021-88507190

دانستنی های جالب درباره جزیره بورا بورا

گردشگری م.مقیمی 04 شهریور ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بورا بورا یک جزیره بهشتی است که همیشه از آن به عنوان یکی از جذاب ترین و معروف ترین جزایر دنیا یاد می شود. اگر شما هم نام این جزیره را شنیده اید و حالا می خواهید بیشتر با آن آشنا شوید، با ما همراه باشید تا یک سری دانستنی های جالب درباره جزیره بورا بورا بگوییم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جزیره بورا بورا کجاست؟

    بورا بورا یک جزیره بهشتی است که همیشه از آن به عنوان یکی از جذاب ترین و معروف ترین جزایر دنیا یاد می شود. این جزیره سواحل شنی بسیار جذابی دارد که با شن های سفید رنگ، آب های کریستالی و البته آسمان آبی رنگ، قلب هر کسی را تسخیر می کنند. اگر شما هم نام این جزیره را شنیده اید و حالا می خواهید بیشتر با آن آشنا شوید، با ما همراه باشید تا یک سری دانستنی های جالب درباره جزیره بورا بورا فرانسه به شما بگوییم.

    آیا جزیره زیبای بورا بورا بخشی از فرانسه است؟

    بورا بورا یک جزیره گرمسیری است که در کشور پلی‌نزی فرانسه واقع شده است. این کشور مستعمره فرانسه است و کشوری است که از 118 جزیره تشکیل شده است که یکی از آن ها بورا بورا است. جزیره بورا بورا در جنوب اقیانوس آرام قرار گرفته است و درست میان استرالیا و آمریکا واقع شده است. با این حساب باید بگوییم که با اینکه بورا بورا در فرانسه واقع نشده، اما جزء فرانسه محسوب می شود.

    جزیره زیبای بورا بورا بخشی از فرانسه است

    هتل های جزیره بورا بورا

    در زبان مردم بورا بورا حرف "B" وجود ندارد! 

    مردم بورا بورا به زبان تاهیتیانی با همدیگر صحبت می کنند. جالب است بدانید که خود مردم این جزیره حرف "B" ندارند و در اصل به جزیره شان پورا پورا می گفتند. اما اولین اروپایی هایی که از این جزیره دیدن کردند، نام آن را به اشتباه شنیدند و فکر کردند که مردم محلی این منطقه به این جزیره بورا بورا می گویند! همین شد که حتی حالا نیز ما به جزیره پورا پورا، جزیره بورا بورا می گوییم!

    در جزیره بورا بورا هیچ حشره ای وجود ندارد!

    یکی دیگر از دانستنی های جالب درباره جزیره بورا بورا این است که در این جزیره هیچ حشره و هیچ مار موذی وجود ندارد! به همین خاطر کسانی که از این جزیره دیدن می کنند، با خیال راحت در آن قدم می زنند، در سواحل آن استراحت می کنند و ذره ای نگران حشره ها نیستند! شاید یکی از دلایلی که عنوان بهشت را به این جزیره داده اند، همین باشد!

    دیگر جزایر زیبای دنیا را بشناسید

    5 جزیره شگفت انگیز در ترکیه

    بهترین جزیره های قلبی شکل جهان

    همه چیز درباره جزیره آختامار دریاچه وان ترکیه 

    بورا بورا یک جزیره عاشقانه و رومانتیک است!

    این جزیره به خاطر زیبایی بی نظیری که دارد و بکر بودن و دنج بودنش به عنوان یکی از عاشقانه ترین مقاصد گردشگری دنیا شنتاخته می شود و اصولا زوج های جوان زیادی را برای سپری کردن ماه عسل رویایی شان به خود جذب می کند. از همه جالب تر اینکه در فاصله 19 کیلومتری شمال جزیره بورا بورا یک صخره مرجانی به مساحت 11 کیلومتر وجود دارد که دقیقا شبیه به قلب است و توریستان می توانند با هلیکوپتر از آن بازدید کنند! 

    بورا بورا یک جزیره عاشقانه و رومانتیک است

    عکس های جزیره بورا بورا

    در بورا بورا گل وضعیت تاهل را نشان می دهد!

    یکی دیگر از حقایق جالب درباره جزیره بورا بورا این است که دختران با تعبیه یک گل در پشت گوششان نشان می دهند که مجرد با متاهل هستند. در واقع هر دختری که یک گل در پشت گوش چپش بگذارد، یعنی متاهل است و در مقابل هر دختری که گل را در پشت گوش راستش بگذارد، یعنی مجرد است! نکته جالب دیگر اینکه نصف جمعیت جزیره بورا بورا کمتر از 20 سال سن دارند و همین باعث شده که حال و هوای آن بسیار مفرح شود!

    در بورا بورا وسیله نقلیه عمومی وجود ندارد!

    جزیره بورا بورا یک جزیره خیلی کوچک است که فقط 3 روستا به نام های آنائو، فانوئی و وایتاپه دارد. کمتر از 9،000 نفر به صورت دائمی در این جزیره زندگی می کنند و مساحت کل جزیره فقط 29.3 کیلومتر مربع است. با این حساب باید بگوییم که بورا بورا به قدری کوچک است که در آن هیچ وسیله نقلیه عمومی وجود ندارد و توریستان در آن یا با پای پیاده، یا با دوچرخه، یا با ماشین های باگی دو نفره و یا با تاکسی تردد می کنند.

    حیات دریایی در بورا بورا شگفت انگیز است!

    در اطراف جزیره بورا بورا انواع و اقسام موجودات دریایی زندگی می کنند. به همین خاطر غواصی و اسنورکلینگ به یکی از اصلی ترین تفریحات توریستان در این جزیره تبدیل شده است. در واقع در اطراف این جزیره صدها گونه از موجودات دریایی متنوع زندگی می کنند که کاملا در آب های آرام و آبی رنگ اطراف بورا بورا قابل دیدن هستند. 

    بهترین ساحل جهان در جزیره بورا بورا است!

    در سال 2013 ساحل ماتیرا در جزیره بورا بورا به عنوان یکی از بهترین سواحل جهان شناخته شد! این ساحل با شن های سفید رنگ و آب های آرامی که دارد، رتبه 8 را در این لیست به خود اختصاص داد و توریستان می گویند که این ساحل به قدری زیبا است که اصلا زیباییش قابل باور نیست!

    بهترین ساحل جهان در جزیره بورا بورا است

    بورا بورا زیباترین جزیره دنیا

    زدن تتو در بورا بورا یک هنر مقدس است!

    مردم جزیره بورا بورا بر این باورند که تتو یک هنر مقدس است که از دو پسر خدای خلقت به دنیا اضافه شده است! در واقع آن ها تتو را نشانه زیبایی می دانند و در گذشته از آن برای نشان دادن موقعیت اجتماعی استفاده می کرده اند!

    بورا بورا نقش مهمی در فیلم های هالیوودی دارد!

    شاید بازدید از جزیره بورا بورا برای شما هم دور از دسترس باشد! اما واقعیت این است که از آن به عنوان لوکیشن فیلم های هالیوودی مختلفی استفاده شده است و شما با تماشای آن ها می توانید یک دل سیر این جزیره و سواحل بی نظیرش را تماشا کنید! مثلا فیلم فرار زوج ها که یک فیلم عاشقانه است و در سال 2009 ساخته شده، در این جزیره فیلم برداری شده است. در ضمن فصل آخر سریال بچلرت نیز در این جزیره ساخته شده است.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW