021-88507190

روستای آهار کجاست؟

گردشگری م.مقیمی 17 تیر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
روستای آهار یکی از خوش آب و هواترین روستاهای نزدیک تهران است. روستایی که آرامش تنها احساسی است که در محیط آن تجربه می شود. با ما در ادامه همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    روستای آهار، بهشت زمینی در نزدیکی شهر تهران

    شما تا به حال به روستای آهار سفر کرده اید؟ اگر نه، به شما توصیه می کنیم که اول این مطلب را بخوانید و دوم همین حالا برای سفر به روستای آهار برنامه ریزی کنید. مخصوصا اگر اهل شهر تهران یا شهرهای نزدیک به پایتخت هستید، واقعا حیف است که فرصت دیدن یکی از زیباترین روستاهای ایران و یکی از خوش آب و هواترین روستاهای تهران را از خودتان بگیرید. روستای آهار که با اینکه فاصله بسیار کمی از شهر تهران دارد، در آن از شلوغی ها، ترافیک ها و آلودگی های پایتخت خبری نیست و آرامش تنها احساسی است که در محیط آن تجربه می شود.

    عکسهای روستای آهار

    عکسهای روستای آهار

    آدرس روستای آهار کجاست؟

    اگر می خواهید بدانید آدرس و لوکیشن روستای آهار کجاست باید بگوییم روستای آهار در منطقه رودبار قصران در نزدیکی شمیرانات تهران یا دقیق تر بگوییم در حد فاصل میگون و فشم قرار گرفته است. پس اگر می خواهید از روستای آهار دیدن کنید، کافی است که از بزرگراه شهید بابایی مسیر همیشگی فشم یعنی جاده لشگرک را پیش بگیرید و قبل از اینکه به خروجی فشم برسید، وارد جاده روستای آهار شوید.

    روستای آهار چه جور جایی است؟

    روستای آهار که همیشه از آن به عنوان بزرگترین روستای استان تهران یاد می شود، یک روستای بسیار سرسبز است که رودخانه های متعدد، کوه های چشم نواز و کوچه باغ های بسیار دیدنی در آن به چشم می خورد. روستایی که حدودا 2 هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارد و به همین خاطر هم هست که حتی در فصل تابستان نیز گرمای هوا در آن معنایی ندارد.

    در روستای آهار چه تفریحاتی داشته باشیم؟

    شما در روستای آهار می توانید در دل طبیعت قدم بزنید، در کوچه باغ های روستا گشت و گذار کنید، با مردم خونگرم روستا صحبت کنید، از آبشارها و رودخانه های اطراف دیدن کنید، آب بازی کنید، کوهنوردی کنید، عکاسی کنید و در یک کلام از حضور در یک روستای سرسبز لذت ببرید. خوب است این را بدانید که روستای آهار به روستاهای اطراف از جمله روستای شکرآب راه دارد و اگر کسی به قدم زدن و پیاده روی علاقه داشته باشد، می تواند مسیر بی نظیری که بین این دو روستا وجود دارد را با پای پیاده طی کند و با عبور از کوچه باغ های مختلف، گذر از کنار رودخانه و پیاده روی در طبیعت سرسبز خودش را به مقصد برساند و یک عالمه تجربه های خاص در حین طبیعت گردی در روستای آهار کسب کند.

    بهترین فصل سفر به روستای آهار چه فصلی است؟

    تقریبا می توانیم بگوییم که همه فصل های سال به جز فصل زمستان برای سفر به روستای آهار مناسب هستند. البته شما باید چند نکته را برای انتخاب زمان سفر به روستای آهار مد نظر داشته باشید. اولا اینکه هوای روستای آهار در فصل بهار و همین طور اوایل فصل پاییز از همیشه مطبوع تر است. اما معمولا پاییز که به نیمه می رسد، هوای آهار خیلی سرد می شود و شاید این زمان از سال، برای خیلی ها زمان مناسبی برای طبیعت گردی در روستای آهار نباشد. نکته دیگر اینکه در فصل تابستان هوای روستای آهار خنک و دلپذیر است. اما بعضی از افراد به خاطر وجود آفتاب های شدید تابستانی در روستای آهار، ترجیح می دهند که در همان فصل بهار یا اوایل فصل پاییز راهی این روستا شوند. البته این را هم بگوییم که به خاطر اینکه در فصل تابستان درختان باغ های بی شمار روستای آهار ثمر می دهند، سفر به روستای آهار در فصل تابستان هم صفای خاص خودش را دارد.

    عکس روستای آهار

    عکس روستای آهار

    چه وسایلی را با خودمان به روستای آهار ببریم؟

    بهتر است که راحت ترین لباس ها و کفش هایتان را با خودتان به روستای آهار ببرید. چراکه این روستا پیاده روی های طولانی را در پیش خواهید داشت و مسلما هرچه لباس هایتان و به خصوص کفش هایتان راحت تر باشند، برایتان بهتر خواهد بود. نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید، این است که حتی در ماه های تابستانی سال، امکان سرد شدن هوای روستای آهار در طول شب وجود دارد و در نتیجه شما باید حتما فارغ از زمانی که برای سفر به روستای آهار مد نظر دارید، یک دست لباس گرم به علاوه پتو همراهتان داشته باشید. اگر هم می خواهید در چادر مسافرتی در روستای آهار اقامت کنید، حتما کیسه خواب همراهتان داشته باشید تا در طول شب سرما اذیتتان نکند.

    اقامت در روستای آهار

    شما می توانید در طی یک روز از روستای آهار بازدید داشته باشید. با این حساب اگر ساکن تهران یا دیگر شهرهای نزدیک به روستای آهار هستید، می توانید صبح زود به روستای آهار بروید و قبل از تاریکی شب، از آن خارج شوید و به محل زندگی خودتان برگردید. البته مشخص است که روستای آهار به قدری جذاب و دیدنی است که شما اگر 2 یا حتی 3 روز هم در آن بمانید، باز هم وقت گذرانی در این روستا برایتان جالب خواهد بود. پس اگر وقت کافی دارید، می توانید برای گذراندن شب در روستای آهار برنامه ریزی کنید. در این صورت می توانید در طبیعت روستای آهار چادر بزنید و یا اینکه یکی از خانه های روستای آهار را برای خودتان و همسفرانتان اجاره کنید و بدین شکل در اقامت در روستای آهار داشته باشید.

    راستی شما چه روستای دیگری را در اطراف تهران می شناسید که ارزش دیدن را دارد؟ خوشحال می شویم که نظراتتان را با ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز در میان بگذارید. شما همچنین می توانید برای رزرو تور ارزان با ما در تماس باشید.


    درباره جاذبه های تهران بیشتر بخوانید:

    جذاب ترین شگفتی های طبیعی ایران

    پارک آبی اپارک تهران (اوپارک)

    موزه زمان تهران، کلکسیونی از ساعت ها

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW