021-88507190

کشورهایی که تحصیل در آن ها رایگان است

گردشگری م.مقیمی 13 اردیبهشت ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تحصیل رایگان، مهاجرت و پذیرش از دانشگاه های رایگان، هدف بسیاری از افراد است. در این مطلب کشورهایی که تحصیل در آنها رایگان است را بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    چه کشور هایی تحصیل رایگان دارند؟

    مهاجرت به یک کشور دیگر و تحصیل رایگان در آن برای خیلی از آدم ها شبیه به یک رویاست. رویایی که برای افراد زیادی به حقیقت می پیوندد. کسانی که به هوشمندی، از یک دانشگاه رایگان در یک کشور پیشرفته پذیرش می گیرند و خودشان را برای رو به رو شدن با یک فرهنگ جدید، مردم جدید، جاهای جدید، غذاهای جدید و تجربه های جدید آماده می کنند. اگر شما هم می خواهید یکی از این افراد هوشمند باشید و شما هم رویای تحصیل رایگان در کشورهای خارجی را در سر دارید، این مطلب را از دست ندهید. ما در ادامه می خواهیم در مورد کشورهایی با تحصیل رایگان با شما صحبت کنیم که امکان بورسیه نیز در آن ها وجود دارد یا اینکه تحصیل در آن ها خیلی ارزان است.

    تحصیل رایگان در کدام کشورها امکان پذیر است؟

    در این بخش شرایط کشورهایی که تحصیل در آن ها رایگان است را بررسی می کنیم. با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

    تحصیل رایگان در آلمان

    وقتی صحبت از تحصیل در یک کشور خارجی پیشرفته به صورت رایگان یا با حداقل هزینه می شود، اول از همه حرف آلمان به میان می آید. آلمان کشوری است که تحصیل در دانشگاه های دولتی آن کاملا رایگان است و پذیرفته شدن در یکی از آن ها می تواند زندگی هر کسی را تغییر دهد. ضمن اینکه یک سری دانشگاه ارزان نیز در آلمان وجود دارد که اگرچه مثل دانشگاه های دولتی آلمان کاملا رایگان نیستند، اما تحصیل در آن ها نیز مقرون به صرفه است. شهریه این دانشگاه هایی که در موردشان صحبت می کنیم، بین 150 تا 250 دلار است و به نسبت سطح علمی بالایی که دارند، گزینه های بسیار خوبی برای تحصیل محسوب می شوند. 

    تحصیل رایگان در آلمان

    تحصیل رایگان در نروژ

    در نروژ امکان تحصیل رایگان در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد و این موهبتی است که دانشجویان مختلف از کشورها و ملیت های متنوع می توانند از آن استفاده کنند. البته فقط کسانی می توانند از موقعیت تحصیل رایگان در نروژ بهره ببرند که به زبان نروژی مسلط باشند. لازم به ذکر است که بیشتر دروس دانشگاه های نروژ از جمله دروس مقطع کارشناسی در این کشور به این زبان تدریس می شوند و اگر کسی زبان نروژی را بلد نباشد، عملا شانسش برای پذیرفته شدن در این دانشگاه های رایگان از دست می دهد. با این اوصاف اگر شما می خواهید برای تحصیل رایگان در نروژ اقدام کنید، بهتر است که قبل از هر کاری یادگیری زبان نروژی را آغاز کنید.

    تحصیل رایگان در نروژ

    تحصیل رایگان در سوئد

    نکته مهمی که باید درباره تحصیل در سوئد بدانید، این است که در این کشور برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشجویان غیر اروپایی شهریه دریافت می شود. اما قسمت خوب ماجرا اینجاست که تحصیل در مقطع دکتری در این کشور رایگان است و از همه جالب تر اینکه کسانی که برای تحصیل در مقطع دکتری در سوئد پذیرفته می شوند، جدای از تحصیل رایگان، حقوق ماهیانه نیز دریافت می کنند. با این حساب اگر شما به دنبال تحصیل رایگان در اروپا در مقطع دکتری هستید، می توانید به دانشگاه های کشور سوئد نیز فکر کنید.

    تحصیل رایگان در سوئد

    تحصیل رایگان در جمهوری چک

    در جمهوری چک از دانشجویان مقاطع تحصیلی بالا هزینه ای به عنوان شهریه دریافت نمی شود. در واقع در جمهوری چک این یک قانون است که هیچ دانشجویی از هیچ ملیتی نباید برای تحصیل در مقاطع تحصیلی بالا در جمهوری چک هزینه پرداخت کند. البته این به شرطی است که آن دانشجو به زبان رسمی این کشور یعنی زبان چکی مسلط باشد. در غیر این صورت اگر کسی بخواهد دروسش را به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور پاس کند، باید حدود 70 هزار پوند بابت تحصیل در جمهوری چک هزینه کند.

    تحصیل رایگان در جمهوری چک

    تحصیل رایگان در فرانسه

    دانشجویان خارجی می توانند تحصیلات تکمیلی خود را در بیشتر دانشگاه های دولتی فرانسه به رایگان انجام دهند. حتی در دانشگاه هایی از فرانسه که به اصطلاح تحصیل رایگان نیست، باز هم شهریه ها بسیار پایین هستند و این بدین معنی است که هر کسی می تواند با کمی تلاش از یک دانشگاه خوب رایگان یا ارزان در فرانسه پذیرش بگیرید. از این مساله که بگذریم، باید بگوییم که واقعا زندگی در کشوری که برج ایفل را در خود جای داده و شهری به زیبایی پاریس دارد، بسیار وسوسه انگیز است و مسلما زندگی در این کشور جدای از تحصیل رایگان مزایای دیگری هم برایتان خواهد داشت.

    تحصیل رایگان در فرانسه

    تحصیل ارزان در بلژیک

    بلژیک یکی از بهترین گزینه های موجود برای تحصیل ارزان در اروپاست. شهریه دانشگاه های بلژیک برای دانشجویان بین المللی بسیار ارزان است و با این اوصاف دانشجویان می توانند با گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور، با کمترین هزینه یک فرصت عالی و ناب را برای زندگی در یک کشور درجه یک پیدا کنند.

    تحصیل ارزان در بلژیک

    تحصیل ارزان در یونان

    یونان که به آن سرزمین خدایان نیز گفته می شود، یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل ارزان است. در این کشور شهریه تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان خارجی پایین است. ضمن اینکه هزینه زندگی نیز در این کشور فوق العاده پایین است. همین باعث شده که هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های یونان اقدام کنند. 

    تحصیل ارزان در یونان

    تحصیل ارزان در اسپانیا

    در اسپانیا امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان کشورهای اروپایی فراهم شده است. این بدین معنی است که دانشجویان خارجی غیر اروپایی که قصد تحصیل در دانشگاه های اسپانیا را داشته باشند، باید یک هزینه ای را تحت عنوان شهریه به دانشگاه مورد نظرشان پرداخت کنند. اما خوشبختانه باید بگوییم که شهریه دانشگاه های اسپانیا خیلی پایین است و با این اوصاف تحصیل در آن ها برای دانشجویان غیر اروپایی نیز مقرون به صرفه است.

    تحصیل ارزان در اسپانیا

    شما ترجیح می دهید که در کدام یک از این کشورهای اروپایی به رایگان تحصیل کنید؟ اگر انتخاب با شما باشد، شما دانشگاه های کدام کشور را برای ادامه تحصیلات خود انتخاب می کنید؟ امیدواریم که انتخابتان هر کشوری که هست، بتوانید به راحتی هر چه تمام تر از یکی از دانشگاه های خوب آن کشور پذیرش بگیرید و شما هم شانس تحصیل و زندگی در یک کشور پیشرفته را در زندگی به دست بیاورید. برای اخذ ویزای شینگن می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز در تماس باشید. 


    درباره مهاجرت تحصیلی بیشتر بخوانید:

    بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل

    راهنمای کامل و جامع اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

    آیا مالزی برای تحصیل خوب است؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW