021-88507190

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی ایرانیان

گردشگری م.مقیمی 28 اردیبهشت ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بهترین شهرهای کانادا برای زندگی ایرانیان و مهاجران را در این مطلب به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با توجه به شرایط خودتان بهترین شهر کانادا برای زندگی را پیدا کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین شهرهای کانادا برای زندگی کدامند؟

    آیا قصد مهاجرت به کانادا را دارید و نمی دانید که کدام شهر کانادا را برای زندگی انتخاب کنید؟ در این صورت قطعا خواندن این مطلب به شما کمک می کند. ما در ادامه بهترین شهرهای کانادا برای زندگی ایرانیان و مهاجران را به شما معرفی می کنیم. کافی است که این مطلب را بخوانید تا بتوانید با توجه به شرایط خودتان بهترین شهر کانادا برای زندگی را پیدا کنید.

    تورنتو

    تورنتو مرکز ایالت انتاریو است و با بیش از 3 میلیون نفر جمعیت به عنوان بزرگترین شهر کانادا شناخته می شود. یکی از دلایلی که به خاطرش تورنتو را به عنوان یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی مهاجران می شناسند، این است که تورنتو یک شهر چند فرهنگی است. در حقیقت نزدیک به نصف جمعیت کسانی که در تورنتو زندگی می کنند، خارجی هستند و این یعنی اگر در تورنتو زندگی کنید، می توانید پیوسته با آدم هایی آشنا شوید که فرهنگ متفاوتی از دیگران دارند. نکته دیگر اینکه تورنتو در کانادا مرکز صنایع به حاسب می آید و فرصت های شغلی در آن برای مهاجران تازه وارد بسیار زیاد است. مزیت دیگری که تورنتو دارد، این است که شما به راحتی می توانید در این شهر بدون داشتن یک ماشین زندگی خود را سپری کنید. چراکه این شهر بهترین سیستم حمل و نقل عمومی را دارد و شما به راحتی با وسایل نقلیه عمومی می توانید خودتان را به هر نقطه ای از شهر تورنتو برسانید. این را هم بگوییم که با اینکه تورنتو به اندازه شهرهایی مثل مونترئال و کلگری سرد نیست، اما با این حال دمای هوا در زمستان هایش تا 20- و حتی 30- هم کم می شود. اما با این حال این شهر به خوبی برای زمستان آماده سازی می شود و برف های سنگین خللی برای زندگی مردم در این شهر ایجاد نمی کنند.

    تورنتو کانادا

    ونکوور

    ونکوور را همیشه به عنوان یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی معرفی می کنند. این شهر همیشه به خاطر خدمات درمانی بی نظیری که دارد، بین مهاجران محبوب بوده است. ضمن اینکه سیستم حمل و نقل عمومی ونکوور عالی است و در این شهر هم درست مثل تورنتو، مردم مجبور نیستند که حتما ماشین شخصی داشته باشند. مزیت دیگری که ونکوور دارد، این است که هوای آن معتدل تر از شهرهای دیگر کاناداست. در واقع این شهر در تابستان ها کمتر گرم می شود و معمولا دمای آن در فصل تابستان بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد است و از آن طرف در زمستان ها کمتر سرد می شود و معمولا دمای هوای آن در فصل زمستان در رده 0 تا 10 درجه سانتیگراد قرار می گیرد. حالا که صحبت از شرایط آب و هوایی ونکورر شد، خوب است ای را هم بدانید که فصل بارانی ونکوور از اواسط آبان شروع می شود و تا اواسط فروردین ادامه پیدا می کند. در ضمن در این شهر در فصل زمستان به ندرت برف می بارد و معمولا در کوهستان های اطرافش هوا برفی می شود.

    ونکوور

    کلگری

    کلگری بزرگترین شهر در استان آلبرتا است و به عنوان سومین شهر بزرگ کانادا شناخته می شود. این شهر اقتصاد محلی بسیار پر رونقی دارد و مسئولینش برنامه دارند که صنایع مختلف مثل صنعت گردشگری را در این شهر رونق بدهند. نکته ای که باید درباره کلگری بدانید، این است که سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر به نسبت شهرهای بزرگ دیگر کانادا آنچنان گسترده نیست و اصولا زندگی در آن بدون داشتن ماشین شخصی سخت است. در مورد آب و هوای کلگری، باید بگوییم که این شهر تابستان های گرم و خشکی را تجربه می کند و دمای هوای آن معمولا در فصل تابستان به 30 درجه سانتیگراد می رسد. در ضمن زمستان های کلگری هم سرد هستند و معمولا دمای هوای این شهر در فصل زمستان زیر 10- درجه سانتیگراد است و یک عالمه برف در این فصل در کلگری می بارد.

    کلگری

    هالیفاکس

    هالیفاکس مرکز استان نوا اسکوشیا است. این شهر را به عنوان بندر اصلی اقیانوس اطلس و همین طور به عنوان یکی از بهترین بندرهای جهان می شناسند. در این شهر مراکز فرهنگی مختلفی از جمله گالری های هنری، تئاترها و موزه های متعددی وجود دارد و فستیوال ها و جشنواره های متعددی در آن برگزار می شوند. لازم به ذکر است که هالیفاکس دومین شهر گرم کانادا به حساب می آید و اصولا مهاجرانی که از سرما فراری هستند، از زندگی در آن احساس رضایت می کنند. اگر احیانا شما هم از زندگی در شهرهای بزرگ و البته سردسیر کانادا خوشتان نمی آید، می توانید به زندگی در هالیفاکس فکر کنید. 

    هالیفاکس

    اتاوا

    اتاوا پایتخت کاناداست. یکی از مزیت های این شهر این است که هزینه زندگی در اتاوا به نسبت دیگر شهرهای کانادا پایین است. ضمن اینکه اتاوا یکی از امن ترین شهرهای کانادا به حساب می آید. نکته دیگر اینکه اتاوا یک شهر دو زبانه است و خدمات در آن به دو زبان انگلیسی و فرانسه ارائه می شود. با این اوصاف هم کسانی که به زبان انگلیسی مسلطند و هم کسانی که زبان فرانسه را بلدند، می توانند در این شهر زندگی راحتی داشته باشند. در این شهر بیشتر شغل ها در حوزه کارهای دولتی است، اما با این حال صنعت گردشگری و همین طور بخش تکنولوژی و درمان نیز در آن رونق زیادی دارد و متخصصین در این حوزه ها نیز می توانند شغل خوبی در اتاوا پیدا کنند.

    اتاوا

    حالا با همه این اوصاف، شما فکر می کنید که زندگی در کدام شهر کانادا برای شما بهتر است؟ برای اخذ ویزای کانادا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره کانادا بیشتر بخوانید:

    6 گام برای ویزای اسکیل ورکر و اقامت کانادا

    ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی دانشجویان

    شهرها و اماکن دیدنی کانادا که مسحورتان می کند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW