021-88507190

وسایل حمل و نقل عمومی استانبول

گردشگری م.مقیمی 12 بهمن ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول کدامند؟

    این یک واقعیت است که شهر بزرگی مثل استانبول ترافیک های سنگینی می تواند داشته باشد. خیابان ها در این شهر می توانند برای بعضی از ساعت ها بسیار شلوغ شوند و شما را برای رسیدن به مقاصد گردشگری مورد نظرتان معطل کنند. از طرفی یک واقعیت دیگر این است که کرایه تاکسی های استانبول بسیار زیاد است و علی الخصوص اگر ترافیک هم باشد، ممکن است که کرایه ها برایتان خیلی سنگین تمام شوند. با این حساب آشنایی با وسایل حمل و نقل عمومی استانبول و استفاده از آن ها در طول سفر به این شهر دیدنی یک امر مهم است. به همین دلیل ما یک مطلب جامع درباره وسایل حمل و نقل عمومی استانبول برایتان آماده کرده ایم تا به هر سوالی که در ذهنتان درباره تردد در استانبول با مترو و اتوبوس وجود دارد، پاسخ دهیم.

    وسایل حمل و نقل عمومی استانبول

    وسایل حمل و نقل عمومی استانبول

    مترو استانبول بهتر است یا تاکسی؟

    نکته ای که باید مد نظر داشته باشید، این است که اگر بخواهید از وسایل حمل و نقل عمومی استانبول استفاده کنید، باید بیشتر پیاده روی کنید و شاید این مساله برای کسانی که پادرد دارند، کمی سخت باشد. اما از آن طرف استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی استانبول به این جهت راحت تر است که با استفاده از آن ها دیگر با ترافیک سنگین شهر درگیر نمی شود. با این حساب بهتر است که به شرایط فیزیکی خودتان و همسفرانتان نگاهی بیندازید و ببینید که تاکسی برای شما بهتر است یا مترو و تراموا و اتوبوس.
     از طرفی نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید، این است که کرایه وسایل حمل و نقل عمومی استانبول با استانبول کارت برای مسیر حدود 2.6 لیره است. این یعنی اگر بخواهید فاصله سلطان احمد تا تکسیم که در واقع دو مسیر می شود را با وسایل حمل و نقل عمومی استانبول طی کنید، کرایه آن برایتان حدود 5 لیره می شود. اما کرایه تاکسی استانبول بیشتر است و شما برای طی کردن همین مسیر با تاکسی باید 15 لیره پرداخت کنید. 
    این را هم باید مد نظر داشته باشید که بیشتر وسایل حمل و نقل عمومی استانبول از ساعت 6 صبح تا 12 شب فعالیت دارند. با این حساب اگر بخواهید بعد از 12 شب مسیری را طی کنید، باید از همان تاکسی استفاده کنید. با این حساب باید حتما به زمانی که برای تردد مورد نظر دارید، توجه کنید و ببینید که اصلا در آن زمان وسایل حمل و نقل عمومی استانبول فعالیت دارند یا خیر.

    آیا مترو استانبول امن است؟

    مترو استانبول در کل وسایل حمل و نقل عمومی استانبول دارای تجهیزات کاملا ایمنی هستند و پرسنل بسیار کارآمدی هم در آن ها مشغول به کار هستند. با این حساب می توانید مطمئن باشید که وسایل حمل و نقل عمومی استانبول از نظر کاربری کاملا امن هستند و شما باید فقط نگران کیف قاپ ها در وسایل حمل و نقل عمومی استانبول باشید و حواستان به پول ها و گوشی تلفن همراهتان باشد.

    آیا وسایل حمل و نقل عمومی استانبول راحت هستند؟

    خوب است این را بدانید که همه وسایل حمل و نقل عمومی استانبول به جز اتوبوس هایش راحت هستند. در واقع باید بگوییم که هم مترو استانبول و هم تراموا و قطارهای درون شهری آن دارای کولر و سیستم خنک کننده هستند. ضمن اینکه مردم ترکیه در وسایل حمل و نقل عمومی استانبول رعایت حال دیگران را می کنند و اکثر مردم معمولا در مواجهه با زنان باردار یا افراد مسن جایشان را به آن ها می دهند. نکته جالب دیگر اینکه در وسایل حمل و نقل عمومی استانبول یک سری فضاهای خاص به استفاده معلولین اختصاص داده شده است و افرادی که از ویلچیر استفاده می کنند، می توانند به راحتی از این قسمت ها استفاده کنند. نکته دیگر اینکه ایستگاه اهی اصلی مترو استانبول با آسانسور تجهیز شده اند و با همه این اوصاف اگر شما ساعت های شلوغی را برای تردد با وسایل حمل و نقل عمومی استانبول انتخاب نکنید، با مشکل خاصی در حین استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی استانبول مواجه نخواهید شد.

    آیا وسایل حمل و نقل عمومی استانبول راحت هستند وسایل حمل و نقل عمومی استانبول

    کرایه وسایل حمل نقل عمومی استانبول را چگونه باید پرداخت کرد؟

    در کل دو راه برای پرداخت کرایه وسایل حمل و نقل عمومی استانبول وجود دارد. اول اینکه شما می توانید یک ژتون از ماشین های فروش بلیط و یا کیوسک های فروش بلیط وسایل حمل و نقل عمومی استانبول تهیه کنید و با آن سوار مترو استانبول شوید. دوم اینکه می توانید از استانبول کارت که در واقع یک کارت هوشمند است، استفاده کنید و با آن کرایه وسایل حمل و نقل عمومی استانبول را بپردازید. فرق این دو روش در این است که شما در روش اول باید برای هر مسیر 5 لیره پرداخت کنید. اما در صورت استفاده از استانبول کارت یک سری تخفیف شامل حالتان می شود و می توانید در این صورت با 2.6 لیره همان مسیر را طی کنید. با این اوصاف مشخص است که روش دوم یعنی تهیه استانبول کارت روش منطقی تری برای تردد در استانبول است.

    چگونه باید کرایه وسایل حمل نقل عمومی استانبول را پرداخت کرد

    تراموا در استانبول

    چگونه با مترو از تکسیم به سلطان احمد برویم؟

    از بین همه مناطق و محله های شهر پرهیاهو و بزرگ استانبول، دو منطقه تکسیم و سلطان احمد از همه معروف تر شده اند. منطقه تکسیم منطقه ای پر از مراکز خرید و منطقه سلطان احمد منطقه ای پر از اماکن تاریخی است و با این حساب مشخص است که چرا این همه توریستان نیاز به تردد بین این دو منطقه پیدا می کنند. اما نکته ای که باید بدانید، این است که بین این دو منطقه وسایل حمل و نقل عمومی استانبول به صورت مستقیم تردد نمی کنند. لازم به ذکر است که شما می توانید از سلطان احمد سوار تراموا T1 شوید و بعد در منطقه کاراکوی از تراموا پیاده شوید و سوار قطارهای فونیکولار یا در واقع قطارهای کابلی F2  شوید و با آن خودتان را به خیابان استقلال و میدان تکسیم برسانید. راه دیگر هم این است که با همان تراموا تا ایستگاه کاباتاش بروید و بعد از آنجا سوار قطارهای فونیکولار F1 شوید.
    امیدوایم که با تمام مطالبی که بیان شد، بتوانید از وسایل حمل و نقل عمومی استانبول در زمان اقامت در این شهر استفاده کنید و شما هم لذت سفرهای درون شهری بی ترافیک و البته ارزان را با وسایل حمل نقل عمومی استانبول بچشید.


    درباره استانبول بیشتر بخوانید:

    هر آنچه باید درباره تاکسی های استانبول بدانید

    ایده هایی برای سفر ارزان به استانبول

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW