021-88507190

چگونه هزینه سفر را از قبل تخمین بزنیم

گردشگری م.مقیمی 26 فروردین ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
برای تخمین زدن هزینه های سفر راه های مختلفی وجود دارد که در این مقاله می توانید با آن آشنا شوید تا بتوانید قبل از اینکه سفرتان آغاز شود، حدود هزینه های سفر پیش رویتان را تخمین بزنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    راهنمای تخمین زدن هزینه های سفر

    یکی از بزرگترین استرس هایی که اغلب مسافران قبل از سفر با آن رو به رو هستند، این است که سفرشان قرار است که چقدر هزینه داشته باشد؟ خیلی ها استرس این را دارند که مبادا در طول سفر پول کم بیاورند و از این نظر در شهر یا کشور غریبه با مشکل مواجه شوند. این استرس برای سفرهای خارجی معمولا بیشتر از سفرهای داخلی است. با این حساب اگر شما هم قرار است به سفر بروید و چنین دغدغه ای در ذهن دارید، باید بدانید که تنها نیستید. برای اینکه این دغدغه برایتان کمتر شود، به شما توصیه می کنیم که این مطلب را بخوانید تا با روش های تخمین هزینه های سفر آشنا شوید تا بتوانید قبل از اینکه سفرتان آغاز شود، حدود هزینه های سفر پیش رویتان را تخمین بزنید.

    راهنمای تخمین زدن هزینه های سفر

    گام اول- بررسی قیمت بلیط هواپیما، هتل و تور

    اولین و ساده ترین کاری که شما باید برای تخمین زدن هزینه های سفرتان انجام دهید، این است که یک تماس با آژانس مسافرتی مهر پرواز بگیرید تا قیمت ارزانترین بلیط هواپیما، هتل و تور به مقاصد گردشگری مختلف دنیا را به شما بگوییم.

    در این مرحله می توانید تصمیم بگیرید که سفر با تور برایتان بهتر است یا اینکه باید بلیط هواپیما و هتل را جداگانه رزرو کنید و خودتان راهی آن شهر یا کشوری شوید که مد نظرتان است. کاری که باید انجام دهید، این است که این هزینه ها را در یک صفحه یادداشت کنید و بعد هزینه های بعدی این لیست را به آن اضافه کنید تا در نهایت هزینه کل سفرتان تخمین زده شود.

    گام اول- بررسی قیمت بلیط هواپیما، هتل و تور

    گام دوم- مشخص کردن تفریحاتتان در طول سفر

    مشخص است که هر کسی دلش می خواهد که یک سری تفریحات جالب را در طول سفر تجربه کند. اما مساله اینجاست که نوع تفریحاتی که هر مسافری می پسندد، با دیگری متفاوت است و در نتیجه مشخص است که هزینه تفریح در طول سفر برای هر کس با شخص دیگر متفاوت است. به شما توصیه می کنیم که روی یک صفحه از کاغذ تفریحاتی که به دنبال تجربه آن ها در طول سفر هستید را یادداشت کنید و بعد سعی کنید که با گشت زدن در اینترنت و پرس و جو از کسانی که قبل از شما به آن مقصد گردشگری مورد نظرتان سفر کرده اند، حدود هزینه های آن ها را تخمین بزنید.

    در ضمن می توانید قیمت بلیط جاذبه های گردشگری شهر یا کشور مورد نظرتان را هم در اینترنت جستجو کنید و از مطالب وب سایت های گردشگری بهره ببرید. در نهایت اینکه سعی کنید متوجه شوید که با توجه به بودجه ای که مد نظر دارید، چقدر می توانید برای تفریحتان در طول سفر خرج کنید و بعد آن هزینه را به تعداد روزهایی که در سفر هستید، تقسیم کنید تا مشخص شود که شما برای هر روز تفریح در طول سفر چقدر بودجه دارید.

    گام سوم- جستجو در باره قیمت غذاها در مقصد

    یکی از هزینه هایی که شما ناچارید که در طول سفر آن را متقبل شوید، هزینه خورد و خوراکتان است. البته اگر در هتل هایی که با عنوان های اینکلوسیو و آل اینکلوسیو (آل یا یو آل) شناخته می شوند اقامت کنید، دردسر تخمین زدن هزینه های خورد و خوراک را نخواهید داشت. چراکه در این هتل ها غذاها به رایگان سرو می شوند. اما به هر حال اگر چنین هتلی را برای اقامت انتخاب نکردید، باید اول تعداد وعده های غذایی که باید در طول سفر نوش جان کنید را مشخص کنید. حتی اگر قرار است که یک وعده غذایی را در فرودگاه میل کنید، آن را هم حساب کنید.

    بعد باید سعی کنید که قیمت یک نوع غذا مثلا قیمت یک نوع غذای محلی یا یک پیتزا را در کشور یا شهر مورد نظرتان پیدا کنید و بعد با توجه به قیمت آن غذا، تخمین بزنید که هزینه کل خورد و خوراکتان در آن کشور چقدر می شود. البته یک راه دیگر هم برای تخمین هزینه های خورد و خوراک در یک کشور وجود دارد.نکته مهمی که باید بدانید، این است که هزینه خورد و خوراک در هر کشور با توجه به قیمت آب معدنی در آن تخمین زده می شود. این بدین معنی است که اگر شما نتوانستید قیمت غذاهای رستوران های یک کشور را پیدا کنید، کافی است که قیمت آب معدنی در آن کشور را متوجه شوید و بعد با مقایسه آن قیمت با قیمت آب معدنی در کشور خودمان، تخمین بزنید که غذا در آن کشور چقدر از کشور ما ارزانتر یا گران تر است.

    گام سوم- جستجو در باره قیمت غذاها در مقصد

    گام چهارم- قیمت بلیط وسایل حمل و نقل عمومی 

    در آخر شما باید متوجه شوید که قیمت بلیط وسایل حمل و نقل عمومی در شهر یا کشور مورد نظرتان چقدر است. این مورد نیز یکی از مواردی است که در وب سایت های گردشگری مورد بررسی قرار گرفته است و شما خیلی ساده می توانید متوجه شوید که قیمت بلیط مترو، اتوبوس و یا حتی کرایه تاکسی در مقصد گردشگری مورد نظرتان چقدر است. بعد باید به این فکر کنید که با توجه به قیمت بلیط وسایل حمل و نقل عمومی و همین طور کرایه تاکسی در آن شهر یا کشور، به چقدر پول برای کل ترددهایتان در طول سفر نیاز دارید.

    گام پنجم- جمع بندی تخمین هزینه سفر

    در مرحله آخر کافی است که با ماشین حساب تمامی هزینه ها را با هم جمع کنید و 10 تا 20 درصد به آن اضافه کنید. چراکه مشخص است که شما نمی توانید دقیقا همه هزینه های سفر را از قبل محاسبه کنید و باید یک درصد خطا را برای خودتان در نظر بگیرید. در ضمن اگر به فکر خرید سوغاتی در طول سفر هستید، باید یک بودجه مشخص را هم برای خرید در مقصد گردشگری خود در نظر بگیرید.

    گام پنجم- جمع بندی تخمین هزینه سفر

    امیدواریم که با خواندن این مطلب ذهنتان برای تخمین هزینه های سفر باز شده باشد و حالا بتوانید راحت تر این کار را انجام دهید. برای اطلاع از قیمت ارزانترین تور لحظه آخری به مقاصد مختلف می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.


    درباره سفر بیشتر بخوانید:

    ارزان ترین کشورهای جهان برای سفر

    چگونه هزینه تلفن همراه و اینترنت را در سفر های خارجی ، کاهش دهیم

    بهترین راهکارها برای حفظ انرژی در تمام طول سفر

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW