021-88507190

ویزای کار در اروپا چیست و چه شرایطی دارد؟

گردشگری م.مقیمی 06 آذر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
مهاجرت می تواند شرایط زندگی هر کسی را تغییر دهد و این واقعیتی است که نمی توان منکر آن شد. شاید شما هم تا به حال چندین و چند بار به مهاجرت به کشورهای خارجی فکر کرده باشید و بارها برای گرفتن این تصمیم با تردید رو به رو شده باشید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شرایط مهاجرت کاری به اروپا

    مهاجرت می تواند شرایط زندگی هر کسی را تغییر دهد و این واقعیتی است که نمی توان منکر آن شد. شاید شما هم تا به حال چندین و چند بار به مهاجرت به کشورهای خارجی فکر کرده باشید و بارها برای گرفتن این تصمیم با تردید رو به رو شده باشید. اما اگر بالاخره تصمیم خود را برای مهاجرت به اروپا گرفته اید و حالا می خواهید بدانید که آیا مهاجرت به اروپا از طریق کار با شرایط شما جور در می آید یا نه، این مطلب حتما برایتان مفید خواهد بود. در ادامه برای شما توضیح می دهیم که ویزای کار در اروپا چیست و چه شرایطی دارد؟ با مهرپرواز همراه باشید در ادامه به هر سوالی که ممکن است در ذهنتان در این باره باشد، پاسخ می دهیم.

    ویزای کار در اروپا چیست و چه شرایطی دارد

    ویزای کار در اروپا چیست

    آیا حتما باید برای کار در اروپا ویزای کار اروپا را داشته باشیم؟

    شاید شما هم این سوال را داشته باشید که آیا با انواع دیگر ویزای اروپا مثل ویزای شینگن هم می توان در کشورهای اروپایی کار کرد؟ در این صورت باید به شما بگوییم که نه! اروپا قوانین خاصی برای دادن مجوز کار به خارجی ها دارد و شما نمی توانید با داشتن یک ویزای شینگن در اروپا مشغول کار شوید. در واقع باید بگوییم که اولا ویزای شینگن نهایتا 90 روز اعتبار دارد و دوما اینکه برای مقاصد گردشگری، بیزینسی، انجام خدمات درمانی مربوط به پزشکی و یا دیار با خانواده صادر می شود و اجازه کار در آن لحاظ نشده است. با این حساب اگر قصد شما مهاجرت به اروپا برای کار و زندگی است، باید حتما یک ویزای کار اروپا را دریافت کنید تا این مجوز به شما داده شود. اما سوال این است که این ویزای کار دقیقا چیست؟

    ویزای بلژیک

    چگونه فرم ویزای کانادا را پر کنیم

    چگونه می توان ویزای کار سوئیس گرفت

    ویزای کار اروپا چیست و به چه کسانی تعلق می گیرد؟

    ویزای کار اروپا یک مدل ویزا است که شما با داشتن آن می توانید در یک بازه زمانی مشخص در کشورهای اروپایی بمانید و در آنجا بدون داشتن محدودیت مشغول کار شوید. نکته اینجاست که ویزای کار اروپا به افراد مختلف با شرایط مختلف تعلق می گیرد. شما می توانید هم از طریق استخدام در این کشور، به عنوان یک نیرو متخصص حرفه ای و حتی به عنوان کسی که می خواهد به صورت خویش فرما در اروپا کار کند یا یک بیزینس جدید را در کشورهای اروپایی راه اندازی کند، ویزای کار اروپا را دریافت کنید.

    چگونه می توان در اروپا کار پیدا کرد؟

    حالا شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که اصلا چگونه باید در اروپا کار پیدا کنید. در واقع باید بگوییم که این سوال یکی از اصلی ترین سوال های موجود درباره شرایط اخذ ویزای کار اروپاست. نکته اینجاست که راه های مختلفی برای پیدا کردن کار در اروپا وجود دارد. اما راحت ترین و بی دردسرترین روش این است که شما خودتان و یا با کمک دفاتر مهاجرتی معتبر رزومه خودتان را به شرکت های مختلفی اروپایی ارسال کنید و سعی کنید که آن ها را متقاعد کنید که شما بهترین فرد برای یک شغل خاص در آن شرکت هستید. در این صورت مدیرعامل آن شرکت می تواند به شما دعوتنامه برای کار در آن شرکت ارائه کند و اگر این اتفاق بیفتد، شما نصف بیشتر راه را برای اخذ ویزای کار اروپا رفته اید.
    البته شما یک راه دیگر هم برای اخذ ویزای کار در اروپا دارید و آن راه این است که اول با ویزای تحصیلی به اروپا سفر کنید و بعد که درستان تمام شد، برای پیدا کردن کار در کشور مورد نظرتان اقدام کنید. اما نکته ای که باید مد نظر داشته باشید، این است که شما برای تحصیل در اروپا باید هزینه و همین طور زمان خاصی را اختصاص دهید و با این اوصاف شاید این روش برای همه منطقی نباشد.

    چگونه می توان ویزای کار اروپا را دریافت کرد؟

    حالا ما فرض را بر این می گیریم که شما یک شغل در اروپا پیدا کرده اید و مدارک مربوطه را هم از شرکت مورد نظرتان در اروپا دریافت کرده اید. سوال این است که قدم بعدی چیست؟ شما باید دقیقا برای اخذ ویزای کار اروپا به کجا مراجعه کنید و چه مراحلی را طی کنید؟ در این مرحله شما باید در ابتدا با دقت کامل مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار اروپا را جمع آوری کنید و بعد یک وقت سفارت دریافت کنید. سپس باید با در دست داشتن تمامی مدارک لازم مصاحبه مربوطه را در سفارت کشور مورد نظرتان انجام دهید تا ببینید که آیا ویزای کار اروپا به شما تعلق داده می شود یا خیر. 

    چگونه می توان ویزای کار اروپا را دریافت کردچگونه می توان ویزای کار اروپا را اخذ کرد

    مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در اروپا چیست؟

    خوب است این را بدانید که هر کدام از کشورهای اروپایی مدارک خاص خودشان را برای دادن ویزای کار اروپا طلب می کنند و این یعنی شما باید حتما ببینید که کشوری که شما برای کار مد نظر دارید، چه شرایط انحصاری دارد. اما معمولا شما باید مدارکی مثل پاسپورت، عکس پاسپورتی، بیمه مسافرتی قرارداد کار در اروپا و همین طور مدارک تحصیلی، رزومه کاری و البته مدرک زبان داشته باشید. نکته دیگر اینکه شما باید حتما فرم مربوط به اخذ ویزای کار اروپا را تکمیل کنید و حتما از آن فتوکپی نیز داشته باشید. حتما بتوانید در روز مصاحبه افسر سفارت را متقاعد کنید که چه هدفی از کار در اروپا دارید و چه برنامه ای برای اشتغال و زندگی در این کشور در ذهن دارید. در این راستا باید مدارکی هم برای نشان دادن وضعیت سکونتتان در کشور مربوطه بعد از مهاجرت داشته باشید و بدانید که اگر ویزای کار را دریافت کردید، قرار است که در کجا اقامت کنید و چگونه گذران زندگی کنید.
    امیدواریم که با خواندن این مطلب توانسته باشید به جواب سوالات خود درباره اخذ ویزای کار اروپا برسید و حالا بتوانید با ذهن منظم تری تصمیم نهایی خود را برای مهاجرت کاری به اروپا بگیرید. امیدواریم که شما بتوانید بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرید و اگر تصمیتان بر رفتن بود، بتوانید به خوبی از پس مراحل اخذ ویزای کار اروپا بربیایید، در این راه موفق باشید و زندگی خوبی را در آن سوی مرزها تجربه کنید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW