021-88507190

پذیرش گرفتن از دانشگاه های کانادا و اخذ ویزای تحصیلی

گردشگری م.مقیمی 29 اردیبهشت ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شرایط پذیرش دانشگاه های کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا سوال بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت دارند. در این مطلب از مهرپرواز راهنمای ساده برای مهاجرت تحصیلی به کانادا را بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    مهاجرت تحصیلی به کانادا

    از 500 دانشگاه برتر جهان، 21 دانشگاه در کانادا قرار گرفته اند. با این حساب می توان گفت که کانادا یکی از بهترین کشورهای خارجی برای تحصیل است. اگر در ذهنتان برنامه ای برای مهاجرت تحصیلی دارید، باید به کانادا به چشم یکی از بهترین گزینه های موجود نگاه کنید. اگر فکر می کنید که گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا سخت است و نمی دانید که چگونه و از چه راهی باید برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام کنید، این مطلب را از دست ندهید. در ادامه به صورت کاملا ساده و قدم به قدم به شما می گوییم که دقیقا باید چه کارهایی انجام دهید تا بتوانید از یک دانشگاه معتبر در کانادا پذیرش بگیرید و در نهایت چگونه می توانید با اخذ ویزای تحصیلی کانادا راهی این کشور شوید.

    راهنمای مرحله به مرحله مهاجرت تحصیلی به کانادا

    قدم اول: ببینید که برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به چه مدارکی نیاز دارید

    برای اینکه بتوانید قدم های بعدی این لیست را بهتر و محکم تر بردارید، باید ابتدا متوجه شوید که دقیقا برای طی کردن پروسه مهاجرت تحصیلی به چه مدارکی نیاز دارید.شما باید حداقل از یک سال قبل از وقتی که می خواهید در کانادا حضور داشته باشید، نسبت به برنامه ریزی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام کنید. در این بین شما باید پاسپورت، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه و مدارک تمکن مالی را آماده کنید. البته باید به این نکته توجه کنید که مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ایالت به ایالت متفاوت است. به همین دلیل است که می گوییم باید خوب درباره مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا دقت کنید و یک لیست دقیق از مدارک مورد نیاز برای خودتان تهیه کنید.

    قدم دوم: رشته مورد نظرتان برای تحصیل در کانادا را مشخص کنید

    شما باید بدانید که دقیقا در چه رشته ای در کانادا تحصیل کنید. البته دانشگاه های کانادا نسبت به درخواست دانشجویان برای تغییر رشته منعطف هستند. اما به هر حال بهتر است که شما از قبل رشته های تحصیلی را با هم مقایسه کنید و آن رشته ای که بیشتر باب میلتان هست را برای تحصیل در کانادا انتخاب کنید.

    قدم سوم: برای مهاجرت تحصیلی به کانادا امتحان زبان بدهید

    برای اینکه پروسه مهاجرت تحصیلیتان به کانادا خوب و درست پیش برود، باید حتما از قبل امتحان زبان انگلیسی یا فرانسه بدهید.خوب است این را بدانید که بیشتر دانشگاه های کانادا از شما امتحان آیلتس را قبول می کنند و بعضی هایشان هم آزمون تافل را می پذیرند. از طرفی شما برای گرفتن مدرک زبان فرانسه می توانید آزمون های دلف یا تی سی اف بدهید. 

    قدم چهارم: برای دانشگاه های کانادا اپلای کنید

    در این مرحله وقت این می رسد که درخواستتان برای پذیرش دانشگاه های کانادا را ثبت کنید. شما در این میان می توانید از چند دانشگاه مختلف در کانادا اپلای کنید تا شانستان برای پذیرش بالاتر برود. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که هزینه ثبت درخواست اپلای برای هر دانشگاه در کانادا بین 100 تا 250 دلار است و شما باید این هزینه را پرداخت کنید. پس بهتر است که به صورت رندوم دانشگاه ها را انتخاب نکنید و حتما آن دانشگاه هایی که برایتان مناسب تر هستند را انتخاب کنید.در این مرحله حتما توجه کنید که مدارک را به صورت کامل به دانشگاه ها ارائه کنید تا مشکلی از این بابت پیش نیاید. بعد از آن هم باید منتظر بمانید تا از یکی از دانشگاه ها، ایمیل پذیرش را دریافت کنید.

    قدم پنجم: برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید

    وقتی که یک دانشگاه در کانادا شما را پذیرش کند، می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. در این مرحله باید نامه پذیرش به همراه پاسپورت و همین طور مدارک تمکن مالی لازم برای اثبات اینکه برای تحصیل در کانادا مشکل مالی ندارید را آماده کنید.

    قدم ششم: خودتان را برای سفر به کانادا آماده کنید

    وقتی که ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کردید، نوبت این می رسد که برای سفر به کانادا برنامه ریزی کنید. یادتان باشد که در ویزای شما یک تاریخ به عنوان تاریخ شروع ذکر می شود که شما قبل از آن تاریخ اجازه سفر به کانادا را ندارید. پس حتما بر طبق آن تاریخ برنامه ریزی های سفرتان به کانادا را انجام دهید.

    قدم هفتم: برای تحصیل در کانادا آماده شوید

    وقتی که به فرودگاه مورد نظرتان در کانادا برسید، آفیسرهای مهاجرت در فرودگاه مدارک شما را بررسی می کنند و بعد به شما اجازه ورود به کانادا را می دهند. این مرحله آخرین مرحله ای است که شما باید به درستی از آن عبور کنید تا به طور رسمی بتوانید به عنوان دانشجو ساکن کانادا شوید. بعد از آن وقت این می رسد که روزهای جالب دانشجوییتان در کانادا را سپری کنید و از رسیدن به آن نقطه ای که رویایش را داشتید، لذت ببرید.

    امیدواریم که تک تک این مراحل را به خوبی سپری کنید و به راحت ترین شکل ممکن به مرحله آخر یعنی تحصیل در کانادا برسید. برای اخذ ویزای کانادا می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره مهاجرت تحصیلی بیشتر بخوانید:

    بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان

    چگونه از یک دانشگاه خارجی پذیرش بگیریم؟

    برنامه مهاجرتی کانادا برای سال 2021 تا 2023

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW