021-88507190

حقایق جالب درباره دبی که تاکنون نمی دانستید

گردشگری م.مقیمی 24 فروردین ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
حقایق جالب درباره دبی بسیار زیاد است. زیرا دبی یک شهر منحصر به فرد در دنیاست. با ما همراه باشید تا چند دانستنی و حقیقت جالب و البته باورنکردنی را درباره دبی به شما بگوییم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    حقایق جالب درباره دبی

    دبی یک شهر منحصر به فرد در دنیاست و به جرئت می توان گفت که در کل دنیا هیچ شهر دیگری شبیه به آن وجود ندارد. دبی شهری است که بزرگترین مرکز خرید دنیا، بلندترین برج دنیا و بزرگترین آکواریوم دنیا را در خود جای داده است. شهری که در آن نا ممکن ها به ممکن تبدیل می شوند و حجم ساخت و ساز بناهایی که از هر نظر از بناهای کل دنیا برتری دارند، در آن باورنکردنی است. شگفتی های دبی بسیار زیاد است. ما امروز می خواهیم شما را با حقایق دبی آشنا کنیم که مطمئنا شما هم با دانستن آن ها به این باور می رسید که دبی با کل دنیا متفاوت است. با ما همراه باشید تا چند دانستنی جالب و البته باورنکردنی را درباره دبی به شما بگوییم.

    1. در ساخت برج العرب از یک عالمه ورق طلا استفاده شده است
    همان طور که می دانید یک ساختمان خیلی معروف به نام برج العرب وجود دارد که گاهی اوقات از تصویر آن به عنوان نمادی از دبی استفاده می کنند. در طراحی داخلی این بنای معروف از 1790 متر مربع ورق طلای 24 عیار استفاده شده است. اگر تصور این مقدار از ورق طلا برایتان سخت است، باید به شما بگوییم که با این مقدار ورق طلا می توان 46،265 بار تابلوی معروف مونالیزا را طلا کاری کرد!

    در ساخت برج العرب از یک عالمه ورق طلا استفاده شده است

    2. در ساخت جزیره های پالم دبی از 94 میلیون متر مکعب شن استفاده شده است
    شاید باورش برایتان سخت باشد، اما حجم شن استفاده شده برای ساخت جزیره های پالم دبی به قدری زیاد است که با آن می توانستند یک دیوار به ضخامت 2 متر بسازند که سه بار دور زمین کشیده شود!

    3. پلیس های دبی از لاکچری ترین ماشین های دنیا استفاده می کنند
    یک حقیقت بسیار جذاب درباره دبی این است که ماشین پلیس های دبی جزء لوکس ترین خودروهای دنیا هستند. از جمله ماشین پلیس های دبی می توان به فراری اف اف، لامبورگینی و استون مارتین وان 77 اشاره کرد که به ترتیب 500 هزار، 397 هزار و 1.79 میلیون دلار ارزش دارند!

    4. 85 درصد جمعیت دبی را مهاجران خارجی تشکیل داده است
    فقط 15 درصد از جمعیتی که در دبی زندگی می کنند، اماراتی هستند و بقیه مهاجر هستند. لازم به ذکر است که بیشتر کارگران ساخت و ساز در دبی بنگلادشی، هندی و پاکستانی هستند. تعداد این کارگران مهاجر حدودا معادل نیمی از جمعیت دبی است و این بدین معنی است که نیمی از کسانی که در دبی زندگی می کنند، اهل این کشورها هستند و بخش عمده ای از جمعیت دبی را هم اهالی کشورهای دیگر تشکیل داده است. به عبارتی باید بگوییم که جمعیت خارجی ها در دبی حدودا 7 برابر جمعیت بومی این شهر است!

    5. در دبی هیچ کس مجبور به پرداخت مالیات نیست
    یکی از مواردی که باعث شده مهاجرت به دبی بین خارجی ها باب شود، این است که در این کشور به درآمد مردم مالیات تعلق نمی گیرد. به همین دلیل خیلی از خارجی ها به این امید که بتوانند در دبی پس انداز خوبی داشته باشند، مهاجرت به دبی را انتخاب می کنند و الحق که خیلی هایشان هم به این رویایشان دست پیدا می کنند. اما مساله اینجاست که به همان اندازه ای که کسب درآمد و پس انداز کردن در دبی آسان است، از آن طرف پول خرج کردن هم در دبی آسان است و اگر کسی برنامه ریزی درستی برای خرج و مخارجش در این شهر نداشته باشد، به راحتی تمام درآمدش را در این کشور خرج می کند.

    6. در دبی عابربانک هایی برای فروش طلا تعبیه شده اند
    این یک واقعیت است که مردم دبی عاشق طلا هستند. این علاقه به طلا به قدری زیاد است که در این شهر عابربانک هایی برای فروش طلا در نظر گرفته اند. یک نکته جالبی که باید درباره علاقه مردم دبی و امارات به طلا به شما بگوییم، این است که در دبی یک زنجیر طلا به طول 5،522 متر ساخته اند که رکورد بلندترین زنجیر طلای دنیا به آن اختصاص داده شده است.

    7. دبی شهر بسیار جوانی است و پیشینه خیلی زیادی ندارد
    دبی در اوایل قرن 18 یک روستای خیلی کوچک و دور افتاده بوده که مردم آن از طریق ماهیگیری و به سختی گذران زندگی می کرده اند. دبی به قدری کوچک بوده که حتی تا اواخر قرن 18، حدودا 1200 نفر جمعیت داشته است. اما همین روستای کوچکی که در موردش صحبت می کنیم، حالا به کلان شهری تبدیل شده که 3.3 میلیون نفر جمعیت دارد. از همه عجیب تر اینکه پیشرفت اصلی این شهر در همین 50 سال اخیر اتفاق افتاده است و به معنای واقعی کلمه در این چند دهه اخیر از این رو به آن رو شده است. 

    دبی شهر بسیار جوانی است و پیشینه خیلی زیادی ندارد

    8. روز به روز به تعداد هتل های دبی اضافه می شود
    جالب ترین حقیقتی که درباره دبی وجود دارد، این است که این شهر هیچ وقت به پیشرفت هایش راضی نمی شود و هر روز سعی در بهتر شدن دارد. برنامه هایی برای پیشرفت دبی طرح ریزی شده است که شاید تصورشان در مخیله هیچ کسی نگنجد. یکی از مواردی که در طرح توسعه دبی لحاظ شده، این است که این شهر را می خواهند از لحاظ توریستی قوی و قوی تر کنند. این را می توان از روی تعداد هتل هایی متوجه شد که هر سال در دبی ساخته می شوند و روز به روز به تعدادشان اضافه می شود. گفتنی است که در حال حاضر 100،700 اتاق برای اقامت در هتل های مختلف دبی وجود دارد و این در حالی است که همین سه سال پیش، تعداد این اتاق ها حدود 64،000 تا بوده است. به همین سرعت هتل های مختلف دیگر هم در حال ساخت و ساز در دبی هستند و این طور که به نظر می رسد، مسئولین دبی می خواهند دبی از اینی که هست، جذاب تر و توریستی تر کنند.

    9. نسبت زن ها به مردها در دبی 3 به 7 است
    یکی از عجیب ترین دانستنی هایی که درباره دبی وجود دارد، این است که نسبت زن ها به مردها در دبی 3 به 7 است. به ازای هر 7 مردی که در دبی زندگی می کنند، فقط 3 زن در این شهر وجود دارد و این اختلاف در تعداد زنان و مردان این شهر به این خاطر است که درصد عمده ای از جمعیت دبی را کارگرانی تشکیل داده که به قصد کار به دبی مهاجرت کرده اند و خانواده شان را با خودشان به این شهر نیاورده اند.

    راستی اگر شما هم حقیقت جالبی را درباره دبی می دانید، ممنون می شویم که در بخش نظرات برایمان یادداشت کنید و این لیست جالب را کامل تر کنید. برای رزرو تور ارزان دبی می توانید با ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.


    درباره دبی بیشتر بخوانید:

    دبی در فصل تابستان تا چه اندازه گرم می شود؟

    همه چیز درباره دبی فریم (قاب دبی)

    دبی برای زندگی بهتر است یا استانبول؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW