021-88507190

حقایق جالب درباره اروپا

گردشگری م.مقیمی 01 تیر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اروپا یکی از خاص ترین قاره های دنیاست. این قاره همه چیزهای جالب دنیا را در خود جای داده است. حقایق و دانستنی های جالب درباره اروپا را در این مطلب بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دانستنی های جالب درباره اروپا

    اروپا یکی از خاص ترین قاره های دنیاست. این قاره همه چیزهای جالب دنیا از کوچکترین شهر جهان گرفته تا بزرگترین کلیسای روی زمین را در خود جای داده است. قاره ای که یکی از کشورهایش هیچ حشره ای ندارد و یکی از کشورهایش توریستی ترین شهر دنیا را در خود جای داده است. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با اروپا آشنا کنیم و یک سری از دانستنی های جالب و حقایق درباره اروپا را به شما بگوییم.

    موزه لوور توریستی ترین جاذبه گردشگری اروپاست

    جالب است بدانید که موزه لوور از هر جاذبه توریستی دیگری در اروپا بیشتر بازدیدکننده دارد. این موزه رکورد 10.2 میلیون بازدیدکننده را در سال 2018 زده است و این در حالی است که دیزنی لند پاریس نزدیک به 10 میلیون و برج ایفل نزدیک به 7 میلیون بازدید کننده داشته است. 

    موزه لوور توریستی ترین جاذبه گردشگری اروپاست

    ایسلند هیچ حشره ی ندارد

    با اینکه بیش از 3000 نوع حشره در دنیا وجود دارد، اما در ایسلند هیچ کدام از این انواع حشره دیده نمی شود. یکی از جالب ترین حقایقی که در اروپا وجود دارد، همین است که کشور ایسلند در قاره اروپا عاری از هر گونه حشره ای است و این به خاطر سرمای هوای ایسلند و همین طور کمبود برکه های کم عمق در این کشور است. 

    ایسلند

    فرودگاه بروکسل بیشترین فروش شکلات را در دنیا دارد

    مطمئنا شما تا به حال تعریف شکلات های بلژیکی را شنیده اید و احتمالا این را بدانید که شکلات های بلژیکی جزء بهتین شکلات های دنیا هستند. حالا جالب است بدانید که توریستان و مسافران در بلژیک عاشق شکلات های بلژیکی هستند و به همین خاطر است که فروش شکلات در فرودگاه بروکسل از هر جای دیگری در دنیا بیشتر است.

    فرودگاه بروکسل بیشترین فروش شکلات را در دنیا دارد

    بزرگترین کلیسای اروپا در واتیکان قرار گرفته است

    یک کلیسا به نام سنت پیتر در واتیکان وجود دارد که با 222 متر طول، 152 متر پهنا و 137 متر ارتفاع به عنوان بزرگترین کلیسای اروپا شناخته می شود. این کلیسا حدودا برای 60 هزار نفر فضا دارد و نکته جالب ماجرا این است که این کلیسا نه تنها بزرگترین کلیسای اروپا، بلکه بزرگترین کلیسای جهان است. 

    بزرگترین کلیسای اروپا در واتیکان قرار گرفته است

    پادشاهی دانمارک قدیمی ترین رژیم سلطنتی دنیاست

    یکی از شگفت انگیزترین دانستنی هایی که درباره اروپا وجود دارد، این است که پادشاهی دانمارک که در سال 935 میلادی توسط واکینگ ها بنا شده است، هنوز در دانمارک برقرار است و با این حساب این رژیم سلطنتی بیش از 1000 سال است که در دانمارک حکومت می کند. این یعنی خاندان سلطنتی دانمارک قدیمی ترین خاندان سلطنتی اروپاست.

    جمهوری چک از هر کشور دیگری در اروپا قلعه های بیشتری دارد

    اگر شما هم به قلعه ها علاقه دارید، بی شک با سفر به جمهوری چک شیفته آن می شوید. چراکه این کشور 932 قلعه و 1187 عمارت باشکوه دارد و این یعنی تعداد قلعه های جمهوری چک از هر کشور دیگری در قاره اروپا بیشتر است. به عبارتی باید بگوییم که اگر شما در طول هر روز بخواهید از یک قلعه در جمهوری چک بازدید کنید، باید 2.5 سال برای بازدید از کل قلعه های جمهوری چک وقت بگذارید.

    بلندترین ساختمان اروپا در روسیه واقع شده است

    آیا این را می دانستید که بلندترین ساختمان اروپا در شهر سنت پترزبورگ روسیه قرار گرفته است. این برج که با نام لاختا سنتر شناخته می شود، 426 متر طول دارد و با 87 طبقه ای که دارد، بهتری چشم انداز سنت پترزبورگ را از آن خود کرده است.

    در اروپا مردم به 200 زبان مختلف صحبت می کنند

    از انجایی که در قاره اروپا کشورهای مختلف با فرهنگ های متنوع وجود دارد، در این کشور بیش از 200 زبان زنده وجود دارد. البته این را هم باید بگوییم که زبان انگلیسی متداول ترین زبان قاره اروپاست و حدود 38 درصد جمعیت اروپا می توانند به این زبان صحبت کنند.

    نروژ طولانی ترین خط ساحلی اروپا را به خود اختصاص داده است

    یکی دیگر از حقایقی که باید درباره اروپا بدانید، این است که خط ساحلی نروژ طولانی ترین خط ساحلی اروپا و دومین خط ساحلی بلند جهان محسوب می شود. این کشور بیش از 100 هزار کیلومتر ساحل دارد و این یعنی نروژ برای کسانی که به ساحل علاقه مندند، یک کشور بسیار ایده آل برای سفر محسوب می شود.

    نروژ طولانی ترین خط ساحلی اروپا را به خود اختصاص داده است

    کوچکترین شهر اروپا در کشور کرواسی قرار دارد

    یکی دیگر از دانستنی های جالب درباره اروپا این است که این قاره کوچکترین شهر جهان را در خود جای داده است. این شهر که با نام هوم شناخته می شود، در شمال غرب کشور کرواسی واقع شده است و فقط 30 نفر جمعیت دارد.

    ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا از اهرام مصر بیشتر طول کشیده است

    معماری به نام آنتونی گائودی یک شاهکار بی نظیر را در شهر بارسلون اسپانیا بنا کرده است که با نام ساگرادا فامیلیا شناخته می شود. کلیسایی که ساخت آن از سال 1882 میلادی شروع شده است و این طور می گویند که قرار است در سال 2026 میلادی تکمیل شود. در حالی که اهرام مصر فقط در طول 85 سال و در بین سال های 2589 تا 2504 قبل از میلاد مسیح ساخته شده اند و این یعنی ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا خیلی بیشتر از این اهرام با شکوه زمان برده است.

    قوانین بسیار خاصی برای نامگذاری در دانمارک وجود دارد

    در دانمارک 7000 نام تایید شده وجود دارد و والدین جدید مجبور هستند که یکی از همان 7000 نام را برای فرزندشان در نظر بگیرند. حالا اگر کسی از آن نام ها خوشش نیاید و بخواهد یک نام منحصر به فرد را برای فرزندش در این کشور انتخاب کند، باید حتما از دولت اجازه بگیرد.

    در روزهای یکشنبه در سوئیس همه باید ساکت باشند

    یکی از بامزه ترین حقایقی که درباره اروپا وجود دارد، این است که در سوئیس کسی حق ندارد که در روزهای یکشنبه چمن زنی کند، چیزی بسازد، ماشینش را بشوید یا لباس هایش را برای خشک شدن در بیرون از خانه پهن کند. در واقع دولت سوئیس معتقد است که یکشنبه روزی برای استراحت است و هیچ کسی حق ندارد آرامش مردم این کشور را به خاطر انجام کارهای شخصی به هم بزند.
    برای رزرو تور خارجی ارزان و اخذ ویزای شینگن می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره اروپا بیشتر بخوانید:

    بزرگترین کشورهای اروپایی کدامند

    زیباترین جزایر اروپا کدامند

    امن ترین مقاصد گردشگری اروپا بعد از ویروس کرونا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW