021-88507190

شهر پترا از عجایب باستانی اردن

گردشگری م.مقیمی 04 مهر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شهر پترا خاص ترین جاذبه گردشگری اردن است و اسرار زیادی دارد. با ما همراه باشید تا شما را با شهر باستانی پترا و عجایب تاریخی این شهر گمشده آشنا کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شهر تاریخی پترا در اردن

    چقدر درباره پترا اطلاعات دارید؟ آیا این را می دانید که پترا که یک منطقه باستانی است، یکی از عجایب دنیاست؟ آیا این را می دانید که پترا را به عنوان یکی از عجیب ترین شهرهای باستانی دنیا می شناسند؟ آیا این را می دانید که پترا خاص ترین جاذبه گردشگری اردن است و هر گوشه اش پر از رمز و راز است؟ با ما همراه باشید تا شما را با شهر باستانی پترا به عنوان دیدنی ترین جاذبه گردشگری اردن آشنا کنیم و چند حقیقت جذاب را درباره این شهر باستانی برایتان بیان کنیم.

    همه چیز درباره پترا عجیب ترین جای دیدنی اردن

    قدمت شهر باستانی پترا به قبل از میلاد مسیح بر می گردد

    این باور وجود دارد که شهر باستانی پترا 312 سال قبل از میلاد مسیح بنا شده است. این یعنی پترا یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است. جالب است بدانید این شهر پایتخت یک قوم عرب زبان به نام نبطی ها بوده است که در حوالی 6 قرن قبل ازمیلاد مسیح وارد اردن شده اند و بعد از چند قرن شهر باستانی پترا را ساخته اند. به نظر می رسد که نبطی ها سازنده یکی از عیب ترین تمدن های پیش از تاریخ بوده اند.

    شهر پترا را چه کسانی ساخته اند؟

    درباره اینکه شهر پترا را چه کسانی ساخته اند می توان گفت که نبطی ها آن را ساخته اند. شهر پترا توسط نبطی ها در جنوب غربی اردن ساخته شد. این تمدن ثروت زیادی را در معاملات خود با معاصران یونانی و ایرانی در حدود 150 قبل از میلاد جمع آوری کرده بود.

    شهر باستانی پترا یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیاست

    شهر باستانی پترا در سال 2017 به همراه دیوار بزرگ چین، ماچو پیچو در پرو، تاج محل هند، کلوسئوم رومیان در ایتالیا، هرم چیچن ایتزا در مکزیک و مجسمه مسیح منجی در برزیل در لیست عجایب هفتگانه جدید دنیا جای گرفته است. این جاذبه های گردشگری که از آن ها نام بردیم، یکی از یکی خاص تر هستند و مسلما در بین آن ها شهر گمشده پترا از بقیه رمزآلودتر است.

    رازهای پنهان زیادی درباره شهر باستانی پترا وجود دارد

    یکی از عجیب ترین حقایقی که درباره شهر باستانی پترا وجود دارد، این است که ما اطلاعات خیلی کمی درباره آن داریم و راز و رمزهای پنهان زیادی درباره آن وجود دارد. واقعیت این است که تقریبا 15 درصد از شهر باستانی پترا توسط باستان شناسان مورد بررسی و حفاری قرار گرفته شده است و این یعنی ما تقریبا از 75 درصد شهر باستانی پترا هیچ اطلاعات تاریخی نداریم. 

    رازهای پنهان زیادی درباره شهر باستانی پترا وجود دارد

    نامگذاری پترا بر اساس کلمه ای یونانی انجام شده است

    نام پترا ریشه در یک کلمه یونانی به نام "پتروس" دارد که به معنی صخره هاست. از آنجایی که شهر باستانی پترا در دل صخره ها بنا شده است، این نام به آن داده شده است.

    برای دسترسی به شهر باستانی پترا باید از یک گذرگاه باریک عبور کرد

    اگر کسی بخواهد از شهر باستانی پترا دیدن کند، برای دسترسی به آن ناچار است که از یک تنگه باریک عبور کند که به آن سیق گفته می شود. این تنگه که در موردش صحبت می کنیم، حدودا 1 کیلومتر طول دارد و دو طرف آن را صخره هایی با ارتفاع حدودا 8 متر در بر گرفته اند. ورودی شهر باستانی پترا به قدری شگفت انگیز و خارق العاده است که هر کسی از تنگه سیق عبور می کند و برای اولین بار چشمش به پترا می افتد، برای لحظه ای احساس می کند که نفس در سینه اش حبس شده است.

    در شهر باستانی پترا حدودا 800 مقبره وجود دارد

    در شهر باستانی پترا در حدود 800 مقبره وجود دارد که به نام مقابر سلطنتی پترا معروف شده اند. معروف ترین این مقبره ها با نام گنجینه شناخته می شود. نکته قابل توجه این است که این گنجیه بیش از 2000 سال قدمت دارد و در گذشته های دور به عنوان مقبره و سرداب ساخته شده است.

    شهر باستانی پترا تا سال 1812 میلادی ناشناخته بوده است

    یک کاوشگر سوئیسی به نام یوهان لودویگ بورکهارت برای اولین بار شهر باستانی پترا را در سال 1812 کشف کرده است. این یعنی تا سال 1812 عملا کسی از وجود شهر باستانی پترا اطلاع نداشته است. همین باعث شده است که شهر باستانی پترا به نام شهر گمشده معروف شود و از آن به این نام نیز یاد شود.

    شهر باستانی پترا سیستم آب رسانی داشته است

    اگر هیچ سیستم آب رسانی در شهر باستانی پترا راه اندازی نشده بود، عملا چنین شهری نمی توانست بنا شود و مردم در آن زندگی کنند. بنابراین مشخص است که در پترا سیستم آب رسانی خاصی وجود داشته که می توانسته آب لازم برای زندگی 30 هزار شهروند آن را تامین کند.

    شهر باستانی پترا زلزله های متعددی را به چشم دیده است

    از 1 سال قبل از میلاد مسیح تا 8 سال پس از میلاد مسیح، شهر باستانی پترا زلزله های شدیدی را تجربه کرده است. پس از ان هم یک زلزله در حوالی سال 363 میلادی در پترا رخ داده است که سازه های متعددی را در این شهر تخریب کرده است و حتی آسیب های بسیار شدیدی را به سیستم آب رسانی پترا وارد کرده است. اما با این حال بقایای شهر باستانی پترا بسیار شگفت انگیز هستند و این شهر واقعا یک شهر خارق العاده است.

    برای رزرو تور ارزان اردن می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره اماکن تاریخی بیشتر بخوانید:

    آشنایی با عجایب هفتگانه جدید

    اماکن تاریخی ترکیه که شما را به گذشته های ترکیه می برند

    مکان هایی که باید آن ها را ببینید قبل از اینکه نابود شوند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW