021-88507190

قوانین جالب کشور آلمان

گردشگری م.مقیمی 03 آبان ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
قوانین جالب کشور آلمان ممکن است برایتان عجیب باشد. در آلمان قوانین زیادی برای زندگی وجود دارد و مردم به آن پایبند هستند. این قوانین جالب کشور آلمان را در ادامه بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    قوانین خاص و عجیبی که در آلمان وجود دارند

    حتما این را شنیده اید که آلمانی ها بسیار مقرراتی هستند و نظم برایشان خیلی مهم است. حتما این را می دانید که در آلمان قوانین بسیار زیادی برای زندگی وجود دارد و اتفاقا آلمانی ها بسیار به آن قوانین پایبند هستند. ما امروز می خواهیم شما را با چند تا از عجیب ترین قوانین آلمان آشنا کنیم. با ما در ادامه این مطلب جذاب درباره قوانین جالب کشور آلمان همراه باشید. با خواندن این مطلب متوجه می شوید که چرا مردم آلمان تا این اندازه منضبط هستند و تا چه اندازه مردم موظف هستند که آرامش دیگران را در همه حال مد نظر داشته باشند.

    قوانین خاص و عجیبی که در آلمان وجود دارند

    قوانین جالب کشور آلمان کدامند؟

    در ادامه قوانین جالب آلمان که ممکن است برای بسیاری از افراد عجیب و غریب و خاص باشند را بررسی می کنیم.

    در آلمان کسی حق ندارد که بنزین تمام کند

    شما به عنوان راننده در آلمان باید از قوانین بسیار زیادی تبعیت کنید. یکی از این قوانین این است که شما نباید به هیچ عنوان در آلمان بنزین تمام کنید. این اتفاق به خصوص در وسط اتوبان نباید برای هیچ راننده ای رخ دهد. چراکه در اتوبان های آلمان که محدودیت سرعت وجود ندارد، کسی نباید توقف داشته باشد و به همین دلیل است که نباید کسی با مشکل بی بنزینی مواجه شود.

    در حقیقت اگر این اتفاق برای کسی بیفتد، پلیس آن را سهل انگاری تلقی می کند و حتما او را جریمه می کند. پس اگر احیانا قصد رانندگی در آلمان را داشتید، حتما قبل از حرکت بنزین موجود در ماشین را مورد بررسی قرار دهید و اگر نیاز بود، در ابتدای مسیر به پمپ بنزین مراجعه کنید.

    در آلمان کسی حق ندارد که بنزین تمام کند

    در آلمان کسی حق ندارد که بیش از حد ساز تمرین کند

    آلمانی ها عاشق سکوت هستند و این اجازه را به یکدیگر نمی دهند که سکوت را به هم بزنند. جالب است بدانید که دیوان عالی دادگستری فدرال این قانون را گذاشته است که افراد در آپارتمان های اجاره ای می توانند فقط از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و از ساعت 2 بعد از ظهر تا 8 شب نوازندگی کنند.

    ضمنا به جز این محدودیت ها، موارد دیگری نیز در این قانون لحاظ شده است. مساله این است که حتی در این بازه های زمانی نیز افراد محدودیت ساعت تمرین دارند. اینکه هر نفر چقدر می تواند در طول روز تمرین ساز انجام دهد، بستگی به این دارد که چه سازی دارد. مثلا نوازندگان پیانو می توانند تا 2 ساعت در طول هر روز تمرین داشته باشند. اما نوازندگان درام می توانند تا 45 دقیقه در فصل تابستان و تا 90 دقیقه در فصل زمستان تمرین انجام دهند که این قانون از قوانین جالب کشور آلمان است.

    در آلمان کسی حق ندارد که به یک پلیس "تو" بگوید

    در زبان آلمانی دو کلمه "du" و "sie" برای خطاب کردن دوم شخص مفرد وجود دارد. مساله اینجاست که کلمه دوم یعنی "sie" کلمه مودبانه تری است. به همین دلیل این قانون در آلمان گذاشته شده است که هر کسی که می خواهد یک پلیس را صدا کند و با او صحبت کند، حتما باید از این کلمه برای مورد خطاب دادن او استفاده کند. مگر نه تا 600 یورو جریمه می شود.

    یک حقیقت جالب دیگر درباره قوانین آلمان این است که هر چه یک نفر درآمد بیشتری داشته باشد، جریمه اش نیز بیشتر می شود. مثلا اگر کسی در آلمان درآمد بالایی داشته باشد و یک نفر دیگر درآمدش کمتر باشد، نفر اول به نسبت نفر دوم جریمه بیشتری را بابت یک خلاف مشترک پرداخت می کند.

    در آلمان کسی حق ندارد که به یک پلیس تو بگوید

    نام کودکان متولد شده در آلمان باید مورد تایید دولت باشد

    در آلمان دولت این حق را دارد که یک نام مشخص را برای یک کودک تازه متولد شده نپذیرد. یک سری موارد برای نامگذاری نوزادان وجود دارد که پدر و مادر برای انتخاب اسم کودکشان موظف به رعایت آن ها هستند. یکی از این موارد این است که حتما باید نام کودک به صورتی باشد که جنسیت او را مشخص کند. در نتیجه پدر و مادرها این حق را در آلمان ندارند که هر اسمی که دوست دارند را برای فرزندشان انتخاب کنند.

    سخن نهایی

    راستی شما چه قانون عجیب دیگری را می شناسید که در آلمان وجود دارد و شهروندان آلمان یا توریستان موظف به رعایت آن ها هستند؟ خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. برای اخذ ویزای شینگن برای سفر به اروپا و ویزای آلمان نیز می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره آلمان بیشتر بخوانید:

    هزینه سفر به آلمان

    حقایقی غیر قابل باور در مورد آلمان که واقعی هستند!

    بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW