021-88507190

بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری بعد از ویروس کرونا

گردشگری م.مقیمی 23 دی ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری کدامند؟

    مهاجرت کاری می تواند همیشه شرایط زندگی هر کسی را تغییر دهد. البته این به شرطی است که هر کسی بداند بسته به شغل و حرفه ای که دارد، باید چه کشوری را برای مهاجرت انتخاب کند. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، این است که شیوع ویروس کرونا تاثیر مستقیمی بر روی اقتصاد کشورهای مختلف دنیا گذاشته است و همین مساله باعث شده که بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری بعد از ویروس کرونا با بهترین های قبل از ویروس کرونا فرق داشته باشد. به همین خاطر ما بر آن شدیم تا لیستی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری که از نظر اقتصادی ثبات خوبی دارند و با شرایط پیش آمده در دنیا، کشورهای خوبی برای کار محسوب می شوند، برایتان تهیه کنیم. در ادامه می توانید این لیست را به چشم ببینید.

    مهاجرت به استرالیا

    استرالیا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری است. این کشور که اتفاقا فرهنگ های مختلفی هم در آن دیده می شود و تعداد مهاجرانش هم بالاست، یک کشور جذاب با مردم مهربان و خونگرم است و از هر لحاظ گزینه مناسبی برای مهاجرت کاری محسوب می شود. گفتنی است که این کشور برای کار کردن خارجی ها علی الخصوص کسانی که در رشته های آی تی، مهندسی و پرستاری فعالیت دارند، بی نظیر است. نکته اینجاست که هم شرایط کاری در استرالیا عالی است و هم اینکه حقوق ها و درآمدها در این کشور بسیار بالاست. البته این را هم بگوییم که اجاره خانه و همین طور قیمت خانه ها در این کشور زیاد است. اما به این جهت که درآمد افراد در آن بالاست، هر کسی از پس هزینه های سنگین زندگی در اسرتالیا بر می آید. از طرفی نکته خوب دیگری که درباره مهاجرت کاری به استرالیا وجود دارد، این است که کیفیت زندگی در آن فوق العاده بالاست و از جهتی هر کسی که در آن زندگی می کند، از بابت تعادل خوبی که بین کار و زندگیش ایجاد شده، احساس رضایت می کند.

    استرالیانمایی زیبا از کشور استرالیا

    مهاجرت به آلمان

    آلمان یک کشور خوب و ایده آل برای کار کردن است و به جرئت می توان گفت که یکی از بهترین کشورهای اروپا و حتی یکی از ایده آل ترین کشورهای جهان برای مهاجرت کاری است. دلیلش هم این است که این کشور اقتصاد باثباتی دارد و از این گذشته همه چیز در آن پیشرفته است. لازم به ذکر است که کسانی که در حوزه تحقیقات و پزشکی و همین طور رشته های مربوط به طراحی و ساخت اتومبیل، امور بانکداری و آی تی فعالیت می کند، می تواند کار خوبی در این کشور پیدا کند. این را هم بگوییم که تعادل بین زندگی و کار در آلمان به شکل جدی رعایت می شود و هیچ کسی در این کشور از کارمندانش درخواست نمی کند که کارهای باقی مانده روزش را برای تکمیل کردن به خانه ببرد. نکته دیگر اینکه امکان گرفتن اقامت آلمان بعد از 3 سال کار در این کشور وجود دارد و این نکته هم باعث شده که توجه مردم کشورهای مختلف دنیا به مهاجرت کاری به آلمان جلب شود.

    آلمانتصویری از خیابان های آلمان و برج معروف آن

    مهاجرت به لوکزامبورگ

    وقتی صحبت از مهاجرت کاری بعد از سال 2020 و بعد از شیوع ویروس کرونا به میان می آید، خیلی از اقتصادشناسان این را به زبان می آورند که لوکزامبورگ یکی از بهترین گزینه های موجود به حساب می آید. همان طور که می دانید لوکزامبورگ یکی از کوچک ترین کشورهای اروپایی است، اما با این حال برای کار در رشته های آی تی و رشته های حوزه مالی به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپا شناخته می شود. در این کشور درآمدها بسیار بالاست و با اینکه هزینه زندگی در آن زیاد است، اما اصولا مهاجران از بابت پرداخت هزینه هایشان در این کشور با مشکل مواجه نمی شوند. لازم به ذکر است که سیستم خدمات درمانی و زیرساخت ها در این کشور شرایط عالی دارند و نکته مثبت دیگر اینکه در این کشور زبان های مختلفی مثل فرانسوی، آلمانی، انگلیسی و لوکزامبورگی کاربرد دارند و همین باعث می شود که مهاجران کشورهای مختلف در این کشور برای زندگی احساس راحتی را تجربه کنند. 

    تصوری از کشور لوکزامبورگلوکزامبورگ؛ کشوری زیبا با امکانات رفاهی بالا

    مهاجرت به نیوزیلند

    نیوزیلند با شرایط اقتصادی پایدار و مردم مهربانی که دارد، یکی دیگر از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری محسوب می شود. گفتنی است که کسانی که در رشته های مربوط به تجارت، پزشکی، مهندسی و آی تی تحصیلات دارند، راحت تر می توانند در این کشور کار پیدا کنند. در ضمن خوب است این را هم بدانید که کیفیت زندگی در این کشور و همین طور تعادل کار و زندگی در آن عالی است. البته نکته ای که باید از آن مطلع باشید، این است که اگر کسی مهارت کافی در یک رشته خاص نداشته باشد، نمی تواند به این راحتی ها در نیوزیلند کار پیدا کند. با این حساب بهتر است که قبل از اینکه تصمیمتان را به شکل جدی برای مهاجرت کاری به نیوزیلند بگیرید، در مورد این مساله تحقیق کنید که در این کشور کاری برای شما پیدا می شود یا خیر.

    نیوزیلندکشور نیوزیلند و طبیعت زیبای آن

    مهاجرت به بحرین


    در نهایت باید به شما بگوییم که بحرین یکی دیگر از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری پس از سال 2020 است. چراکه بحرین یکی از قدرتمندترین ارزهای جهان را دارد و یکی از آزادترین کشورهای حوزه خلیج فارس محسوب می شود. در این کشور هم مثل کشورهای دیگر این لیست، تعادل خوبی بین کار و زندگی رعایت می شود و اصولا حقوق ها و درآمدها در آن بالاست و از همه جالب تر اینکه هزینه زندگی در آن هم چندان بالا نیست. در ضمن مالیات به بعضی از مشاغل در این کشور تعلق نمی گیرد و به خاطر همه این موارد است که می گوییم بحرین یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری است. 

    بحرینکشور بحرین در حاشیه خلیج فارس

    سخن پایانی


    لازم به ذکر است که ما در این لیست کشورهایی را به شما معرفی کردیم که از نظر اقتصادی ثبات قابل قبولی دارند و علی الخصوص در دوران شیوع کرونا و پس از آن شرایط خوبی برای کار کردن دارند. به شما توصیه می کنیم که اگر شما هم به فکر مهاجرت کاری بعد از کرونا هستید، حتما به این مساله توجه کنید و کشوری را برای مهاجرت انتخاب کنید که از نظر شرایط اقتصادی به مشکل نخورده باشد. در آخر امیدواریم که این لیست توانسته باشد به شما برای انتخاب یک کشور خوب برای مهاجرت کاری کمک کرده باشد. 


    درباره مهاجرت کاری بیشتر بخوانید:

    مناسب ترین کشورها برای مهاجرت از لحاظ کار کدامند

    ویزای کار در اروپا چیست و چه شرایطی دارد؟

    اقامت از طریق کار در ترکیه

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW