021-88507190

حمل و نقل عمومی در دبی

گردشگری م.مقیمی 28 بهمن ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شما برای تردد در دبی گزینه های مختلفی در اختیار دارید که ما در ادامه یک به یک آن ها را بررسی می کنیم و درباره هر کدام از آن ها یک سری اطلاعات کاربردی به شما می دهیم. این مطلب را مطالعه کنید تا از نکات مهمی که باید درباره وسایل حمل و نقل عمومی دبی بدانید، مطلع شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    راهنمای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دبی

    تردد در دبی بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی از هر کدام از مناطق دبی به مناطق دیگر این شهر دسترسی پیدا کنید. شما برای تردد در این شهر زیبا گزینه های مختلفی در اختیار دارید که ما در ادامه یک به یک آن ها را بررسی می کنیم و درباره هر کدام از آن ها یک سری اطلاعات کاربردی به شما می دهیم. خوب است که قبل از اینکه به دبی سفر کنید، این مطلب را مطالعه کنید تا از نکات مهمی که باید درباره وسایل حمل و نقل عمومی دبی بدانید، مطلع شوید.

    راهنمای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دبیراهنمای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دبی برای گردشگران

    وسایل نقلیه عمومی دبی

    پر استفاده ترین وسایل حمل و نقل عمومی در دبی، وسایل نقلیه ای مانند مترو، اتوبوس و تاکسی هستند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

    مترو دبی

    اولین نکته ای که باید بدانید، این است که مترو دبی در روزهای عادی تا 10 شب و در روزهای آخر هفته تا 12 شب باز است. پس اگر بخواهد دیرتر از 10 شب در روزهای وسط هفته در دبی تردد کنید، عملا نمی توانید از مترو برای ترددتان بهره مند شوید. نکته دیگر اینکه مترو دبی در همه مناطق این شهر ایستگاه ندارد و بیشتر ایستگاه هایش در خیابان شیخ زاید، دیره و کاراما هستند. ضمنا ایستگاه هایی که در نزدیکی مراکز خرید دبی قرار گرفته اند، ارتباط مستقیم به مراکز خرید دارند و شما می توانید از طریق تونل های زیرزمینی مترو مستقیما به مراکز خرید دسترسی پیدا کنید و نیازی نیست که از ایستگاه مترو خارج شوید و در گرما با راه رفتن در خیابان ها به مراکز خرید دبی دسترسی پیدا کنید. 

    مترو دبیمترو دبی

    قیمت بلیط مترو دبی

    شما برای استفاده از مترو دبی می توانید بلیط تکی را از باجه های ایستگاه های مترو دبی خریداری کنید و یا اینکه یک کارت اعتباری مترو دبی یا نول کارت خریداری کنید و هر بار که لازم شد، آن را شارژ کنید. این نول کارت که در موردش صحبت می کنیم، دو نوع دارد که یکی از آن ها نقره ای و دیگری طلایی است. شما با داشتن نول کارت نقره ای (سیلور) می توانید از واگن های معمولی قطارهای مترو دبی استفاده کنید. در حالی که اگر نول کارت طلایی (گلد) داشته باشید، می توانید از واگن های وی آی پی مترو دبی که خلوت تر هستند و پنجره های بزرگتری دارند، استفاده کنید. یادتان باشد که شما همیشه باید در طول سفر با مترو دبی بلیط خود را نگه دارید تا اگر مسئولان مترو از شما آن را برای اسکن کردن درخواست کردند، بتوانید بلیط خود را به آن ها تحویل دهید و به دلیل نداشتن بلیط جریمه نشوید. لازم به ذکر است که قطارهای مترو دبی مثل قطارهای مترو تهران دارای واگن مخصوص بانوان هستند و خانم ها می توانند در صورت تمایل سوار این واگن ها بشوند. 

    اتوبوس های دبی

    اتوبوس های دبی در عین اینکه مزایای زیادی دارند و راحت و ارزان هستند، یک سری معایب هم دارند. مشکل اصلی که اتوبوس های دبی دارند، این است که در ایستگاه های متعددی توقف دارند و اصولا طی کردن یک مسیر کوتاه با آن ها زمان زیادی می گیرد. اما از آن طرف مزیتی که دارند، این است که تقریبا همه مناطق دبی را مورد پوشش قرار داده اند. نکته جالب دیگری که درباره اتوبوس های دبی وجود دارد، این است که تمامی ایستگاه های اتوبوس این شهر دارای کولر هستند و شما در زمانی که منتظر یک اتوبوس هستید، مجبور نیستید که گرمای هوا را تحمل کنید و به راحتی می توانید در کابین های خنک ایستگاه های اتوبوس دبی بنشینید تا اتوبوس مورد نظرتان از راه برسد.

    هزینه بلیط اتوبوس در دبی

    شما با همان نول کارتی که برای استفاده از مترو دبی می خرید، می توانید سوار اتوبوس های دبی بشوید. یادتان باشد که شما نمی توانید به راننده های اتوبوس های دبی پول نقد پرداخت کنید و تنها با داشتن نول کارت اجازه این را پیدا می کنید که سوار اتوبوس های دبی بشوید.

    تاکسی های دبی

    شما می توانید برای تردد در هر کدام از مناطق دبی از تاکسی استفاده کنید. یک سری تاکسی زرد رنگ در دبی وجود دارد که در سطح خیابان های این شهر تردد می کنند و شما می توانید به راحتی آن ها را در هر کدام از خیابان های دبی پیدا کنید. گذشته از این ها، یک سری از تاکسی ها با اپلیکیشن های تاکسی آنلاین در دبی کار می کنند و شما می توانید آن ها را به صورت اینترنتی و با استفاده از همان اپلیکیشن ها بگیرید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که اپلیکیشن هایی مثل اوبر (Uber) یا کاریم (Careem) را برای خود دانلود کنید و از آن ها برای گرفتن تاکسی استفاده کنید.

    البته باید این را بدانید که معمولا کرایه تاکسی های اپلکیشن های تاکسی آنلاین در دبی از تاکسی های زرد رنگ معمولی در این شهر بیشتر است. اما مزیتی که تاکسی های آنلاین دبی دارند، این است که شما قبل از اینکه سوار آن ها بشوید، یک نرخ ثابت به عنوان کرایه تاکسی به شما داده می شود و حتی اگر ترافیک سنگین شود و یا هر اتفاق دیگری در مسیر بیفتد، کرایه تاکسی برای شما زیادتر از آن نرخ ثابت محاسبه نمی شود. در صورتی که ممکن است این اتفاق در تاکسی های غیر اینترنتی برای شما بیفتد و راننده کرایه تاکسی را با مواجهه شدن با ترافیک بیشتر کند.

    تاکسی های دبیبزرگراه های دبی

    بهترین تاکسی های اینترنتی دبی

    اگر برایتان سوال پیش آمده که تاکسی های اینترنتی کدام اپلیکیشن در دبی ارزان تر است، باید به شما بگوییم که نرخ تاکسی های اوبر در مسیرهای طولانی و نرخ تاکسی های کاریم در مسیرهای کوتاه مناسب تر هستند و شما می توانید با توجه به این مساله یکی از آن ها را برای مسیری که در دبی مد نظر دارید، استفاده کنید.

    سخن نهایی

    در آخر این را در نظر داشته باشید که شما برای تردد در دبی به استفاده از همه وسایل حمل و نقل عمومی دبی از تاکسی گرفته تا مترو و اتوبوس نیاز پیدا می کنید. پس بهتر است که همه نکاتی که در این مقاله به آن ها پرداخته شد را در ذهن داشته باشید و هر جا که لازم شد از آن ها استفاده کنید. برای رزرو تور ارزان دبی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.


    درباره دبی بیشتر بخوانید:

    قوانین مترو دبی و کارهایی که نباید در مترو دبی انجام داد!

    دبی در فصل تابستان تا چه اندازه گرم می شود؟

    همه چیز درباره دبی فریم (قاب دبی)

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW