021-88507190

ترکیه برای کار بهتر است یا تایلند؟

گردشگری م.مقیمی 16 دی ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
دو کشورهای که این روزها ایرانیان از مهاجرت کاری به آن ها استقبال می کنند، ترکیه و تایلند هستند. در ادامه حقایقی را درباره کار در ترکیه و کار در تایلند به شما می گوییم که مطمئنا تصمیم گیریتان را برای انتخاب بین ترکیه یا تایلند برای کار راحت تر می کنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دو کشوری که این روزها ایرانیان از مهاجرت کاری به آن ها استقبال می کنند، ترکیه و تایلند هستند. خیلی ها این دو تا کشور را با هم مقایسه می کنند و می خواهند بدانند که کدامیک از این کشورها شرایط مساعدتری برای کار دارند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، بهتر است که چند دقیقه ای وقت بگذارید و این مطلب را بخوانید تا ببینید که واقعا کدامیک از این کشورها برای کار بهتر هستند و کدامشان شرایط بهتری برای زندگی و کار شما دارند. در ادامه حقایقی را درباره کار در ترکیه و کار در تایلند به شما می گوییم که مطمئنا تصمیم گیریتان را برای انتخاب بین ترکیه یا تایلند برای کار راحت تر می کنند. 

    کار در ترکیه یا کار در تایلند

    اول از همه باید این را به شما بگوییم که اگر بخواهیم فقط مقوله کار و پیشرفت شغلی را در نظر بگیریم، باید بگوییم که ترکیه اقتصاد بهتری به نسبت تایلند دارد. حقیقت این است که ترکیه به مثال پلی بین آسیا، اروپا و همین طور آفریقاست. چراکه نیمی از ترکیه در قاره آسیا واقع شده است و نیمی از آن هم در قاره اروپا قرار گرفته است و از جهتی نسبتا فاصله کمی هم از سمت جنوب با قاره آفریقا دارد و این یعنی از نظر جغرافیا موقعیت خوبی دارد. اما سوال این است که این مساله جغرافیایی چه تاثیری روی کسب کار دارد؟

    نکته اینجاست که اگر شما بخواهید کسب و کاری در ترکیه داشته باشید و فروشی در اروپا، روسیه و همین طور آسیای مرکزی داشته باشید، به احتمال زیاد پیشرفت بیشتری در ترکیه به نسبت تایلند خواهید داشت. این را هم بگوییم که زیرساخت های ترکیه از تایلند بهتر است و ارتباطات خوبی هم بازار اروپا، روسیه و آسیای مرکزی دارد. اما این را هم باید در نظر داشته باشید که اگر قصد تولید محصولی را داشته باشید، هزینه تولید و همین طور مالیات در ترکیه از تایلند بیشتر است. اما با توجه به اینکه بازار کار در ترکیه بهتر است، باز هم می توان گفت که کار در ترکیه راحت تر از کار در تایلند است.

    اما با همه این ها، یک سری از افراد مهاجرت کاری به تایلند را ترجیح می دهند. به هر حال این یک واقعیت است که هر کدام از این کشورها مزایا و معایبی دارند. در ادامه می خواهیم شرایط هر دو کشور ترکیه یا تایلند برای کار و زندگی را بررسی کنیم و یک سری نکات جالب درباره هر دو به شما بگوییم تا ببینید که برای شخص شما تایلند برای کار بهتر است یا ترکیه؟!

    شرایط اقامت و زندگی در تایلند

    یکی از نکاتی که همیشه مهاجران تایلند از آن به نیکی یاد می کنند، مهربانی مردمان این کشور است. واقعیت این است که مردم تایلند مهربان هستند. اما شما باید این را هم در نظر داشته باشید که فرهنگ کاملا متفاوتی با ما ایرانیان دارند و شاید بتوان گفت که به نسبت ترکیه، فرهنگشان تفاوت بیشتری با ما دارد و شاید هماهنگ شدن با این فرهنگ برای بعضی از ایرانیان سخت باشد.

    یک نکته مثبت دیگری که درباره کار و زندگی در تایلند وجود دارد، این است که هزینه ها در این کشور بسیار پایین است و اصولا شما با درآمدی که در این کشور دارید، می توانید از پس هزینه های زندگیتان بر بیایید. البته به شرطی که کمی هم صرفه جویی به خرج دهید و به چشم مسافرت به اقامت کاریتان در این کشور نگاه نکنید و مدام به دنبال تفریح نباشید!

    این را هم بگوییم که تایلند کشور فوق العاده زیبایی است و مسلما تجربه کار در یک کشور زیبا می تواند تجربه فوق العاده ای باشد و حال دلتان را بهتر کند. اما همه این ها به شرطی است که شما یک شغل خوب در تایلند داشته باشید.

    مجوز کار در تایلند

     گفتنی است که ممکن است در ابتدا پیدا کردن شغل در تایلند خیلی ساده نباشد. پس بهتر است که قبل از اینکه اسباب و اثاثیه تان را به قصد مهاجرت کاری به تایلند جمع کنید، یک شغل در این کشور برای خودتان دست و پا کنید. البته اگر به دنبال شغل خاصی نیستید و به حقوق های کم راضی هستید، می توانید به این کشور بروید و بعد به دنبال یک کار ساده در آن باشید.

    نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید، این است که شاید کار کردن با یک تایلندی خیلی برایتان آسان نباشد. چراکه در تایلند محیط های کاری مثل محیط های کاری کشورهای غربی منظم نیست و اصولا مردم تایلند خیلی مسائل مختلف را جدی نمی گیرند و خیلی اهل برنامه ریزی نیستند. پس اگر شما فرد منظمی هستید، بهتر است که از کار در تایلند صرف نظر کنید تا از این بابت اذیت نشوید.

    این را هم بگوییم که در فرهنگ تایلندی خارجی ها حق و حقوق کمتری از خود مردم تایلند دارند و با این حساب فقط در صورتی می توانید جایگاه بالایی در جامعه این کشور داشته باشید و از امنیت اجتماعی بالایی برخوردار باشید که پول زیادی داشته باشید.

    این را هم بگوییم که اگرچه یک سری از شرکت ها در تایلند بین المللی هستند و کارمندانشان از زبان انگلیسی استفاده می کنند، اما در کل کسانی می توانند زندگی راحت و آسوده ای را در این کشور داشته باشند که هم زبان مردم این کشور باشند و در واقع زبان تایلندی را خوب بلد باشند. با این حساب باید شما هم دغدغه یادگیری زبان تایلندی را به دغدغه های مهاجرت شغلی به این کشور اضافه کنید و حتما سعی کنید که از قبل برای یادگیری آن برنامه ریزی داشته باشند. 

    درباره کار و زندگی در تایلندکار و زندگی در تایلند

    واقعیت های زندگی در ترکیه

    مهاجرت شغلی به ترکیه و در واقع کار در ترکیه هم شرایط خاص خودش را دارد و آن هم مزایا و معایب مختلفی دارد. یکی از مواردی که باعث محبوبیت کار در ترکیه نزد ایرانیان شده، این است که ترکیه به نسبت تایلند به کشور ما نزدیک تر است، مردمانش فرهنگ نزدیک تری به ما دارند و رفت و آمد بین ایران و این کشور راحت تر از رفت و آمد بین ایران و تایلند است.

    نکته دیگری که همه به آن توجه می کنند، این است که یاد گرفتن زبان ترکیه ای برای ایرانیان، علی الخصوص ایرانیان ترک زبان، راحت تر است و این مساله بسیار مهمی است که شما هم باید به آن توجه داشته باشید و ببینید که آیا شما می توانید زبان ترکیه ای را یاد بگیرید یا نه. چراکه شاید در بعضی از شرکت ها و مشاغل در ترکیه کارتان با زبان انگلیسی راه بیفتد، اما در ترکیه فقط زبان ترکیه ای به کارتان می آید و عملا زبان انگلیسی مگر در شغل های بسیار محدود و خاص برایتان کاربردی نخواهد بود.

    این را هم بگوییم که پیدا کردن کار در ترکیه به آن آسانی که فکرش را می کنید نیست و خیلی از مهاجران ایرانی بعد از چند ماه به ایران بر می گردند و اقرار می کنند که نتوانسته اند شغل خوب و پر درآمدی را در این کشور پیدا کنند. با این حساب بهتر است که اول از این مساله مطمئن باشید که در این کشور کار خوبی در انتظارتان است و بعد قصد مهاجرت به ترکیه را عملی کنید.

    این مساله وقتی مهم می شود که بخواهید در شهرهای بزرگ این کشور اقامت کنید. چراکه هزینه زندگی در شهرهای بزرگ این کشور از جمله استانبول خیلی بالاست و به هر حال شما باید شغلی در این کشور داشته باشید که بتوانید از پس کرایه های سنگین خانه های این شهر و همین طور هزینه های دیگر زندگی بربیایید.

    شرایط کار در ترکیه

    نکته مهم درباره کار در ترکیه این است که پیدا کردن شغل برای شما سخت تر از اهالی خود ترکیه است و شاید لازم شود که در ترکیه به شغل هایی کمتر از توانایی خود راضی شوید و این مورد هم موردی است که بعضی از مهاجران ایرانی را اذیت می کند.

    اما سوال این است که با همه این اوصاف کدام کشور برای کار بهتر است؟ ترکیه یا تایلند؟ در جواب باید بگوییم که شما برای کار در هر دو کشور باید از قبل به دنبال پیدا کردن یک شغل خوب باشید. در ضمن باید به اولویت های خود توجه کنید و ببینید که با توجه به شرایطی که در مورد هر دو کشور در این مطلب گفته شد، کدامشان با روحیات و سبک زندگی شما تطابق بیشتری دارند.

    در نهایت اینکه این یک تصمیم شخصی است و فقط شما می توانید با توجه به کاری که به دنبال آن هستید و ایده آل هایی که برای زندگی و کار در نظر دارید، می توانید ببینید که کدام کشور برای شما شرایط بهتری دارد. 

    درباره کار و زندگی در ترکیه

    کار و زندگی در ترکیه


    درباره کار در نقاط مختلف دنیا بیشتر بخوانید:

    آیا دبی برای کار خوب است؟

    پیدا کردن شغل در ترکیه

    ویزای کار در اروپا چیست و چه شرایطی دارد؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW