021-88507190

بزرگترین کشور جهان از نظر مساحت

گردشگری م.مقیمی 03 اسفند ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
آیا بزرگترین کشور جهان را می شناسید؟ روسیه به قدری کشور بزرگی است که حتی تصور وسعتش برای خیلی ها کار سختی است. با ما همراه باشید تا یک سری حقایق باور نکردنی و جالب را درباره روسیه به شما بگوییم که مسلما شما را هم به وجد می آورند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بزرگترین کشور جهان کدام است؟

    بزرگترین کشور جهان از نظر مساحت، کشور روسیه است. روسیه به قدری کشور بزرگی است که حتی تصور وسعتش برای خیلی ها کار سختی است. این کشور به عنوان بزرگترین کشور دنیا دو برابر کانادا که دومین کشور بزرگ دنیاست، وسعت دارد و این بدین معنی است که روسیه با اختلاف بسیار زیادی به عنوان بزرگترین کشور جهان شناخته می شود. با ما همراه باشید تا یک سری حقایق باور نکردنی و جالب را درباره روسیه به شما بگوییم که مسلما شما را هم به وجد می آورند.

    پهناورترین کشور جهان

    اگر از اقیانوس ها و دریاهای کره زمین صرف نظر کنیم، می بینیم که بزرگترین کشور دنیا یعنی روسیه با حدود 17 میلیون کیلومتر مربع مساحت، بیش از یک دهم مساحت خشکی زمین را به خود اختصاص داده است. این یعنی اگر خشکی زمین را به ده قسمت مساوی تقسیم کنیم، بیش از یک قسمت آن به روسیه تعلق پیدا می کند. پس مساحت روسیه بسیار زیاد است و بزرگترین کشور جهان است. نکته جالب این است که پهناورترین کشور جهان در جدول بسیار مورد سوال قرار می گیرد و سوال بسیاری از افراد بوده است!

    کشور روسیه یک دهم خشکی زمین را به خودش اختصاص داده استکشور روسیه یک دهم خشکی زمین را به خودش اختصاص داده است

    کشور روسیه، بزرگترین کشور دنیا

    در اینجا شما را با حقایقی از کشور روسیه آشنا می کنیم.

    کشور روسیه در دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است

    روسیه به عنوان بزرگترین کشور دنیا در دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و همه قسمت های شمال آسیا و بیشتر قسمت های اروپای شرقی را به خود اختصاص داده است.

    کشور روسیه 11 منطقه زمانی دارد

    بزرگترین کشور دنیا به قدری وسیع است که 11 منطقه زمانی مختلف دارد. در واقع در 11 نقطه مختلف از کشور روسیه، ساعت زمان مختلفی را نشان می دهد. البته این را هم بگوییم که از سال 2011 به بعد عملا از 9 تا از این منطقه های زمانی استفاده می شود.

    کشور روسیه سواحل زیبایی از سه اقیانوس مختلف دارد

    بزرگترین کشور دنیا یعنی روسیه سواحلی از سه اقیانوس مختلف دارد. اگر به نقشه روسیه نگاهی بیندازید، می بینید که بخش هایی از این کشور پهناور در ساحل اقیانوس های آرام، اطلس و اقیانوس منجمد شمالی قرار گرفته اند.

    کشور روسیه سواحل زیبایی از سه اقیانوس مختلف داردکشور روسیه سواحل زیبایی از سه اقیانوس مختلف دارد

    سه چهارم مساحت روسیه را سیبری تشکیل داده است

    سیبری نام یک استان وسیع است که بیشتر بخش های شمال آسیا را به خود اختصاص داده است. نکته جالب ماجرا اینجاست که سه چهارم بزرگترین کشور دنیا را سیبری تشکیل داده است و بقیه استان های روسیه در یک چهارم باقی مانده مساحت روسیه قرار گرفته اند. 

    عمیق ترین دریاچه جهان در روسیه قرار گرفته است
    عمیق ترین دریاچه جهان یعنی بایکال در روسیه واقع شده است. جالب است بدانید که این رودخانه حدود 80 کیلومتر عرض و حدود 636 کیلومتر طول دارد و در اطراف آن یک سری مسیر طبیعت گردی وجود دارد که زیباییشان بسیار تحسین بر انگیز است.
    روسیه حدود 100 هزار رودخانه دارد
    روسیه با توجه به وسعت بالایی که دارد، رودخانه های متعددی را نیز در خود جای داده است. این کشور پهناور حدود 100 هزار رودخانه را در خود جای داده که بعضی هایشان جزء طولانی ترین و قدرتمندترین رودخانه های دنیا هستند.

    روسیه حدود 100 هزار رودخانه داردروسیه حدود 100 هزار رودخانه دارد

    دومین موزه بزرگ دنیا در روسیه واقع شده است
    موزه ارمیتاژ در شهر سنت پترزبورگ به عنوان دومین موزه بزرگ جهان شناخته می شود. این موزه که 66.8 هزار متر مربع مساحت دارد، حدودا 4.1 هزار متر مربع از بزرگترین موزه جهان یعنی موزه لوور کوچک تر است. 
    روسیه نهمین کشور پر جمعیت دنیاست
    با اینکه روسیه بزرگترین کشور دنیاست، اما نهمین کشور پر جمعیت دنیا محسوب می شود. اگر یک محاسبه سردستی انجام دهیم، می بینیم که جمعیت روسیه معادل 1.87 درصد جمعیت کل دنیاست. در واقع باید بگوییم که در بزرگترین کشور دنیا یعنی روسیه 1.87 درصد جمعیت جهان زندگی می کنند و تراکم جمعیتی آن 9 نفر به ازای هر کیلومتر مربع است. 
    حیوانات نادر متعددی در روسیه زندگی می کنند
    با توجه به اینکه روسیه بزرگترین کشور دنیاست و وسعت بسیار زیادی دارد، مشخص است که باید حیوانات متعددی را هم در خود جای داده باشد. اگر به دنیای حیوانات و حیات وحش علاقه دارید، باید به شما بگوییم که در این کشور پهناور حیوانات نادر متعددی زندگی می کنند که از جمله آن ها می توان به پلنگ های برفی، خرس های سیاه آسیایی، خرس های قطبی و همین طور یک سری پستانداران کوچک به نام پیکا اشاره کرد که شبیه به خرگوش هستند.

    حیوانات نادر متعددی در روسیه زندگی می کنندحیوانات نادر متعددی در روسیه زندگی می کنند

    در روسیه تعداد زنان حدود 11 میلیون نفر بیشتر از مردان است
    در روسیه حدود 144 میلیون نفر زندگی می کنند. نکته جالبی که درباره جمعیت روسیه وجود دارد، این است که تعداد زنان روسیه از مردان این کشور حدود 11 میلیون نفر بیشتر است. 
    روسیه یکی از ترسناک ترین پل های جهان را دارد
    یک پل معلق به نام اسکای بریج روسیه در نزدیکی شهر سوچی ساخته شده است که طولانی ترین پل معلق دنیا محسوب می شود. این پل با حدود 439 متر طول به عنوان یکی از ترسناک ترین پل های دنیا شناخته می شود. تصورش را بکنید که این پل معلق طولانی در ارتفاع 207 متری از سطح زمین ساخته شده است. در این صورت می توانید متوجه شوید که چرا عنوان یکی از ترسناک ترین پل های جهان را به این پل معلق داده اند.
    طولانی ترین رودخانه اروپا در روسیه واقع شده است
    طولانی ترین رودخانه جهان یعنی ولگا با طول 3690 کیلومتر در روسیه واقع شده است. لازم به ذکر است که این رودخانه 200 انشعاب دارد که اگر طول آن ها را به طول رودخانه اصلی اضافه کنیم، مجموع طول آن ها حدود 357000 کیلومتر می شود. 
    روسیه سردترین سکونتگاه دنیا را در خود جای داده است
    در روسیه یک روستا به نام اویمیاکن وجود دارد که به عنوان سردترین روستای جهان شناخته می شود. این شهر در تاریخ 6 فوریه سال 1933 در طول تاریخ سردترین دمای ثبت شده معادل 67.7- درجه سانتیگراد را تجربه کرده است.
    روسیه یک رودخانه به نام کاراچای دارد که انسان را می کشد
    یک رودخانه به نام کاراچای در روسیه وجود دارد که در آن زباله های هسته ای تخلیه می شوند. این رودخانه به قدری مواد رادیواکتیو دارد که اگر کسی فقط یک ساعت در کنار آن بایستد، کشته می شود.

    به نظر شما کدامیک از این حقایق درباره بزرگترین کشور دنیا عجیب تر از بقیه بود؟ راستی شما چه حقایق دیگری را درباره کشور شگفت انگیز روسیه می دانید؟


    درباره روسیه بیشتر بخوانید:

    همه چیز درباره پل عشاق مسکو، رومانتیک ترین جاذبه گردشگری تور روسیه

    هر آنچه باید در مورد ساحل شیشه های رنگی روسیه بدانید

    هزینه های سفر به مسکو روسیه

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW