021-88507190

شرایط سفر به تایلند بدون قرنطینه

اخبار م.مقیمی 10 فروردین ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شرایط سفر به تایلند بدون قرنطینه چیست و چه کسانی و از چه تاریخی می توانند بدون قرنطینه در دوران کرونا به تایلند سفر کنند، با ما همراه باشید تا بررسی کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شرایط سفر به تایلند بدون قرنطینه چیست؟

    در این بحبوحه کرونا که سفر به خیلی از کشورها ممکن نیست و سفر به خیلی از کشورها هم با سپری کردن یک دوران قرنطینه اجباری در آن کشور ممکن است، یک خبر خوب به دست ما رسیده است. اینکه به زودی سفر به تایلند بدون قرنطینه برای مردم سراسر دنیا ممکن می شود. این یعنی اگر شما یا هر کسی دیگری در هر گوشه دنیا یک سری شرایط خاص را داشته باشید، می توانید بدون اینکه مجبور باشید بعد از رسیدن به تایلند چند روزی را در هتل در حالت قرنطینه سپری کنید، می توانید از همان روز اول ورودتان به تایلند به گشت و گذار بپردازید و درست مثل روزهای قبل از کرونا سفر به تایلند را تجربه کنید. اگر برایتان سوال پیش آمده که شرایط سفر به تایلند بدون قرنطینه چیست و چه کسانی و از چه تاریخی می توانند بدون قرنطینه به تایلند سفر کنند، با ما همراه باشید تا همه شرایط را با هم بررسی کنیم.

    شرایط سفر به تایلند در کرونا

    اول از همه خوب است این را بدانید که قانون سفر به تایلند بدون قرنطینه وضع شده است و قرار است که از تاریخ 1 جولای یعنی 10 تیر 1400 عملی شود. این یعنی شما می توانید از حالا برای سفر تابستانی به تایلند بدون قرنطینه برنامه ریزی داشته باشید. اما نکته اینجاست که از تاریخ 10 تیر سفر به همه شهرهای تایلند بدون قرنطینه ممکن نمی شود و قرار است که مرحله به مرحله شهرها و استان های مختلف تایلند بدون شرط قرنطینه به روی گردشگران باز شوند. در ادامه درباره این مورد به صورت دقیق و شفاف با شما صحبت می کنیم که سفر به کدام نقاط تایلند بدون قرنطینه ممکن است. البته اگر شرط قرنطینه برایتان مهم نباشد، می توانید با رعایت 7 روز قرنطینه همین حالا هم به تایلند سفر داشته باشید.

    درباره سفر به تایلند بدون قرنطینه

    شهرهای مجاز تایلند برای سفر بدون قرنطینه

    یکی از مواردی که در خبر شرایط سفر به تایلند بدون قرنطینه درج شده، این است که از تاریخ 10 تیر 1400 به بعد سفر به جزیره پوکت بدون قرنطینه مجاز می شود. این یعنی شرایط سفر به شهرهای دیگر تایلند در دوران کرونا و بدون قرنطینه هنوز اعلام نشده است و اگر همه چیز خوب پیش برود و مرحله آزمایشی این قانون یعنی سفر به پوکت بدون قرنطینه خوب پیش برود، شهرهای دیگر تایلند نیز برای سفر بدون قرنطینه آزاد می شوند. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، سه ماه بعد از عملی شدن قانون سفر به پوکت بدون قرنطینه، سفر به شهرهای دیگر تایلند نیز مجاز می شود تا دوباره چرخ گردشگری تایلند بچرخد و اوضاع اقتصادی این کشور بهبود پیدا کند.

    مدارک سفر به تایلند در دوران کرونا

    حالا سوال اینجاست که اگر یک نفر بخواهد به پوکت تایلند بدون قرنطینه سفر کند، باید چه شرایطی داشته باشد و چه مدارکی داشته باشد. مساله اینجاست که فقط کسانی می توانند بدون قرنطینه به تایلند سفر کنند که حتما واکسن کرونا را زده باشند و به اصطلاح واکسینه شده باشند. این بدین معنی است که فقط کسانی که دو دوز واکسن کرونا را زده باشند، می توانند برای سفر به تایلند بدون سپری کردن قرنطینه اقدام کنند. مورد دیگر اینکه شما برای سفر به تایلند بدون قرنطینه باید حتما در بازه زمانی 72 ساعت قبل از پروازتان یک تست کرونا پی سی آر نیز بدهید و حتما جواب تست منفی را به عنوان یکی از مدارک سفر به تایلند همراهتان داشته باشید.

    گذشته از همه این مدارک، از همه توریستان به محض ورود به تایلند تست پی سی آر گرفته می شود تا از هر نظر مطمئن شوند که کسی که وارد تایلند شده، به ویروس کرونا مبتلا نیست. گذشته از این مورد، همه توریستان باید به محض ورود به تایلند یک اپلیکیشن به نام "ترک اند تریس" (Track and Trace) که نوعی موقعیت یاب است را در گوشی تلفن همراهشان نصب کنند. دلیل الزام به داشتن این اپلیکیشن این است که مسئولین مطمئن شوند که توریستان فقط در پوکت گشت و گذار می کنند و کسی بدون قرنطینه از پوکت خارج نمی شود. 

    در آخر باید بگوییم که مقامات تایلند انتظار دارند که در سه ماهی که پوکت به روی گردشگران بدون قانون قرنطینه باز می شود، حدود 100 هزار توریست وارد پوکت شوند و در نتیجه حدود 30 میلیارد بات به اقتصاد تایلند کمک شود. از آن طرف این قانون برای توریستان این مزیت را دارد که بدون اینکه مجبور باشند یک بازه 7 روزه را در قرنطینه در تایلند سپری کنند، از تمام هزینه و زمان خود برای گشت و گذار و تفریح در تایلند سفر کنند و یک سفر خوب را بدون نیاز به اتلاف وقتشان در شرایط قرنطینه تجربه کنند. با این اوصاف می توان گفت که این قانون هم برای کشور تایلند و هم برای توریستان سود دارد و این خبر یکی از بهترین خبرهای گردشگری این روزها به شمار می آید.

    حال اگر شما هم می خواهید به تایلند سفر کنید، حتما با ما تماس بگیرید تا شما را برای سفر به تایلند در دوران کرونا راهنمایی کنیم و تور لحظه آخری تایلند را به شما آفر دهیم. منتظر تماس شما عزیزان هستیم.


    درباره تایلند بیشتر بخوانید:

    ارزان ترین زمان سفر به تایلند

    ارزان ترین شهرهای تایلند برای سفر

    چقدر پول با خودمان به تایلند ببریم؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW