021-88507190

مزایا و معایب زندگی در بوداپست مجارستان

گردشگری م.مقیمی 31 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شرایط زندگی در بوداپست مجارستان

    درست است که مهاجرت همیشه باعث می شود که زندگی هر کسی شکل جدیدی به خودش بگیرد. اما این شکل جدید می تواند یک شکل بهتر و یا یک شکل بدتر باشد! اگر شما هم در حال فکر به مهاجرت به مجارستان و زندگی در بوداپست مجارستان هستید، بهتر است که این مطلب را بخوانید تا ببینید که با توجه به شرایط زندگی خودتان، مهاجرت به بوداپست خوب است یا بد! ما امروز می خواهیم مزایا و معایب زندگی در بوداپست مجارستان را بررسی کنیم. 

    مزایا و معایب زندگی در بوداپست از نظر خانه و محل اقامت

    خوبی بوداپست برای زندگی در این است که شما به عنوان یک مهاجر دستتان برای اجاره خانه در بوداپست و یا خرید خانه در بوداپست باز است. به این دلیل که بوداپست شهری است که با یک رودخانه به دو بخش بودا و پست تقسیم شده است. بودا در سمت غرب رودخانه و پست در سمت شرق رودخانه قرار گرفته است. منطقه بودا بیشتر یک منطقه مسکونی است، اما منطقه پست صنعتی تر است. نکته ای که وجود دارد، این است که سبک زندگی و حتی قیمت ها و هزینه زندگی برای شما در این سمت رودخانه با آن سمت رودخانه متفاوت است و شما می توانید با بررسی آپارتمان های هر دو سمت رودخانه، بالاخره یک خانه خوب با شرایط خودتان در بوداپست پیدا کنید. نکته دیگر اینکه داشتن چشم انداز به رودخانه و یا نداشتن آن، می تواند اجاره خانه در بوداپست را کم یا زیاد کند. به خاطر همین تنوع قیمتی، معمولا مهاجران می توانند با هر بودجه ای یک خانه خوب در بوداپست پیدا کنند.  
    اما یکی از معایب زندگی در بوداپست این است که هزینه خدمات و امکانات زندگی در بوداپست زیاد است! در واقع قبض های خانه های بوداپست معمولا سنگین هستند. علی الخصوص هزینه گرمایش در طول زمستان در بوداپست معمولا بالا می رود. یادتان باشد که پرداخت این قبض ها یکی از اصلی ترین هزینه هایی است که هر مهاجر با زندگی در بوداپست با آن رو به رو است. پس بهتر است که در مورد آن خوب فکر کنید و واقعا ببینید که می توانید از پس هزینه های زندگی در بوداپست بربیایید یا نه.

    مزایا و معایب زندگی در بوداپست از نظر خانه و محل اقامت

    مزایا و معایب زندگی در بوداپست از نظر هزینه زندگی

    خوشبختانه باید بگوییم که هزینه زندگی در مجارستان به نسبت پایین است و بوداپست یکی از ارزان ترینشهرهای اروپایی برای زندگی محسوب می شود. در واقع هزینه زندگی در بوداپست با هزینه زندگی در شهری مثل لندن یا پاریس قابل مقایسه نیست و این یکی از دلایلی است که باعث جذب مهاجران به بوداپست می شود. 
    اما از آن طرف یکی از معایب زندگی در بوداپست این است که حقوق مردم در بوداپست پایین است! به هر حال باید این را هم در نظر داشته باشید که درست است که هزینه زندگی در بوداپست پایین است، اما به احتمال زیاد شما هم حقوق کمی با کار در بوداپست دریافت کنید. پس اگر همیشه شما حقوق بالایی دریافت می کرده اید و حالا می خواهید به بوداپست مهاجرت کنید، باید به این مساله خوب فکر کنید و قبول کنید که باید از این به بعد کمی حواستان به خرج و مخارجتان باشد. 

    مزایا و معایب زندگی در بوداپست از نظر هزینه زندگی

    مزایا و معایب زندگی در بوداپست از نظر کیفیت حمل و نقل

    یکی از مزایای زندگی در بوداپست این است که هزینه وسایل حمل و نقل عمومی بوداپست و در کل مجارستان پایین است. حتی قیمت بنزین برای ماشین شخصی هم در بوداپست به نسبت پایین است و این باعث می شود که مردم در مجارستان بتوانند راحت سفر کنند. مزیت دیگر زندگی در بوداپست این است که در مرکز اروپا واقع شده است و این بدین معنی است که اهالی بوداپست و در کل مجارستان می توانند به راحتی به دیگر کشورهای اروپایی به خصوص کشورهای همسایه یعنی اتریش، اسلواکی، اسلوونی، صربستان، رومانی و کرواسی سفر کنند. حتی نیازی نیست که بخواهند یک بلیط هواپیما تهیه کنند و خیلی راحت می توانند با قطار مسیر بین مجارستان تا کشورهای همسایه را طی کنند. 

    مزایا و معایب زندگی در بوداپست از نظر کیفیت حمل و نقل

    مزایا و معایب زندگی در بوداپست از نظر سبک زندگی

    بوداپست شهر زیبایی است و اماکن تاریخی متعددی را در خود جای داده است. اتفاقا به خاطر وجود همین اماکن تاریخی، ساختن برج ها و آسمان خراش های مرتفع در بوداپست مجاز نیست و همین باغث شده که شهر بوداپست جلوی زیبایی به خودش بگیرد. هر کسی که در بوداپست زندگی کند، شانس این را دارد که هر وقت که حوصله اش سر رفت، از یک سری اماکن دیدنی و جاذبه های گرشدگری جذاب دیدن کنید. حتی می تواند به راحتی انواع و اقسام تفریحات را در بوداپست تجربه کند و زندگی شاد و مفرحی در بوداپست داشته باشد. ضمنا می تواند در یکی از فستیوال های سالانه بوداپست شرکت کند و بدین شکل روحیه اش را با زندگی در بوداپست بالا ببرد. 
    اما از همه این ها که بگذریم، یکی از معایبی که زندگی در بوداپست دارد، این است که زبان مجارستانی یک زبان سخت است و هر کسی که به بوداپست مهاجرت می کند، باید آن را یاد بگیرید. به هر حال این یک واقعیت است که بیشتر علائم و نشانه های بوداپست به زبان مجارستانی نوشته شده اند و بدون بلد بودن این زبان، مهاجران با مشکل مواجه می شوند. البته این را هم بگوییم که خیلی از مردم بوداپست با زبان انگلیسی آشنا هستند، اما به هر حال این مورد درباره شهرهای دیگر مجارستان صدق نمی کند و عملا اگر کسی بخواهد از بوداپست به شهرهای دیگر مجارستان برود و زبان مجارستانی بلد نباشد، ممکن است با مشکل زبان مواجه شود. به همین خاطر معمولا به مهاجران توصیه می شود که قبل از مهاجرت به مجارستان، حداقل با چند کلمه و جمله رایج به زبان مجارستانی آشنا شوند. 

    مزایا-و-معایب-زندگی-در-بوداپست-از-نظر-سبک-زندگی

    مزایا و معایب زندگی در بوداپست از نظر بیزینس و کار 

    خوبی بوداپست این است که مرکز مالی و اقتصادی مجارستان محسوب می شود و اقتصاد بوداپست در حال رشد است. این بدین معنی است که فرصت شغلی در بوداپست زیاد است. اما مشکلی که زندگی در بوداپست دارد، این است که در این کشور طی کردن هر روال اداری یک معضل اساسی است! یعنی اگر شما بخواهید یک بیزینسی یا هر کاری در بوداپست راه بیندازید، احتمالا از نظر گرفتن مجوز و مدارک با چالش رو به رو شوید.

    مزایا و معایب زندگی در بوداپست از نظر خدمات درمانی

    یکی از مزایای زندگی در بوداپست این است که شهروندان آن از خدمات درمانی مطلوبی با هزینه پایین استفاده می کنند. در واقع سیستم خدمات درمانی در مجارستان هم تراز کشورهای دیگر اروپایی است و سطح خوبی دارد.

    مزایا و معایب زندگی در بوداپست از نظر کیفیت تحصیلی

    خوشبختانه در بوداپست مدرسه های بین المللی متنوعی وجود دارد و شما به عنوان مهاجر می توانید هر کدام از آن ها را برای تحصیل فرزندانتان انتخاب کنید. این مدارس بین المللی معمولا مدارس مجهزی هستند و بر خلاف دیگر مدرسه های مجارستان، به زبان انگلیسی در آن ها تدریس می شود. اما ذکر این نکته هم لازم است که با اینکه تحصیل در مدارس دولتی بوداپست رایگان است، اما هزینه تحصیل در مدارس خصوصی آن بالا است. نکته اینجاست که در مدارس دولتی بوداپست، درس ها به زبان مجارستانی داده می شوند و به همین خاطر بیشتر توریستان ناچار می شوند که بچه هایشان را به مدارس خصوصی بفرستند.برای رزرو تور مجارستان می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    با بوداپست مجارستان بیشتر آشنا شوید

    دانستنی های شگفت انگیز درباره بوداپست

    بازدید و گشت و گذار در بوداپست

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW