدین معنی است که دمای آب دریای قبرس حتی در فصل زمستان نیز مطلوب است. 
    رطوبت هوای قبرس
    در فصل زمستان رطوبت قبرس خیلی بالا می رود و حدودا بین 65% تا 95% می شود. این رطوبت در فصل تابستان خیلی کمتر می شود تا جایی که شهرهای مرکزی قبرس که دور از دریا هستند، در فصل تابستان رطوبت 15% تا 30% را تجربه می کنند.

    آب و هوای شهر پافوس در قبرس

    از آنجایی که قبرس یک جزیره کوچک است، همه شهرهای اصلی قبرس در نزدیکی هم قرار گرفته اند و از نظر آب و هوایی تقریبا شرایط مشابهی دارند. اما با این حال بد نیست که اگر می خواهید از یک شهر خاص در تور قبرس دیدن کنید، آب و هوای همان شهر را به صورت انحصاری بدانید. مثلا پافوس که در ساحل قبرس قرار گرفته است، از اواسط مرداد تا اواسط شهریور گرمترین روزهای سال را تجربه می کند و دمایش به صورت میانگین 26 درجه سانتیگراد می شود. از آن طرف پافوس از اواسط دی تا اواسط بهمن از همیشه سردتر می شود و دمایش به 13 درجه سانتی گراد افت می کند. در ضمن بهتر است این را هم بدانید که اواسط تیر تا اواسط مرداد، پافوس از همیشه آفتابی تر می شود و به صورت میانگین در طول هر روز 13 ساعت آفتابی را تجربه می کند. در ضمن اواسط آذر تا اواسط دی، پافوس از همیشه بارانی تر می شود و با این حساب سفر به پافوس در این بازه زمانی خیلی توصیه نمی شود. 

    آب و هوای لارناکا در قبرس

    لارناکا هم درست مثل پافوس در ساحل جزیره قبرس واقع شده است. در لارناکا اواسط تیر تا اواسط مرداد گرمترین ماه سال تلقی می شود و در طول این ماه دمایش به صورت میانگین 27 درجه سانتیگراد می شود. در بازه زمانی اواسط دی تا اواسط بهمن هم دمای آن به صورت میانگین به 12 درجه سانتگیراد می رسد و بدین ترتیب سردترین روزهای سال را در حوالی دی و بهمن تجربه می کند. لازم به ذکر است که باران های لارناکا نیز درست مثل پافوس از اواسط آذر تا اواسط دی شدت می گیرد و بارش های باران زیادی را در این بازه یک ماهه تجربه می کند.

    آب و هوای لارناکا در قبرس

    آب و هوای لیماسول در قبرس

    لیماسول یکی دیگر از شهرهای ساحلی قبرس است. میانگین دمای هوای لیماسول از اواسط دی تا اواسط اسفند در طول روز حدود 17 تا 18 درجه سانتیگراد و در طول شب حدود 8 تا 9 درجه سانتگیراد می شود. در ماه های خرداد تا شهریور هم دمای میانگین هوا در لیماسول در طول روز بین 28 تا 30 درجه سانتیگراد و در طول شب بین 18 تا 20 درجه سانتگیراد می شود.

    آب و هوای لیماسول در قبرس

    آب و هوای نیکوزیا در قبرس

    نیکوزیا پایتخت قبرس است و شهری است که درون جزیره و به دور از ساحل قرار گرفته است. این شهر با اینکه ساحلی نیست، اما یکی از دیدنی ترین شهرهای قبرس محسوب می شود. نیکوزیا آب و هوای متفاوتی به نسبت شهرهای ساحلی قبرس دارد و به خاطر همین فاصله ای که نیکوزیا از ساحل دارد، باران هایش هم در طول سال بسیار کم هستند. لازم به ذکر است که در این شهر دمای میانگین هوای سالانه حدود  19 درجه سانتیگراد است و بازدید از آن در هر فصلی از سال جالب است.
    برای رزرو تور قبرس می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید. 

    آب و هوای نیکوزیا در قبرس

    قبرس را بیشتر بشناسید: 

    6 تا از دیدنی ترین مکانهای قبرس

    سنت های جالب مردم قبرس

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW