021-88507190

پارک کروکودیل قشم بازدیدی هیجان انگیز

گردشگری م.مقیمی 12 اسفند ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
پارک کروکودیل قشم یک پارک متفاوت و بسیار جالب در جزیره دیدنی قشم است. این پارک که نام کامل آن پارک کروکودیل نوپک قشم است، تنها پارک کروکودیل موجود در کل خاورمیانه است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    پارک کروکودیل قشم

    پارک کروکودیل قشم یک پارک متفاوت و بسیار جالب در جزیره دیدنی قشم است. این پارک که نام کامل آن پارک کروکودیل نوپک قشم است، تنها پارک کروکودیل موجود در کل خاورمیانه است و نمونه آن در هیچ کشور دیگری در خاورمیانه وجود ندارد. در این پارک کروکودیل بیش از 100 کروکودیل در سن های ختلف وجود دارد و از همه جالب تر اینکه پیرترین کروکودیل ایران در این پارک نگهداری می شود. با ما همراه باشید تا شما را با این پارک شگفت انگیز آشنا کنیم و با هم ببینیم که دقیقا در آن چه خبر است. 

    پارک کروکدیل قشمپارک کروکدیل قشم

    درباره پارک کروکودیل قشم

    جزیره قشم جایی است که شما می توانید تجربه هایی را در آن کسب کنید که امکان تجربه آن ها در هیچ جزیره و هیچ شهر دیگری در ایران وجود ندارد. یکی از تجربه های بسیار خاصی که شما می توانید در جزیره قشم کسب کنید، تجربه بازدید از پارک کروکودیل قشم است. شما در این پارک می توانید کروکودیل های عظیم الجسه ای را ببینید که شاید در نگاه اول ترسناک باشند، اما دیدنشان جذاب و خاطره انگیز است. البته این را هم بگوییم که در این پارک به جز کروکودیل ها، یک سری حیوانات دیگر نیز نگهداری می شوند و یک سری پوشش گیاهی نادر نیز در آن وجود دارد که در نوع خودشان جالب هستند. با وجود همه این ها، پارک کروکودیل قشم به یک پارک منحصر به فرد تبدیل شده که می تواند هم نظر کودکان و هم نظر بزرگترها را به خود جلب کند.

    تاریخچه پارک کروکودیل قشم

    ایده پرورش دادن کروکودیل ها اولین بار به ذهن یک متخصص جانورشناس به نام خانم روستایی رسید. در سال 2004 بود که این متخصص کشورمان به این ایده فکر کرد و در کمتر از یک سال بعد، برای عملی کردن این پروژه اش به همراه همسرش یعنی آقای سالاروند راهی قشم شد. آن ها در قشم یک شرکت تحت عنوان نوآوران پویا کیمیا تاسیس کردند و از این روش مجوز تاسیس یک مزرعه برای پرورش کروکودیل ها را دریافت کردند. این زوج متخصص برای شروع کارشان 8 کروکودیل را از حوزه جنوب شرقی آسیا به جزیره قشم وارد کردند و در نهایت توانستند با انجام تحقیقات بسیار و تلاش های متعدد در سال 2013 به هدفشان برسند و پرورش کروکودیل را به آن صورت که برایش برنامه ریز کرده بوند، انواع دهند. برنامه ای که شاید در ابتدای کار به نظرشان شبیه به یک آرزو بود، اما بالاخره عملی شد و حالا شما می توانید نتیجه عملی شدن این برنامه را در پارک نوپک قشم به چشم ببینید.

    تاریخچه پارک کروکدیل قشمتاریخچه پارک کروکودیل قشم

    پرورش کرودکیل ها در پارک کروکودیل قشم

    در پارک کروکودیل قشم سعی شده که همه عوامل لازم برای پرورش کروکودیل ها کنترل شود. از آنجایی که کروکودیل ها جانوران تخم گذاری هستند و بچه هایشان بعد از 3 ماه از تخم متولد می شوند، در این پارک کیفیت آب، دما، رطوبت و همین طور عوامل دیگر مثل عادات غذا خوردن آن ها تحت کنترل است تا همه چیز به خوبی پیش برود و پرورش کروکودیل ها در آن ها به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. جالب است بدانید که به خاطر اینکه دمای خاک جزیره قشم در بعضی از ماه های سال بیش از حد زیاد می شود و این مساله پروسه پرورش کروکودیل ها را با مشکل مواجه می کند، یک فضای خاص برای نگهداری از تخم های کروکودیل ها در پارک نوپک قشم ساخته شده است تا تخم های کروکودیل ها به جای طبیعت در آن فضای مصنوعی نگهداری شوند.

    پروش کرودکیل ها در پارک کروکدیل قشمپروش کرودکیل ها در پارک کروکودیل قشم

    ایده هایی برای تفریح در پارک نوپک قشم

    جالب ترین تفریحی که شما می توانید در پارک کروکودیل قشم داشته باشید، عکاسی با کروکودیل هاست. قسمت خوب ماجرا اینجاست که عکاسی در پارک کروکودیل نوپک قشم مجاز است و شما می توانید به آن اندازه ای که دلتان می خواهد، عکاسی کنید و عکس های جالبی برای صفحات مجازی خود تهیه کنید. همچنین می توانید تجربه قدم زدن در میان کروکودیل ها را بدون اینکه نگران آسیب رسیدن به خودتان و فرزندانتان باشید، کسب کنید. می پرسید چگونه؟ ماجرا از این قرار است که روتین غذا دادن به کروکودیل های پارک نوپک قشم رعایت می شود و به طور مرتب به این کروکودیل ها غذا داده می شود. به همین دلیل آن ها هیچ وقت گرسنه نیستند و از این رو شما می توانید مطمئن باشید که هیچ خطری شما را در پارک کروکودیل نوپک قشم تهدید نمی کند و کروکودیل ها به هیچ عنوان در این پارک به شما حمله نمی کنند.

    رستوران های نزدیک به پارک کروکودیل قشم

    چندین و چند رستوران در نزدیکی پارک کروکودیل قشم وجود دارند که شما می توانید برای غذا خوردن به آن ها مراجعه کنید. اما اگر به دنبال یک غذای خوب و با کیفیت هستید، به شما توصیه می کنیم که در یکی از رستوران های بدیل، خان بوم، شب های طلایی، نعیم، شب های دفاری، دو دلفین، دریا، سینگو، غذای خانگی سینگو، فست فود ستاره دریا یا رستوران غذای طلایی در جزیره قشم غذایتان را میل کنید تا از کیفیت غذا مطمئن باشید. شما در این رستوران ها می توانید غذاهای سنتی، غذاهای فست فودی یا غذاهای غربی را نوش جان کنید.

    هتل های نزدیک به پارک کروکودیل قشم

    اگر شما به دنبال اقامت در یک هتل در نزدیکی پارک کروکودیل قشم هستید، می توانید بسته به بودجه ای که دارید، در هتل بوتیک ایرمان، هتل ارم قشم، هتل ساحلی خلیج فارس، هتل آسماری، هتل مارینا 1 و هتل مارینا 2 قشم اقامت کنید. لازم به ذکر است که هتل بوتیک ایرمان به نسبت دیگر هتل هایی که نامشان را بیان کردیم، هتل لوکس تری است و هزینه اقامت در آن به نسبت کمی بالاتر است.

    سخن پایانی

    در نهایت به شما توصیه می کنیم که اگر به کروکودیل ها علاقه دارید و دوست دارید که از یک پارک متفاوت دیدن کنید و تجربه متفاوتی را در تور قشم کسب کنید، بهتر است که حتما از پارک کروکودیل قشم دیدن کنید. مطمئن باشید که پارک کروکودیل قشم از هر پارک دیگری در قشم جذاب تر است و بازدید از آن می تواند برایتان تجربه بسیار خاطره انگیزی را به ارمغان بیاورد. برای رزرو تور ارزان قشم می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز تماس بگیرید.


    درباره قشم بیشتر بخوانید:

    بزرگترین جزیره ایران در خلیج فارس

    قشم کجا بریم خرید

    دره ستارگان قشم از عجایب جزیره

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW