021-88507190

میلان یا رم؟ از کدامیک دیدن کنیم؟

گردشگری م.مقیمی 31 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ما امروز می خواهیم یک مقایسه جالب بین میلان و رم انجام دهیم تا شما هم راحت تر بتوانید بین سفر به میلان یا سفر به رم یکی را انتخاب کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    در سفر به ایتالیا از رم دیدن کنیم یا میلان؟

    سفر یکی از جذاب ترین تفریحاتی است که هر کسی می تواند در طول زندگی داشته باشد! هر شهری جذابیت های خاص خودش را دارد و مسلم است که هر کسی که بتواند از هر دو شهر میلان و رم و حتی هر شهر دیگری در ایتالیا و دنیا دیدن کند، برد کرده است! اما به هر حال این یک واقعیت است که اکثر ما استطاعت مالی و یا زمان سفر به همه جای دنیا را نداریم و ناچاریم که شهرهای توریستی را گلچین کنیم و ببینیم که باید وقت و هزینه خودمان را به بازدید از کجا اختصاص دهیم. یکی از دو راهی هایی که اکثر توریستان در تور ایتالیا با آن مواجه می شوند، این است که باید از میلان دیدن کنند یا رم؟ میلان زیباتر است یا رم؟ میلان دیدنی تر است یا رم؟ ما امروز می خواهیم یک مقایسه جالب بین میلان و رم انجام دهیم تا شما هم راحت تر بتوانید بین سفر به میلان یا سفر به رم یکی را انتخاب کنید. 

    میلان یا رم؟ از کدامیک دیدن کنیم

    درباره ایتالیا

    ایتالیا با سواحل مدیترانه ای جذابی که دارد، غذاهای معروف و خوشمزه ای که دارد، تاریخچه هنری بی نظیری که دارد و البته شهرهای شگفت انگیز و جذابی که دارد، یکی از دیدنی ترین کشورهای دنیا محسوب می شود. این کشور یک سری شهرهای ساحلی جذاب هم دارد که هم از نظر زیبایی سواحل و هم از نظر جذابیت شب های سرزنده شان همیشه زبانزد هستند. ضمنا ایتالیا شهرهای دیدنی با جاذبه های تاریخی و اماکن دیدنی متعددی هم دارد و با همه این ها محال است که کسی پایش را داخل ایتالیا بگذارد و مسحور این همه زیبایی و این همه جذابیت نشود! حالا تصورش را بکنید که در چنین کشور زیبایی، یک عالمه غذای خوشمزه هم برای امتحان کردن وجود دارد که با امتحان کردن آن ها تجربه سفر به ایتالیا شیرین تر هم می شود! تازه علاوه بر پاستاها و پیتزاهای بی نظیری که در ایتالیا وجود دارد، یک سری بستنی ایتالیایی نیز در بستنی فروشی های ایتالیا سرو می شوند که طعم و مزه شان هر کسی را به بهشت می برد! از همه این ها که بگذریم، در ایتالیا بعضی از قدیمی ترین شاهکارهای هنری دوران رنسانس نگهداری می شوند و با این حساب اگر شما یک سفر مفصل به ایتالیا داشته باشید و باز هم موزه هایی برای بازدید در ایتالیا باقی بمانند که شما از آن ها بازدید نکرده اید! در میان شهرهای ایتالیا دو شهر میلان و رم از پر طرفدارترین و توریستی ترین شهرهای ایتالیا هستند. اما سوال اصلی ما در این مطلب این است که میلان برای سفر بهتر است یا رم؟ برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم، بد نیست که نگاهی به هر دو شهر میلان و رم بیندازیم و ببینیم که حال و هوای هر کدام به چه شکل است.

    درباره ایتالیا

    درباره میلان

    میلان دومین شهر پرجمعیت ایتالیا است و حدودا 1.3 میلیون نفر جمعیت دارد. میلان مرکز منطقه لمباردی ایتالیا محسوب می شود و معمولا از آن به عنوان پایتخت مد و طراحی دنیا یاد می کنند! حتی در میلان یک هفته مد میلان هم برگزار می شود که یکی از مهمترین رویدادهای مد و پوشاک در دنیا است. ضمنا میلان علاوه بر مراکز خرید جذاب و شب های سرزنده ای که دارد، اماکن تاریخی و اماکن فرهنگی و هنری متعددی را هم در خود جای داده است و از هر نظر یک شهر دیدنی است. از معروف ترین جاهای دیدنی میلان می توان به کلیسای جامع میلان، قلعه اسفورزا میلان، تئاتر آلا اسکالا میلان و موزه علم و فناوری لئوناردو داوینچی میلان اشاره کرد.

    درباره میلان

    درباره رم

    رم مرکز منطقه لاتزیو ایتالیا است و حدودا 2.8 میلیون نفر جمعیت دارد. رم پرجمعیت ترین شهر ایتالیا است و گذشته از زیبایی بی نظیری که ساختمان های مدرنش دارد، از نظر تاریخی نیز ارزش بسیار زیادی دارد. این شهر تاریخ 28 قرن را یدک می کشد و این همان مساله ای است که باعث جذابیت هرچه بیشتر رم در ایتالیا شده است. جالب است بدانید که شهر رم 753 سال قبل از میلاد مسیحیت توسط لاتین ها، اتروسک ها و سابین ها ساخته شد و بعدها به پایتخت امپراتوری رم تبدیل شد و بعد هم به چشم مرکز تمدن غرب به آن نگاه شد. از جالب ترین جاهای دیدنی رم می توان به کولوسئوم رم، کلیسای سنت پیتر رم، فروم رم، فواره تروی رم، پانتئون رم، کلیسای سیستین رم، پیازا ناوونا رم و پله های اسپانیایی در رم اشاره کرد. نکته جالب دیگر درباره رم این است که شهر واتیکان به عنوان مرکز مذهبی ایتالیا در حاشیه رم قرار گرفته است. 

    درباره رم

    سفر به میلان یا سفر به رم؟

    خوب است این را بدانید که رم تنها شهر بزرگ ایتالیا محسوب می شود و میلان به نسبت آن شهر خیلی کوچکتری است. توصیه ما به شما این است که اگر بار اولتان است که می خواهید به ایتالیا سفر کنید و می خواهید که درک بهتری از فرهنگ و تاریخ و هنر ایتالیا کسب کنید، رم را برای سفر انتخاب کنید. اما اگر به دنیای مد علاقه دارید و دلتان می خواهد که وجه مدرن و تجاری ایتالیا را ببینید، بهتر است که راهی میلان شوید.برای رزرو تور ایتالیا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز در تماس باشید.

    ایتالیای بی نظیر را بیشتر بشناسید

    همه چیز در مورد فرهنگ، تاریخ و سبک زندگی مردم ایتالیا

    عجایب هفتگانه ایتالیا را میشناسید؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW