021-88507190

دیدنی ترین خیابان های استانبول

گردشگری م.مقیمی 18 بهمن ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
خیابان های معروف استانبول مانند خیابان استقلال و خیابان بغداد بسیار دیدنی هستند اما استانبول خیابان های دیدنی دیگری هم دارد که شاید معروف نباشند، اما بسیار جذاب هستند. با ما همراه باشید تا زیباترین خیابان های دیدنی استانبول را به شما معرفی کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دیدنی ترین خیابان های استانبول را بشناسید

    از هر کسی که درباره خیابان های دیدنی استانبول سوال بپرسید، فقط در مورد خیابان های شلوغ و معروف استانبول مثل خیابان استقلال و خیابان بغداد صحبت می کند. اما واقعیت این است که شهر بزرگی مثل استانبول ، خیابان های دیدنی دیگری هم دارد که شاید معروف نباشند، اما بسیار جذاب هستند. ما امروز می خواهیم در مورد این خیابان های دیدنی استانبول با شما صحبت کنیم که کمتر درباره آن ها صحبت شده، اما از نظر زیبایی و جذابیت هیچ چیزی کم ندارند. با ما همراه باشید تا زیباترین و خاص ترین خیابان های دیدنی استانبول را به شما معرفی کنیم.

    خیابان تورانجی باشی استانبول

    خیابان تورانجی باشی یک خیابان ال (L) شکل است که درست در مرکز شهر استانبول قرار گرفته است. اما با این حال از شلوغی و هیاهوی همیشگی خیابان استقلال دور است و آرامش بیشتری در آن برقرار است. در واقع این خیابان فاصله زیادی با مرکز شلوغی های شهر استانبول ندارد، اما حال و هوای کاملا متفاوتی در آن برقرار است.گفتنی است که این خیابان که سنگفرش شده، جذابیت زیادی دارد و قدم زدن در آن با سورپرایزهای متعددی همراه است. این خیابانی که در موردش صحبت می کنیم، یک رستوران کوچک به نام هایووره دارد که در آن می توانید طعم خوشمزه ترین غذاهای دریای سیاه را بچشید. در ضمن این خیابان دو تا از بهترین حمام های سنتی ترکیه ای که با نام حمام تاریخی گالاتا سرای و حمام آگا شناخته می شوند را در خود جای داده است.

    از همه این ها گذشته، یکی از بهترین پیتزافروشی های استانبول یعنی پیتزا فروشی چوکورجوما 49 در این خیابان قرار گرفته است. این خیابان چند مکان تاریخی دیدنی هم دارد که از جمله آن ها می توان به یک مدرسه یونانی اشاره کرد. علاوه بر این ها یک سری فروشگاه دست دوم فروشی نیز در این خیابان وجود دارد و یک گالری هنری به نام گالری گاما نیز در آن قرار گرفته است. از همه این ها جالب تر اینکه روی دیوارهای این خیابان یک سری نقاشی دیواری وجود دارد که کار هنرمندی به نام لئو لوناتیک است و با این حساب شما می توانید عکس های جالبی در کنار دیوارهای مختلف این خیابان بگیرید. شما می توانید با تور استانبول و تور ترکیه به این مکان سفر کنید.

    خیابان تورانجی باشی استانبول

    خیابان تورانجی باشی استانبول

    خیابان سوفیالی استانبول

    خیابان سوفیالی یکی دیگر از خیابان های دیدنی استانبول است. این خیابان برای تفریحات شبانه شرایط بی نظیری دارد و همیشه بعد از غروب آفتاب حال و هوای جالبی پیدا می کند. با این اوصاف به شما توصیه می کنیم که اگر نمی خواهید شبتان را در شلوغی های خیابان استقلال استانبول سپری کنید، اما باز هم دلتان می خواهد که در یک خیابان جذاب با حال و هوای خوب و انرژی مثبت زیاد تفریح کنید، این خیابان برایتان گزینه مناسبی محسوب می شود. چراکه این خیابان پر از کافه هایی است که بسیار دنج هستند و شما می توانید در آن ها شب نشینی به یادمادنی و جذابی را تجربه کنید.

    خیابان سوفیالی استانبول

    خیابان سوفیالی استانبول

    خیابان ایجادیه استانبول

    حال و هوای این خیابان دیدنی در استانبول به قدری با خیابان های دیگر این شهر متفاوت است که اگر شما هم در آن قدم بزنید، شوکه می شوید و مطمئنا این سوال را از خودتان می پرسید که آیا واقعا هنوز در شهر استانبول هستید و آیا واقعا این خیابان هم یکی از خیابان های شهر استانبول است؟ دلیلش هم این است که این خیابان بیشتر شبیه به خیابان های یک روستای قدیمی است که با اینکه در شهر استانبول واقع شده، اما حال و هوای مدرن خیابان های دیگر استانبول را ندارد. گفتنی است که این خیابان یک باغ زیبا به نام بوستان کوزگونجوک دارد که مسلما شما هم از دیدنش غافلگیر می شوید. از همه جالب تر اینکه در پشت این باغ زیبا یک سری خانه های رنگارنگ وجود دارد که درست مثل خانه های رنگارنگ محله معروف بالات در استانبول جذاب هستند.

    لازم به ذکر است که این خیابان و خانه های رنگارنگش به قدری زیبا هستند که عروس و دامادهای زیادی برای گرفتن عکس عروسی به این خیابان مراجعه می کنند و با این حساب مشخص است که شما هم می توانید عکس های خوبی در این خیابان و باغ زیبایش بگیرید. این را هم بگوییم که این خیابان یک سری فروشگاه بسیار خوب دارد که از جمله آن ها می توان به کیک فروشی دیلیم با چیزکیک های معروفش، رستوران کوزگونجوک کلاس کوفته با کوفته های لذیذش، نانوایی اکمک تکنسی با نان های خوشمزه اش و همین طور رستوران کوزگونجوک بالیکچیشی با سوپ های ماهی بی نظیرش اشاره کرد. گذشته از همه این ها، یک کباب فروشی به نام متت در این خیابان دیدنی در استانبول وجود دارد که همیشه از کباب هایش به عنوان بهترین کباب های موجود در استانبول یاد می شود.

    خیابان کادیفه استانبول

    خیابان کادیفه یکی از سرزنده ترین خیابان های دیدنی استانبول است و به خاطر کافه هایی که دارد، در این شهر محبوب شده است. این خیابان همیشه پر از توریستانی است که عاشق شب نشینی هستند و دلشان می خواهد که تا خود صبح تفریح کنند. گفتنی است که اول و آخر این خیابان دو سینمای قدیمی وجود دارد که متاسفانه بسته شده اند. در ضمن در این خیابان کافه ها و رستوران های متنوعی وجود دارد که از معروف ترین هایشان می توان به رستوران کیمیون اشاره کرد که انواع و اقسام سوپ ها در آن سرو می شود. در ضمن یک کافه با یک تراس روباز به نام باهانه کولتور در این خیابان وجود دارد که محبوبیت زیادی در استانبول دارد.

    یک کافه دیگر هم به نام بینا در این خیابان دیدنی در استانبول وجود دارد که باغ بسیار زیبایی دارد و شما می توانید شب های تابستانی بی نظیری را در آن سپری کنید. با وجود این کافه ها و رستوران ها، به شما توصیه می کنیم که چندین و چند بار به این خیابان دیدنی در استانبول مراجعه کنید و هر بار یکی از کافه ها یا رستوران هایش را انتخاب کنید تا هر بار یک تجربه متفاوت و دلنشین را در این خیابان زیبا در استانبول کسب کنید.

    خیابان کادیفه استانبول@

    خیابان کادیفه استانبول

    خیابان مودا استانبول

    خیابان مودا که در بخش آسیایی استانبول واقع شده، خیابان اصلی منطقه ای به همین نام است. این خیابان که بین منطقه کادیکوی و دریای مرمره واقع شده، یک خیابان بسیار سرزنده است و یک کافه را در خود جای داده که کیک های محشری دارد و با نام کافه زو شناخته می شود. گذشته از این کافه، یک فروشگاه معروف برای فروش وسایل دکوری منزل در این خیابان و درست رو به روی کافه زو وجود دارد که به آن فروشگاه چیچک ایسلری گفته می شود.

    گفتنی است که رستوران های خوبی مثل مودا میدیجیسی، مینی ایتری و همین طور کافه های بسیار معروفی مثل پسیفیک پاستانسی نیز در این خیابان قرار گرفته اند. این را هم بگوییم که یک بستنی فروشی معروف در خیابان مودا استانبول وجود دارد که واقعا حیف است بدون خریدن بستنی قیفی های معروفش از خیابان مودا خارج شوید. این بستنی فروشی که در موردش صحبت می کنیم، با نام مشور دون دورماجی علی اوستا شناخته می شود و به شما قول می دهیم که اگر بستنی هایش را میل کنید، تا همیشه از خاطره بازدید از خیابان مودا به نیکی یاد می کنید. از همه جالب تر اینکه اگر در امتداد این خیابان قدم بزنید، در انتها به جایی می رسید که چشم انداز بی نظیری به دریای مرمره دارد و با این حساب می توان گفت که بازدید از این خیابان دیدنی در استانبول صد در صد برایتان تجربه جالبی خواهد بود.برای رزرو تور ارزان قیمت استانبول می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید. 

    خیابان کادیفه استانبول

    یکی از خیابان های استانبول با ساختمان های زیبا


    درباره استانبول بیشتر بخوانید:

    هزینه سفر به استانبول به چه صورت می باشد

    بهترین خیابان های خرید استانبول که نباید از بازدید از آن ها غافل شوید!

    خیابان بغداد استانبول سومین خیابان جذاب دنیا برای خرید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW