021-88507190

مزایا و معایب زندگی در ترکیه

گردشگری م.مقیمی 10 شهریور ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
این یک واقعیت است که مهاجرت به یک کشور جدید یک تصمیم شخصی است و به هر حال زندگی در هر کشوری مزایا و معایب خودش را دارد. پس برای اینکه با ذهن بازتری تصمیمتان را برای مهاجرت به ترکیه نهایی کنید، بهتر است که این مطلب را از دست ندهید!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    واقعیت های زندگی در ترکیه

    اگر شما هم به مهاجرت به ترکیه فکر می کنید، باید بگوییم که تفکر شما بسیار هوشمندانه است! برای اثبات این حرف باید به شما هزاران مهاجری را نشان بدهیم که در شهرهای مختلف ترکیه مثل استانبول و ازمیر زندگی می کنند و پیشرفت زیادی را در زندگیشان شاهد بوده اند.اما به هر حال این یک واقعیت است که مهاجرت به یک کشور جدید یک تصمیم شخصی است و به هر حال زندگی در هر کشوری مزایا و معایب خودش را دارد. پس برای اینکه با ذهن بازتری تصمیمتان را برای زندگی در ترکیه نهایی کنید، بهتر است که این مطلب را از دست ندهید!

    انرژی مثبت در زندگی مردم ترکیه

    مزایای زندگی در ترکیه 

    آب و هوای خوب و مطبوع ترکیه: یکی از دلایلی که باعث محبوب تر شدن مهاجرت به ترکیه شده، این است که این کشور آب و هوای بسیار خوبی دارد! البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که ترکیه یک کشور بزرگی است و در بخش های مختلف آب و هوای مختلفی را تجربه می کند.

    مردم ترکیه

    مردم ترکیه مردم بسیار خوشگذرانی هستند و در کل به خاطر آب و هوای خوبی که کشورشان دارد، زمان زیادی را در خارج از منزل و به تفریح سپری می کنند. گفتنی است که آب و هوای این کشور تاثیر مستقیمی بر روحیه مردم این کشور گذاشته است و راه را برای تفریح آن ها باز کرده است. آن ها در سراسر سال بخش زیادی از تفریحاتشان را در کنار استخرها و سواحل و همین طور با رستوران گردی و کافه گردی سپری می کنند و این یکی از مزایای زندگی در ترکیه است که همیشه نظر مهاجران را به خود جلب می کند.
    خورد و خوارک خوب مردم ترکیه: مردم ترکیه عادت به خوردن غذاهای سالم دارند. بازارهای مختلفی در این کشور وجود دارد که شما میتوانید انواع محصولات تازه و اورگانیک را از آن ها تهیه کنید. این را مطمئن باشید که خیلی زودتر از آنچه که فکرش را بکنید، عادت سالم خوری مردم ترکیه بر روی شما نیز به عنوان مهاجر تاثیر می گذارد و می توان گفت که این مورد نیز یکی از مزایای زندگی در ترکیه است.

    مزایا و معایب زندگی در ترکیه

    هزینه پایین زندگی در ترکیه

     نکته مثبت دیگر درباره زندگی در ترکیه مربوط به هزینه های پایین زندگی در این کشور می شوند. البته هزینه های زندگی در این کشور به شرطی به نظرتان پایین خواهند آمد که اول نگاهی به هزینه های زندگی در کشورهای خارجی بیندازید. در این صورت می بینید که هزینه زندگی در ترکیه به نسبت دیگر گزینه های موجود برای مهاجرت پایین است. مثلا هزینه قبض های خانه در این کشور پایین تر از کشورهای دیگر است و این نکته مثبتی است که با زندگی در ترکیه نصیب شما می شود.

    حمل و نقل عمومی در ترکیه

     نکته دیگر اینکه در عرض 20 سال گذشته، پول زیادی در این کشور خرج ساخت زیرساخت ها شده است و نتیجه اش این شده که حالا در این کشور اتوبان ها و پل های متعددی ساخته شده است که زمان سفر را در این کشور به حداقل رسانده اند. از وقتی که یک فرودگاه جدید و مجهز به فرودگاه های استانبول اضافه شد، وضعیت سفر هوایی به این کشور از همیشه بهتر شده است.  در ضمن در شهرهای دیگر ترکیه نیز فرودگاه های بسیار خوبی وجود دارد و علاوه بر آن ها، ترمینال های اتوبوسرانی متعددی نیز در این کشور وجود دارد که اتوبوس های بسیار خوبی در مسیر آن ها تردد می کنند. در خود شهرها نیز شبکه حمل و نقل عمومی بسیار خوبی ایجاد شده است. با همه این اوصاف می توان گفت که این کشور دسترسی بسیار خوبی دارد و تجربه زندگی در آن از این نظر نیز مطلوب است.

    معایب زندگی در ترکیه 

    محدودیت زبانی در ترکیه: اکثر کسانی که اقدام به یادگیری زبان ترکیه ای می کنند، اقرار می کنند که یادگیری این زبان برایشان سخت است. اما دو خبر خوب برایتان داریم! اول اینکه یادگیری این زبان به نسبت برای مردم کشور ما آسان تر است. دوم اینکه اگر شما در یک منطقه توریستی در این کشور اقامت کنید، تا حد زیادی می توانید با زبان انگلیسی کارتان را راه بیندازید. البته به هر حال در نهایت نیاز به این پیدا می کنید که به زبان ترکیه ای تسلط پیدا کنید تا بتوانید کارهای اداری خودتان را انجام دهید و در کل زندگی راحت تری داشته باشید. با این حساب باید محدودیت زبانی را به عنوان یکی از معایب زندگی در ترکیه در نظر گرفت.

    معایب زندگی در ترکیه کدام ها هستند

    یافتن دایره اجتماعی جدید

     این مورد فقط مربوط به مهاجرت به ترکیه نمی شود و در واقع باید بگوییم که این گزینه به عنوان یکی از معایب مهاجرت به هر کشوری شناخته می شود. این یک واقعیت است که وقتی شما از کشور خودتان خارج می شوید، خودتان را در یک کشور غریبه تنها می بینید و شما باید دایره اجتماعی جدیدی برای خودتان ایجاد کنید و دوستان جدیدی برای خودتان پیدا کنید. البته خبر خوب اینکه در شهرهای توریستی ترکیه که تعداد مهاجران و توریستان زیاد است، پیدا کردن دوستان جدید کار خیلی سختی نیست. اما به هر حال شما باید برای تنهایی بعد از مهاجرت آماده باشید تا آن روزها برایتان سخت نگذرد. البته باید این را هم در نظر بگیرید که مردم ترکیه بسیار مهمان نواز هستند و به نسبت زندگی در کنار آن ها راحت است. 

    افسردگی مهاجران در ترکیه

     معمولا وقتی که مهاجران چند ماهی در یک کشور جدید زندگی می کنند و آن تصور آرمانی از مهاجرت از ذهنشان خارج می شود، دلشان برای کشور خودشان تنگ می شود. معمولا این اتفاق در کشور ترکیه نیز رخ می دهد و خیلی ها به خاطر همین دلتنگی دوباره به شهر و دیار خودشان بر می گردند. اما خوشبختانه این روزها که تکنولوژی پیشرفت کرده و امکان تماس تصویری مهیا شده است، این دلتنگی قابل تحمل تر شده است. اما به هر حال شما باید این مورد را نیز قبل از نهایی کردن تصمیم خود برای مهاجرت به ترکیه در نظر بگیرید.

    استرس زیاد مهاجران در ترکیه

    در گذشته مهاجرت به ترکیه خیلی آسان تر بود. اما حالا کمی سخت تر شده است و شما باید با طی کردن یک سری مراحل ویزا اقامت ترکیه را دریافت کنید تا اجازه زندگی در این کشور برایتان صادر شود از طرفی باید یک سری مراح را هم برای خریدن ماشین طی کنید. باید این را به شما بگوییم که طی کردن این مراحل اداری یک پروسه استرس آور است و شما باید آماده مواجه شدن با این استرس ها نیز باشید. در این صورت بهتر می توانید با شرایط جدید کنار بیایید.
    برای رزور تور ارزان ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    اگر قصد سفر و زندگی در ترکیه را دارید مطالب زیر را حتما بخوانید

    کدام مرز ایران برای سفر زمینی به ترکیه بهتر است

    زیباترین روستاهای ترکیه

    کدام شهرهای ترکیه برای زندگی بهتر است


    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW