021-88507190

تفاوت های زندگی در آمریکا و اروپا

گردشگری م.مقیمی 14 بهمن ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
واقعیت این است که هم آمریکا و هم کشورهای اروپایی جزء بهترین کشورهای دنیا برای زندگی هستند. اما حال و هوای زندگی در آمریکا با اروپا مقداری متفاوت است. در این مطلب 5 تفاوت اصلی زندگی در آمریکا و اروپا را مقایسه می کنیم تا ببینیم اروپا برای زندگی بهتر است یا آمریکا؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تفاوت های زندگی در آمریکا و اروپا چیست؟

    واقعیت این است که هم آمریکا و هم کشورهای اروپایی جزء بهترین کشورهای دنیا برای زندگی هستند. اما نکته اینجاست که حال و هوای زندگی در آمریکا با حال و هوای زندگی در اروپا مقداری متفاوت است. حالا اینکه زندگی در کدامشان می تواند برای شما جذاب تر و تجربه شیرین تری باشد، دقیقا به خودتان بستگی دارد. اما برای اینکه بتوانید تصمیم درستی برای مهاجرت به آمریکا یا اروپا بگیرید، بهتر است که دقیقا بدانید که تفاوت های زندگی در آمریکا و اروپا چیست و زندگی در هر کدامشان برای تان چه چیزی را به ارمغان می آورد. با ما همراه باشید تا با هم 5 تا از اصلی ترین تفاوت های زندگی در آمریکا و اروپا را با هم مقایسه کنیم تا ببینید که اروپا برای زندگی بهتر است یا آمریکا؟

    میزان اهمیت به تفریح در اروپا و آمریکا

    یکی از تفاوت های اصلی زندگی در آمریکا و اروپا مربوط به سبک زندگی مردم اروپا و آمریکا می شود. نکته ای که باید بدانید، این است که در اروپا بیشتر از آمریکا به تعطیلات و تفریحات اهمیت داده می شود. مثلا اینکه همه فروشگاه ها و بیشتر رستوران ها در خیلی از شهرهای اروپایی در روز یکشنبه تعطیل هستند و این مساله یک سری مزایا و یک سری معایب دارد. یکی از معایب این مساله این است که شما نمی توانید همه خریدهایتان را به روز تعطیل در اروپا موکول کنید. اما از آن طرف مزیتی که دارد، این است که شما هم می توانید از این سبک زندگی در اروپا به نفع خودتان استفاده کنید و شما هم در روزهای تعطیل به استراحت و آرامش خودتان اهمیت دهید و روی آرامش خودتان و اعضای خانواده تان در این روز تمرکز کنید.

    در واقع باید بگوییم که مردم اروپا زندگی را آسان تر از مردم آمریکا می گیرند و به استراحت خودشان بیشتر اهمیت می دهند. اما معمولا در آمریکا همه به دنبال پیشرفت و ارتقا دادن تحصیلات و شغلشان هستند و همه به فکر آینده اند. در حالی که مردم اروپا بیشتر در زمان حال زندگی می کنند و معمولا آرامش بیشتری دارند.

    میزان اهمیت به تفریح در اروپا و آمریکا

    اهمیت به تفریح در اروپا

    تفاوت های فرهنگی در آمریکا و اروپا

    نکته دیگری که باید درباره تفاوت های زندگی در آمریکا و اروپا بدانید، این است که مردم آمریکا و اروپا تفاوت های فرهنگی زیادی با هم دارند. اگر بخواهیم یک مثال در این باره برایتان بزنیم، باید بگوییم که در آمریکا خیلی عادی است که در یک کافه مردم از هم درباره حقوق و درآمد و شغلشان سوال بپرسند. اما همین مساله در اروپا یک بی ادبی بزرگ تلقی می شود و هیچ کس این مساله را تاب نمی آورد که کسی که نمی شناسد، از او درباره شغلش سوال بپرسد. دلیلش هم این است که تمرکز اصلی فکر مردم اروپا بر روی شغل و درآمد نیست و تفریحات، سفر و خانواده برای آن ها حرف اول را می زند و اصلا دلشان نمی خواهد که بر روی مسائل شغلی تمرکز داشته باشند. به همین خاطر ترجیح می دهند با کسانی که نمی شناسند، در مورد خانواده و تفریحات به جای کار صحبت کنند. 

    سبک زندگی و علاقه به سفر در آمریکا و اروپا

    سفر در زندگی مردم اروپا یک نقش مهم و اساسی را ایفا می کند. مردم اروپا علاوه بر اینکه عاشق گشت و گذار در قاره سبز خودشان و دیدنی کشورهای اروپایی دیگر هستند، به بازدید از کشورهای دیگر هم علاقه دارند. در واقع در اروپا سفر یک کار لاکچری محسوب نمی شود و برای مردم اروپا سفر جزئی از لایف استایل و سبک زندگیشان محسوب می شود.  نکته اینجاست که هم سفر رفتن برای اروپایی ها ارزان است و هم اینکه مردم اروپا تعطیلات زیادی در طول سال دارند و به همین خاطر هم هست که به سفر رفتن علاقه نشان می دهند. اما در آمریکا این طور نیست و به همین دلیل هم مهاجران اروپا معمولا بیشتر از مهاجران آمریکا مسافرت می کنند و معمولا کسانی که به اروپا مهاجرت می کنند، زود با این سبک زندگی خو می گیرند.

    سبک زندگی و علاقه به سفر در آمریکا و اروپا

    نمایی از پاریس، یکی از شهرهای اروپا

    سبک غذا خوردن مردم در اروپا و آمریکا

    یک نکته دیگری که می توان به آن به عنوان یکی از اصلی ترین تفاوت های زندگی در آمریکا و اروپا اشاره کرد، تفاوت در سبک غذا خوردن مردم آمریکا و اروپاست. نکته اینجاست که مردم اروپا خیلی به سرو غذا اهمیت می دهند و معمولا غذاهایشان را با مواد اولیه تازه که از بازار تهیه کرده اند، درست می کنند و معمولا غذایشان شامل دسر و پیش غذا می شود. اما مردم آمریکا بیشتر غذاهای فست فودی می خورند و خیلی برای غذا خوردن زمان نمی گذارند. 

    تفاوت طرز فکر و رفتار مردم آمریکا و اروپا

    مردم آمریکا بیشتر از مردم اروپا حس استقلال و خودمختاری دارند و بیشتر به زندگی خودشان اهمیت می دهند. مردم آمریکا بیشتر از مردم اروپا جاه طلب هستند و بیشتر به رهبری علاقه نشان می دهند. مردم آمریکا همیشه به دنبال پیشرفت و کارآفرینی هستند و همیشه روحیه تلاش کردن را دارند.  اما در مقابل مردم اروپا کمتر کارهای انفرادی انجام می دهند و کمتر به دنبال کارآفرینی هستند و کمتر روحیه مستقل بودن و خودمختاری دارند.

    در حقیقت مردم اروپا به نسبت مردم آمریکا روحیه جمعی بیشتری دارند و انگار همه در یک قایق با یکدیگر هستند و همه برای همدیگر تلاش می کنند. به همین خاطر هم هست که در اروپا مالیات می دهند تا همه مردم به یک سطح مشابه از تحصیلات و خدمات درمانی دسترسی داشته باشند و تمامی اعضای جامعه که در واقع اعضای همان قایق هستند، اوضاع خوبی داشته باشند. 

    حالا با همه این اوصاف به نظر شما زندگی در اروپا بهتر است یا زندگی در آمریکا؟ شما فکر می کنید که روحیات و خلق و خوی شما با زندگی در اروپا مطابقات بیشتری دارد یا با زندگی در آمریکا؟ به نظرتان کشورهای اروپایی برای رشد و آرامش شما شرایط بهتری دارند یا کشور آمریکا؟ این ها سوالاتی هستند که فقط خود شما می توانید به آن ها پاسخ بدهید و فقط خود شما هستید که می توانید با قطعیت بگویید که کدامیک از آن ها می تواند بهتر رضایت شما را جلب کند و کدامشان می تواند بستر مناسب تری برای رشد و تعالی شما باشد. اگر قصد سفر به اروپا را دارید، می توانید  با تور اروپا در آزانس هواپیمایی مهرپرواز همراه باشید.

    تفاوت طرز فکر و رفتار مردم آمریکا و اروپا

    کافه ای در اروپا


    درباره اروپا و آمریکا بیشتر بخوانید:

    عادت ها و رفتارهای خوبی که باید از اروپایی ها یاد بگیریم

    قوانین جالب و خنده دار اروپا

    راهنمای اخذ ویزای آمریکا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW