021-88507190

جنگل های اطراف تهران را بشناسید

گردشگری م.مقیمی 02 شهریور ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
جنگل های اطراف تهران و پارک جنگلی های تهران از جمله تفریحاتی هستند که می توانید از تهران به آن ها یک سفر یک روزه داشته باشید. در این مطلب به بررسی پارک های جنگلی اطراف تهران می پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جنگل های اطراف تهران کدامند؟

    اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که مدام در ترافیک تهران هستند و یا همیشه در شلوغی های مترو حضور دارند، این مطلب را از دست ندهید. اگر شما هم از ترافیک ها، آلودگی ها و شلوغی های همیشگی تهران خسته شده اید و روح و جانتان به طبیعت و آرامش خالص آن نیاز دارید، این مطلب را بخوانید تا با جنگل های اطراف تهران آشنا شوید. ما می خواهیم به شما بهترین و دیدنی ترین جنگل های اطراف تهران و پارک جنگلی های تهران را به شما معرفی کنیم. جنگل هایی که می توانید از تهران به آن ها یک سفر یک روزه داشته باشید یا اینکه یک پیک نیک یک روزه را در آن ها تجربه کنید و خستگی را از روح و تن خود جدا کنید.

    پارک های جنگلی اطراف تهران

    در ادامه، پارک های جنگلی اطراف تهران را به شما معرفی می کنیم.

    پارک جنگلی چیتگر

    اولین گزینه و راحت ترین گزینه برای استراحت برای غرب نشینان تهران، پارک جنگلی چیتگر است. این پارک جنگلی با درختان و آلاچیق های متعدد و با پیست دوچرخه سواری و دیگر امکانات تفریحی که دارد، به یک گزینه عالی برای پیک نیک کردن تبدیل شده است. تنها مشکل پارک جنگلی چیتگر این است که سایه اندازی درختانش زیاد نیست و به همین دلیل شاید در ظهرهای گرم تابستانی گزینه خوبی برای تفریح نباشد. اگر شما هم چنین فکر می کنید و به دنبال یک پارک جنگلی یا جنگل سرسبزتر در اطراف تهران هستید، بهتر است که گزینه های دیگر این لیست را برای تفریح انتخاب کنید.

    پارک جنگلی چیتگر

    پارک جنگلی لویزان

    پارک جنگلی لویزان که در شمال شرق تهران و در منطقه شمیرانات قرار گرفته است، به عنوان یکی از بهترین جنگل های اطراف تهران شناخته می شود. این پارک جنگلی با وسعتی حدود 1100 هکتار، شرایط و محیط خوبی برای تفریح و استراحت خانواده ها و گروه های دوستانه دارد. در پارک جنگلی لویزان امکانات رفاهی و تفریحی گوناگونی همچون باغ پرندگان، سالن بولینگ، زمین های بازی و همین طور کافه ها و رستوران های متنوع وجود دارد و از هر نظر یک پارک جنگلی ایده آل به حساب می آید.

    پارک جنگلی لویزان

    بوستان جنگلی سرخه حصار

    بوستان جنگلی سرخه حصار که با نام پارک ملی سرخه حصار نیز شناخته می شود، حدودا 9 هزار هکتار مساحت دارد و از قدیم الایام به عنوان یکی از بهترین جنگل های اطراف تهران محبوبیت داشته است. این بوستان جنگلی که در شرق تهران و در حاشیه اتوبان یاسینی قرار گرفته است، در زمان قاجاریان به عنوان شکارگاه دربار شناخته می شده است. اما حالا به یک بوستان عمومی تبدیل شده است و همه ما فرصت این را داریم که از زیبایی های بی انتهای آن برای کسب آرامش استفاده کنیم.

    پارک ملی خجیر

    پارک ملی خجیر که شباهت ظاهری زیادی با بوستانی جنگلی سرخه حصار دارد، یکی دیگر از زیباترین جنگل های اطراف تهران است. جالب است بدانید که پارک ملی خجیر نیز درست مثل بوستان جنگلی سرخه حصار در گذشته محلی برای شکار بوده است. نکته جالب ماجرا اینکه پارک ملی خجیر که در انتهای اتوبان بابایی قرار گرفته است، قدیمی ترین شکارگاه ایران به حساب می آید و تاریخچه بلندبالایی دارد. از این که بگذریم، باید بگوییم که این جنگل بسیار زیبا و دیدنی است و مسلما تفریح و عکاسی در آن برای مردم تهران و همه مردم ایران تجربه جالبی است.

    جنگل جاده چالوس

    در آخر اینکه یکی از بهترین گزینه های شما برای طبیعت گردی در اطراف تهران، این است که وارد جاده پیچ و در پیچ و زیبای چالوس شوید و در فضای سرسبز اطراف جاده چالوس پیک نیک کنید. به جرئت می توانیم بگوییم که جنگل جاده چالوس زیباترین جنگل در اطراف تهران است و مطمئنا اگر شما هم برای تفریح به آنجا مراجعه کنید، با صدای دلنشین آب رودخانه، تماشای سرسبزی درختان این جاده و با استفاده از هوای مطبوع و دلپذیر آن غرق در آرامش می شوید.

    جنگل جاده چالوس

    سخن پایانی

    اگر احیانا تا به حال هر کدام از جنگل های اطراف تهران رفته اید و تجربه یا نظری در این زمینه دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس مسافرتی مهرپرواز در میان بگذارید. یادتان باشد که باید همیشه برای آرامش خود وقت بگذارید و قطعا رفتن به جنگل های اطراف تهران می تواند قسمتی از این آرامش را برایتان فراهم کند.


    درباره فضای سبز تهران بیشتر بخوانید:

    باغ ایرانی تهران باغی زیبا در ده ونک

    پارک لاله تهران را بشناسید

    پارک پرواز تهران بر فراز پایتخت

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW