021-88507190

سد لتیان با دریاچه ای زیبا در تهران

گردشگری م.مقیمی 07 شهریور ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
سد لتیان به عنوان یکی از بهترین مناطق توریستی و تفریحی اطراف تهران است. شما می توانید در قالب یک سفر یک روزه از تهران از سد لتیان بازدید داشته باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سد لتیان کجاست؟

    اگر شما هم در شهر تهران یا یکی از شهرهای اطراف تهران زندگی می کنید و یا می خواهید به تهران سفر کنید، حتما این مطلب را بخوانید تا با سد لتیان به عنوان یکی از بهترین مناطق توریستی و تفریحی اطراف تهران آشنا شوید. شما می توانید در قالب یک سفر یک روزه از تهران از سد لتیان بازدید داشته باشید و انواع و اقسام تفریحات جالب و به یادماندنی را در محدوده این سد تجربه کنید. می پرسید چه تفریحاتی را می توان در سد لتیان تجربه کرد؟ دوست دارید بدانید که سد لتیان کجاست و چگونه می توان به آن سفر کرد؟ دلتان می خواهد که بدانید سد لتیان چه جور جایی است و آیا ارزش سفر را دارد یا خیر؟ پس بهتر است که ادامه مطلب را از دست ندهید.

    سد لتیان

    درباره سد لتیان

    سد لتیان که در مسیر رودخانه جاجرود ساخته شده است، در یک منطقه بسیار خوش آب و هوا در نزدیکی تهران قرار گرفته است. این سد اولا به خاطر آرامشی که دارد، دوما به خاطر امکانات تفریحی و جاهای دیدنی جالبی که دارد، سوما به خاطر لوکیشن بی نظیرش که در میان روستاهای زیبا و سرسبز قرار گرفته است و چهارما به این دلیل که آب و هوای بسیار مطبوعی دارد، محبوب شده است. با وجود ویژگی های جذابی که سد لتیان دارد، می توان گفت که سفر به آن یکی از جالب ترین سفرهای یک روزه ای است که می توان از مبدا تهران تجربه کرد.

    لوکیشن سد لتیان

    سد لتیان در نزدیکی لواسان یعنی در شمال شرق شهر زیبای تهران واقع شده است. شما برای دسترسی به سد لتیان کافی است که وارد اتوبان بابایی شوید، راهی لواسان شوید و در نهایت خودتان را به سد لتیان برسانید. با توجه به نزدیکی سد لتیان به تهران، معمولا بیشتر گردشگران قبل از تاریکی شب از این منطقه خارج می شوند و دوباره به تهران یا شهر مورد نظرشان بر می گردند. اما اگر کسی دوست داشته باشد که شب را در سد لتیان اقامت کند، در این منطقه چادر می زند یا اینکه در یک خانه روستایی اجاره ای در اطراف سد لتیان شب را به صبح می رساند.

    تفریحات سد لتیان

    شما با سفر به سد لتیان می توانید تفریحات متنوعی را تجربه کنید. شما می توانید بسته به سلیقه ای که خودتان و همسفرانتان دارند، یک برنامه جالب تفریحی را برای بازدید از سد لتیان برای خودتان تدارک ببینید. شما می توانید در اطراف سد لتیان طبیعت گردی و کوهنوردی کنید، می توانید در اطراف سد لتیان دوچرخه سواری کنید، می توانید ماهیگیری در سد لتیان را امتحان کنید و یا اینکه تفریحات آبی را در سد لتیان تجربه کنید. همچنین می توانید یک ناهار پیک نیکی را در اطراف سد لتیان نوش جان کنید و از هوای مطبوع و دلچسب سد لتیان و آرامش بی انتهای آن استفاده کنید. انتخاب دیگری که برای تفریح در سد لتیان پیش رو دارید، این است که از جاذبه های گردشگری اطراف سد لتیان دیدن کنید.

    تفریحات سد لتیان

    جاذبه های گردشگری سد لتیان

    خوب است این را بدانید که علاوه بر اینکه خود سد لتیان بسیار زیباست، جاذبه های گردشگری اطرافش نیز بسیار دیدنی هستند. شما با سفر به سد لتیان می توانید از جاهای دیدنی اطراف سد لتیان مثل کاخ شاه، پارک جنگلی لتیان و پارک جنگلی تلو دیدن کنید. همچنین می توانید در روستاهای اطراف سد لتیان گشت و گذار کنید و با ماجراجویی در این منطقه خوش آب و هوا در نزدیکی تهران یک روز عالی و به یادماندنی را به دور از شلوغی های همیشگی تهران تجربه کنید.

    بهترین زمان بازدید از سد لتیان

    همان طور که می دانید منطقه لواسان آب و هوای خنک تری از تهران دارد. در نتیجه بهتر است که شما در نیمه اول سال یعنی در فصل بهار یا فصل تابستان که هوای تهران گرم است، راهی سد لتیان شوید. در این صورت می توانید از خنکای هوای مناطق اطراف سد لتیان استفاده کنید. اگر بخواهید در فصل پاییز یا در فصل زمستان راهی سد لتیان بشوید، باید انتظار سرمای زیاد این منطقه را داشته باشید. پس اگر از سرمای هوا خوشتان نمی آید، بهتر است که در همان نیمه اول سال راهی سد لتیان شوید.

    اگر احیانا تا به حال از سد لتیان بازدید کرده اید و یا اینکه اطلاعات جالبی درباره آن دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی مهرپرواز در میان بگذارید. 


    درباره جاذبه های گردشگری تهران بیشتر بخوانید:

    روستای آهار تهران

    پارک آبی اپارک تهران (اوپارک)

    مگامال تهران مرکز خریدی در شهرک اکباتان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW