021-88507190

بزرگترین فرودگاه جهان را بشناسید

گردشگری م.مقیمی 30 بهمن ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بزرگترین فرودگاه جهان در کدام کشور است؟

    آیا برای شما هم سوال پیش آمده که بزرگترین فرودگاه جهان کدام فرودگاه است و در کدام کشور واقع شده است؟ پس بهتر است که با ما همراه باشید تا شما را با بزرگترین فرودگاه جهان آشنا کنیم و چند حقیقت شگفت انگیز و جذاب درباره بزرگترین فرودگاه دنیا به شما بگوییم. مطمئن باشید که شما هم با خواندن این مطلب غافلگیر می شوید.

    بزرگترین فرودگاه دنیا در کجا قرار دارد؟

    فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن که در کشور زیبا و پرجمعیت چین قرار گرفته، بزرگترین فرودگاه جهان است. ساختمان ترمینال این فرودگاه حدود 1 میلیون متر مربع مساحت دارد که تقریبا 97 برابر یک زمین فوتبال است. نکته ای که باید درباره این فرودگاه بدانید، این است که فرودگاه داکسینگ پکن بزرگترین فرودگاه تک ترمینالی دنیاست. به این معنی که فرودگاه های دیگری در دنیا وجود دارد که تعداد ترمینال های بیشتری دارند و مجموع مساحت های ترمینال هایشان بیشتر از ترمنیال فرودگاه داکسینگ است. اما هیچ فرودگاهی وجود ندارد که یک ترمینال واحد به وسعت ترمینال فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن داشته باشد. نکته اینجاست که همه مسافران پروازهای داخلی و همین طور پروازهای خارجی از یک ترمینال در فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن استفاده می کنند. 

    فرودگاه داکسینگ پکن، بزرگترین فرودگاه جهان

    بزرگترین فرودگاه دنیا از نمای بالا

    بزرگترین فرودگاه جهان در پکن

    فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن در جنوب پکن و درست در نزدیکی مرز استان های پکن و هوبی قرار گرفته است. لازم به ذکر است که نام منطقه ای که فرودگاه داکسینگ در آن ساخته شده، داکسینگ است و به همین دلیل این فرودگاه را به این شکل نامگذاری کرده اند.

    هزینه ساخت بزرگترین فرودگاه جهان

    جالب است بدانید که فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن به جز اینکه بزرگترین فرودگاه جهان است، یکی از گران ترین فرودگاه های دنیا نیز محسوب می شود. هزینه ساخت این فرودگاه تقریبا 12 میلیارد دلار بوده است. البته این را هم بگوییم که قرار است یک فرودگاه جدید در دبی ساخته شود که در سال 2027 افتتاح می شود و هزینه ساختش قرار است 34 میلیارد دلار باشد. اگر آن فرودگاه در دبی ساخته شود، دیگر فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن خیلی فرودگاه گرانی به نظر نخواهد رسید و مقیاس ها برای تعیین گرانترین فرودگاه های جهان تغییر زیادی پیدا می کنند.

    طراح بزرگترین فرودگاه جهان

    یک معمارعراقی به نام خانم زاها حدید بزرگترین فرودگاه جهان را قبل از مرگش طراحی کرده است. این معمار بی نظیر در سال 2016 از دنیا رفته است و فرودگاه بین المللی داکسینگ سه سال بعد از مرگش یعنی در سال 2019 افتتاح شده است. گفتنی است که فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن یک ساختمان زیبا با شش بال بزرگ دارد و به همین خاطر با نام ستاره دریایی شناخته می شود. این ساختمان زیبا در طول 5 سال ساخته شده است و برای ساخت آن حدود 40 هزار کارگر استخدام شده اند. لازم به ذکر است که این فرودگاه طراحی داخلی بسیار خاص و منحصر به فردی هم دارد و به هر گوشه اش که نگاه کنید، احساس می کنید که به یکی از تصاویر موجود در مجله های معماری خیره شده اید.

    طراح بزرگترین فرودگاه جهان

    نمای داخلی بزرگترین فرودگاه دنیا

    شلوغ ترین فرودگاه جهان تا سال 2040

    فرودگاه بین المللی پکن در حال حاضر به عنوان دومین فرودگاه شلوغ جهان شناخته می شود. این فرودگاه بزرگ در چین در حال حاضر میزبان حدود 40 میلیون مسافر در طول هر سال است. اما به نظر می رسد که با بیشتر شدن تعداد مسافران چین، این فرودگاه تا سال 2025 میزبان 72 میلیون و تا سال 2040 میزبان 100 میلیون مسافر و توریست بشود و با اختلاف خیلی زیاد به شلوغ ترین فرودگاه جهان تبدیل شود. در واقع این فرودگاه وسیع را با همین هدف ساخته اند و مسلم است که مسئولین چین در آینده ای نه چندان دور به مقصود اصلیشان برای ساخت این فرودگاه پهناور و البته زیبا می رسند.

    راحت بودن استفاده از بزرگترین فرودگاه جهان

    با اینکه فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن بزرگترین فرودگاه جهان است و وسعت خیلی زیادی دارد، اما همه چیز در آن با برنامه ریزی پیش می رود و هیچ کس در آن معطل نمی شود. این فرودگاه به خاطر طراحی خاصی که دارد و به این دلیل که به شکل ستاره دریایی ساخته شده، به گونه ای است که شما از حیاط مرکزی آن می توانید در کمتر از 8 دقیقه به هر کدام از گیت های فرودگاه دسترسی پیدا کنید.در ضمن چک این مسافران در آن به صورت اتوماتیک انجام می شود و با این روش، هر کسی می تواند تمامی کارهای قبل از پرواز خود از تحویل دادن بار تا دریافت کارت پرواز و رسیدن به گیت نهایی را در کمتر از 30 دقیقه انجام دهد.

    دسترسی راحت به بزرگترین فرودگاه جهان

    با اینکه فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن از مرکز شهر پکن یعنی میدان تیانانمن 54 کیلومتر فاصله دارد و دورتر از فرودگاه قبلی پکن است، اما با این حال این فاصله زیاد برای هیچ کدام از مسافران این فرودگاه دردسرساز نمی شود. چراکه یک ریل قطار سریع السیر از مرکز شهر پکن به فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن کشیده شده است که با وجود آن مسافران می توانند در کمتر از 20 دقیقه از مرکز شهر پکن به این فرودگاه دسترسی پیدا کنند. البته یک خط مترو دیگر نیز از مرکز شهر پکن به این فرودگاه بزرگ در پکن دسترسی دارد که قیمت بلیط قطارهای آن ارزانتر از قیمت بلیط قطارهای سریع السیر است و کسانی که عجله ای برای رسیدن به فرودگاه داکسینگ ندارند، می توانند از آن استفاده کنند. با این اوصاف می توان گفت که از همه لحاظ به پروژه ساخت فرودگاه داکسینگ پکن فکر شده و این فرودگاه هیچ نقصی ندارد.

    دسترسی راحت به بزرگترین فرودگاه جهان

    مسیر دسترسی به بزرگترین فرودگاه جهان

    سخن پایانی

    امیدواریم که از خواندن این مطلب جالب درباره بزرگترین فرودگاه جهان لذت برده باشید. در نهایت باید بگوییم که جهانیان منتظر افتتاح بزرگترین فرودگاه جهان در دبی در سال 2027 هستند و مسلما وقتی که آن فرودگاه افتتاح شود، توجه ها از فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن به عنوان بزرگترین فرودگاه فعلی جهان برداشته می شود. حتی تصورش هم سخت است که آن فرودگاه قرار است که چه شکلی داشته باشد، چه وسعتی داشته باشد و چقدر امکانات رفاهی و تفریحی متنوع داشته باشد.


    درباره فرودگاه ها بیشتر بخوانید:

    جذاب ترین فرودگاه های جهان که فقط برای سفرهای هوایی نیستند!

    آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی دبی (Dubai International Airport)

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW