021-88507190

ایده هایی برای سفر ارزان به استانبول

گردشگری م.مقیمی 05 بهمن ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
آیا شما هم می خواهید که یک روش برای سفر ارزان به استانبول پیدا کنید و دوست دارید که با کمترین بودجه ای که می شود، از استانبول دیدن کنید؟ پس با ما همراه باشید تا با راهکارهای عملی به شما یاد دهیم که چگونه می توانید ارزان به استانبول سفر کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    چگونه ارزان به استانبول سفر کنیم؟

    آیا شما هم به دنبال یک راه و چاهی برای سفر ارزان به استانبول هستید؟ آیا شما هم دلتان می خواهد که یک روش برای سفر ارزان به استانبول پیدا کنید و دوست دارید که با کمترین بودجه ای که می شود، از استانبول دیدن کنید؟ پس با ما همراه باشید تا به شما یاد دهیم که چگونه می توانید ارزان به استانبول سفر کنید. کافی است که راهکارهای عملی که در ادامه به شما می گوییم را به کار بگیرید تا هزینه های سفرتان به استانبول خیلی کمتر از حالت معمول بشود. پس بهتر است که بیش از این منتظرتان نگذاریم و ببینیم که رمز سفر ارزان به استانبول چیست و چگونه بعضی از افراد با هزینه خیلی کم به این شهر دیدنی سفر می کنند.

    چگونه ارزان به استانبول سفر کنیمنمایی از شهر استانبول

    راهکارهای عملی برای کم کردن هزینه های سفر به استانبول

    یک استانبول کارت در استانبول تهیه کنید

    یادتان باشد که خرید استانبول کارت کاربردی ترین و ارزانترین روش برای گشت و گذار در استانبول و تردد در این شهر است. در واقع استانبول کارت همان کارتی است که شما با آن می توانید از همه وسایل حمل و نقل عموومی این شهر بزرگ استفاده کنید. لازم به ذکر است که با این کارت می توانید با 3.5 لیره یک مسیر یک طرفه را طی کنید و بدین شکل از اجبار برای گرفتن تاکسی هایی که کرایه هایشان سرسام آور است، رها شوید.

    شهر استانبول را با پای پیاده زیر پا بگذارید

    مسلم است که شما گاهی اوقات برای تردد در شهر بزرگی مثل استانبول مجبور می شوید که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اما با این حال شما می توانید خیلی از مسیرها را مخصوصا در مناطقی مثل سلطان احمد، تکسیم و گالاتا با پای پیاده طی کنید. پس بهتر است که جاهایی که امکانش هست را با پای پیاده طی کنید و حتی اگر توانستید در تورهای پیاده روی رایگان استانبول هم شرکت کنید تا هزینه های سفر به استانبول برایتان کاهش پیدا کنند.

    از وای فای رایگان در استانبول استفاده کنید

    اگر شما هم به دنبال سفر ارزان به استانبول هستید، بهتر است که از خرید سیم کارت در استانبول و داشتن اینترنت همراه صرف نظر کنید و به جای این کار از وای فای رایگان هتل ها، رستوران ها و کافه ها بهره ببرید. گذشته از این ها، می توانید از وای فای ایب (ibbWiFi) که بیشتر میدان های اصلی مناطق توریسیتی شهر و همین طور بعضی از پارک ها و ترمینال های اتوبوس و همین طول اتوبوس ها کار گذاشته شده است، استفاده کنید تا مجبور نشوید که بابت اینترنت هم در این شهر هزینه زیادی را پرداخت کنید.

    از کارت های گردشگری استانبول استفاده کنید

    اگر شما هم اهل دیدن جاذبه های توریستی هستید و استانبول را فقط برای خرید نمی خواهید، بهتر است که یک کارت گردشگری استانبول تهیه کنید و به جای اینکه هزینه بلیط ورودی هر کدام از جاهای دیدنی استانبول را جداگانه پرداخت کنید، به صورت یکجا یک کارت توریستی استانبول تهیه کنید. درا ین صورت می توانید مطمئن باشید که حدودا 60 درصد هزینه تفریح در استانبول به نفعتان می شود و شما می توانید با تخفیف و بدون اینکه مجبور شوید در صف خرید بلیط جاذبه های توریستی مختلف این شهر بایستید، از آن ها بازدید کنید و در نتیجه ارزان به استانبول سفر کنید.

    از کارت های گردشگری استانبول استفاده کنیدفضاهای شهری در استانبول

    در صورت امکان بلیط ها را به صورت آنلاین خریداری کنید

    نکته ای که باید بدانید، این است که شما می توانید بلیط های مختلف استانبول از بلیط جاذبه های گردشگری گرفته تا بلیط ترانسفر فرودگاه، بلیط شهربازی، بلیط فستیوال یا بلیط کنسرت را 10 درصد ارزانتر از قیمت عادی به صورت آنلاین تهیه کنید. پس اگر احیانا شما هم امکان پرداخت ارزی آنلاین را دارید، بهتر است که از این فرصت برای سفر ارزان به استانبول استفاده کنید. 

    از روزهای بازدید رایگان موزه های استانبول استفاده کنید

    نکته ای که خیلی از توریستان نمی دانند، این است که برای موزه های معروف استانبول یک سری روز رایگان در نظر گرفته شده است که در واقع در آن روزها بدون دریافت هزینه به مردم اجازه بازدید داده می شود. در ضمن یک سری از موزه ها و گالری های هنری استانبول در همه روزهای سال رایگان هستند.
    لازم به ذکر است که بازدید از موزه هنر مدرن استانبول در منطقه بی اوغلو در روزهای پنج شنبه برای سیتیزن های ترکیه رایگان است. در ضمن بازدید از موزه پرا در خیابان استقلال هر جمعه از ساعت 6 تا 10 شب برای همه از جمله توریستان رایگان است. گذشته از این ها، موزه هنرهای زیبای ساکیپ سابانجی در امیرگان استانبول در روزهای چهارشنبه برای همه رایگان است. این را هم بگوییم که شما داشتن کارت موزه استانبول می توانید در روزهای دیگر هم از موزه های استانبول با تخفیف دیدن کنید.

    از قایق های عمومی برای گشت و گذار در بسفر استفاده کنید

    راهکار دیگری که باید به شما برای سفر ارزان به استانبول بگوییم، این است که از قایق های عمومی برای گشت و گذار و تفریح در تنگه بسفر استانبول استفاده کنید. نکته اینجاست که کشتی سواری در تنگه بسفر یک تفریح محبوب در استانبول است. اما اکثر توریستان با گرفتن قایق ها و کشتی های شخصی برای تجربه این تفریح هزینه زیادی را خرج می کنند. اما شما می توانید به راحتی با قایق های عمومی همان تجربه را با قیمتی بسیار پایین تر تجربه کنید. 

    از قایق های عمومی برای گشت و گذار در بسفر استفاده کنیدقایق های عمومی برای گشت و گذار در بسفر

    به رایگان چشم انداز زیبای استانبول را ببینید

    همه کسانی که به استانبول سفر می کنند، این را می دانند که چشم انداز برج گالاتا و کاخ توپکاپی به شهر استانبول فوق العاده است. اما نکته اینجاست که شما برای بازدید از این جاذبه های توریستی و دیدن چشم انداز جالبشان باید هزینه پرداخت کنید. در واقع خیلی ها این را نمی دانند که می توان همین چشم انداز را از نقاط دیگر این شهر به صورت رایگان تماشا کرد. اما ما این را به شما می گوییم که می توانید با رفتن به پارک فتحی پاشا استانبول در اوسکودار، تپه پیر لوتی در منطقه ایوپ، مسجد سلیمانیه در منطقه فاتح نیز چشم انداز بسیار خوبی را از این شهر و به صورت کاملا رایگان تماشا کنید.

    خریدتان در استانبول را با تخفیف انجام دهید

    مشخص است که بخش عمده ای از هزینه های سفر به استانبول برای همه توریستان مربوط به هزینه ای می شود که به خرید اختصاص می دهند. با این حساب اگر شما هزینه خرید را برای خودتان پایین بیاورید، تاثیر عمده ای بر کل هزینه های سفر خود به استانبول می گذارید. به شما توصیه می کنیم که اگر برایتان ممکن بود و آشنایی در شهر استانبول داشتید، با او به خرید بروید تا بتواند تخفیف های بهتری برای شما بگیرد. اگر هم چنین امکانی برایتان وجود نداشت، حتما خودتان سعی کنید که حداقل 40 درصد تخفیف را از فروشنده طلب کنید تا بالاخره بر روی مبلغی راضی شود که برای شما هم به صرفه باشد. در ضمن این را هم بگوییم که شما با رفتن به بازارهای خیابانی استانبول می توانید خرید ارزانتری را تجربه کنید. اگر هم بتوانید در ماه جولای یعنی اواسط تیر تا اواسط مرداد به مراکز خرید استانبول بروید و از جشنواره خرید استانبول و تخفیف هایش استفاده کنید، نور علی نور می شود و در این صورت می توانید ارزانترین خرید ممکن را در این شهر جذاب تجربه کنید. 
    به دنبال شرکت در فستیوال های رایگان استانبول باشید.

    خوب است این را بدانید که در استانبول علی الخصوص در فصل های بهار و تابستان فستیوال ها و جشنواره های رایگان متعددی برگزار می شود. با این حساب اگر شما هم این فستیوال ها را پیدا کنید و در آن ها به رایگان شرکت کنید، هم تفریح جذابی را تجربه کرده اید و هم اینکه بابتش هزینه ای پرداخت نکرده اید و در نتیجه هزینه های سفر به استانبول برایتان کمتر می شود. برای این منظور می توانید جشنواره گل لاله استانبول در حوالی اردیبهشت و همین طور جشنواره خرید استانبول را حوالی ماه تیر را انتخاب کنید تا بتوانید از برنامه های جالب آن ها به صورت رایگان استفاده کنید.

    همان جایی که مردم استانبول غذا می خورند، غذا بخورید

    برای اینکه بتوانید ارزان به استانبول سفر کنید، باید به دنبال رستوران های زنجیره ای، کافه های سنتی و رستوران های محلی باشید که خود مردم ترکیه برای صرف غذا به آن ها مراجعه می کنند. یادتان باشد که قیمت غذا در هر رستوران توریستی بیشتر از رستوران های محلی است و با این حساب اگر به دنبال سفر ارزان به استانبول هستید، بهتر است که به این رستوران های توریستی مراجعه نکنید. در ضمن اگر غذاهایتان را از اغذیه فروشی های خیابانی یا از بازارهای سنتی و محلی این شهر تهیه کنید، باز هم هزینه ها برایتان پایین تر می آید.

    همان جایی که مردم استانبول غذا می خورند، غذا بخوریدهمان جایی که مردم استانبول غذا می خورند، غذا بخورید

    هتل خود در استانبول را هوشمندانه انتخاب کنید

    در آخر به شما توصیه می کنیم که برای سفر ارزان به استانبول یک هتل ارزان و خوب در یک منطقه خوب و مرکزی را برای اقامت انتخاب کنید تا هم هزینه اقامت برایتان کم باشد و هم مجبور نشوید که مدام از تاکسی برای گشت و گذار در این شهر وسیع استفاده کنید.
    در نهایت آژانس مسافرتی مهر پرواز سفر ارزان و خوبی را به مقصد استانبول برایتان آرزو می کند.


    درباره سفر ارزان به استانبول بیشتر بخوانید:

    اقامت در ارزان ترین هتل های استانبول

    در استانبول کجا با قیمت های فوق العاده ارزان خرید کنیم؟

    بهترین و ارزانترین مراکز خرید استانبول کدام ها هستند؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW