021-88507190

جزایر ناز قشم تجربه قدم زدن روی دریا

گردشگری م.مقیمی 01 شهریور ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
جزایر ناز قشم دو جزیره کوچک هستند و با جزر و مد می توانید تجربه قدم زدن روی سطح دریا را کسب کنید. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با عجایب هفتگانه جزیره ناز قشم آشنا کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جزیره ناز قشم، جایی که می توان روی سطح دریا قدم زد

    جزایر ناز که دو جزیره کوچک هستند، در فاصله 1000 متری ساحل قشم قرار گرفته اند. جزایری که با بازدید از آن ها می توانید یکی از عجیب ترین تجارب دنیا یعنی تجربه قدم زدن روی سطح دریا را کسب کنید. جایی که در آن دریا از هم می شکافد تا شما بتوانید یک فاصله تقریبا یک کیلومتری را با پای پیاده و دقیقا از وسط دریا طی کنید. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با جزایر ناز قشم آشنا کنیم.

    عجایب هفتگانه جزیره ناز قشم

    جذابیت اصلی جزایر ناز قشم به این است که وقتی که سطح آب دریا پایین است، جزئی از جزیره قشم می شوند و به نوعی به آن می پیوندند. اما وقتی که سطح آب دریا بالا می آید، به جزیره های مستقلی تبدیل می شوند و دور آن ها را آب فرا می گیرد. در حقیقت با هر جزر و مد جزایر ناز از قشم جدا می شوند و دوباره به آن می پیوندند.

    درباره جزیره ناز قشم

    علت نامگذاری جزایر ناز قشم

    خیلی از افراد محلی قشم معتقدند که به این دلیل که این دو جزیره کوچک برای جزیره قشم ناز می کنند و گاهی به آن می پیوندند و گاهی بینشان فاصله می افتد، به آن ها نام جزایر ناز را داده اند. اتفاقا بیشتر گردشگران هم به همین دلیل از جزایر ناز دیدن کنند تا ببینند که چگونه این دو جزیره کوچک برای جزیره ناز قشم می کنند و چگونه می توان با پای پیاده روی سطح دریا قدم زد و به این جزایر رسید.

    نحوه دسترسی به جزایر ناز قشم

    در ساعاتی که سطح آب دریا پایین است، شما می توانید فاصله ساحل قشم تا جزیره ناز را با پای پیاده طی کنید. در حالی که نهایتا پاهایتان تا قسمت مچ خیس می شود. حتی می توانید این فاصله را با اسب زیر پا بگذارید و در حالی که اسب سواری می کنید و از دو طرف می بینید که موج ها به طرفتان می آیند و همین که به شما نزدیک می شوند، آرام می گیرند، به جزایر ناز نزدیک و نزدیک تر شوید.

    امکانات تفریحی جزایر ناز قشم

    جزایر ناز قشم وسعت خیلی کمی دارند و اصلا جزایر لوکسی نیستند. این جزایر امکانات تفریحی خاصی ندارند و واقعیت این است که همه فقط و فقط برای کسب تجربه قدم زدن روی سطح آب دریاست که از این جزایر دیدن می کنند. البته این را همه بگوییم که در قسمت ساحل قشم که درست در نزدیکی جزایر ناز قرار گرفته است، امکاناتی مثل جت اسکی وجود دارد و شما می توانید تجربه بازدید از جزایر ناز قشم را با تجربه یک سری از تفریحات آبی و همین طور اسب سواری و شترسواری ترکیب کنید.

    امکانات تفریحی جزایر ناز قشم

    بهترین زمان بازدید از جزایر ناز قشم

    نکته ای که باید حتما به آن دقت کنید، این است که زمان جزر و مد دریا در هر ماه، هر هفته و حتی هر روز متفاوت است. این یعنی ممکن است که در روزی که شما می خواهید از جزایر ناز دیدن کنید، زمان جزر و مد با زمان جزر و مد دیروز متفاوت باشد. پس بهترین کار این است که وقتی به قشم سفر کردید، از افراد محلی این جزیره سوال بپرسید و از آن ها راهنمایی بگیرید که بهتر است در چه زمانی راهی جزایر ناز قشم شوید تا سطح آب پایین باشد و شما بتوانید به راحتی فاصله ساحل قشم تا جزیره ناز را با پای پیاده و یا به کمک اسب و شتر طی کنید.

    سخن پایانی

    در آخر باید بگوییم که با وجود همه سادگی که جزیره ناز دارد، اما باز هم بازدید از آن یک تجربه بسیار خاص و به یادماندنی است. چراکه شما در هیچ نقطه دیگری در ایران نمی توانید چنین تجربه ای را از دیدن شکافتن آب دریا و قدم زدن بر روی سطح آب دریا را کسب کنید. پس بهتر است که شما هم در طول سفر به قشم یک سر به جزیره ناز بزنید و مطمئن باشید که بازدید از این جزیره جزء هیجان انگیزترین و جالب ترین تفریحاتی است که می توانید در قشم داشته باشید. اگر احیانا تجربه بازدید از جزیره ناز قشم را دارید یا اطلاعات جالبی درباره این جزیره جالب و دیدنی دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی مهرپرواز در میان بگذارید. شما همچنین می توانید تور ارزان قشم و سایر تورها را در مهرپرواز رزرو کنید.


    درباره قشم بیشتر بخوانید:

    غار نمکی قشم کجاست؟

    قشم غذا چی بخوریم و کجا بخوریم

    بهترین زمان سفر به قشم برای خرید یا خوشگذرانی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW