021-88507190

دانستنی های جالب درباره عمان

گردشگری م.مقیمی 04 مهر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
حقایق جالب و دانستنی های مهم درباره کشور عمان مواردی است که برای سفر یا زندگی در عمان به آن ها نیاز دارید. عمان یکی از دیدنی ترین کشورهای آسیایی است که آن را بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    معرفی کشور عمان

    عمان یکی از شگفت انگیزترین و دیدنی ترین کشورهای آسیایی است. اگر دوست دارید که بیشتر با عمان آشنا شوید، مطلب پیش رو که معرفی کشور عمان است را از دست ندهید. در ادامه هم یک سری حقایق جالب و هم یک سری دانستنی کاربردی را درباره کشور عمان با شما در میان می گذاریم که برایتان مفید خواهند بود.

    درباره کشور عمان

    در ادامه درباره کشور عمان و حقایق آن بیشتر بخوانید.

    عمان فرهنگ پیشرویی دارد

    عمان یک خانه اپرا سلطنتی دارد که اولین خانه اپرایی بوده که در شبه جزیره عربستان ساخته شده است. اگر نمی دانید که شبه جزیره عربستان کجاست، باید این را به شما بگوییم که شش کشور عربی به نام های عربستان سعودی، امارات متحده عربی، عمان، قطر، یمن و کویت، همه با هم در شبه جزیره عربستان واقع شده اند. از این مساله که بگذریم، خانه سلطنتی اپرا یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری عمان است که امکانات مختلفی از جمله یک تئاتر کوچک، یک سری فروشگاه لوکس، یک سری رستوران های دنج و باغ های زیبایی دارد. 

    عمان فرهنگ پیشرویی دارد

    آمار جرم و جنایات در عمان نزدیک به صفر است

    عمان همیشه به عنوان یکی از امن ترین کشورهای دنیا معرفی می شود. نرخ جرم و جنایات به حدی در عمان پایین است که از آن به عنوان "واحه صلح" یاد می کنند. یکی از دلایل محبوبیت عمان نزد توریستان خارجی و معروف شدن آن به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه این است که امنیت در آن به شدت بالاست و هم اهالی عمان و هم گردشگران در آن احساس امنیت و آرامش می کنند.

    آمار جرم و جنایات در عمان نزدیک به صفر است

    در عمان اصلا کوکا کولا وجود ندارد

    یکی از حقایق جالب و البته باورنکردنی درباره عمان این است که در این کشور محصولات کوکا کولا یافت نمی شود! البته اگر شما هم عاشق نوشابه هستید، نباید نگران این مساله برای سفر به عمان باشید. چراکه در سوپرمارکت های این کشور نوشابه های پپسی به راحتی پیدا می شود و شما می توانید به جای کوکا کولا، از محصولات پپسی در عمان استفاده کنید.

    نرخ مالیات در عمان بسیار پایین است

    احتمالا شما هم این را شنیده اید که افراد زیادی چه از ایران و چه از کشورهای دیگر برای کار به عمان مهاجرت می کنند. یکی از دلایل محبوبیت عمان برای مهاجرت کاری این است که دولت مالیات بسیار کمی از مردم می گیرد. در واقع در عمان مالیات بر درآمد از صاحبان بیشتر کسب و کارها دریافت نمی شود و همین باعث می شود که مردم بتوانند راحت تر درآمدشان را پس انداز کنند.

    عمان قدمت بسیار زیادی دارد

    عمان یکی از اولین مکان هایی بوده که بشر در آن زندگی کرده است. در حقیقت قدمت حضور بشر در این قسمت از کره زمین به حوالی 8 سال قبل بر می گردد و این نشان می دهد که عمان ارزش تاریخی بسیار زیادی دارد و مشخص است که باید اماکن تاریخی و باستانی زیادی در آن وجود داشته باشد.

    یکی از ارزشمندترین عطرهای جهان در عمان تولید می شود

    جالب است بدانید که یک عطر به نام Amouage در عمان تولید می شود که به عنوان یکی از ارزشمندترین عطرهای دنیا شناخته می شود. این عطر که برای اولین بار در سال 1983 در عمان تولید شده است و داستان جالبی در پس آن وجود دارد. ماجرا از این قرار است که شرکت تولید کننده این عطر خودش را به عنوان یک برند سلطنتی معرفی می کند. به این دلیل که این عطر برای اولین بار به عنوان یک هدیه به رهبران جهان ساخته شد تا هر وقت که از عمان دیدن می کنند، این هدیه به آن ها داده شود.

    تا سال 1970 هیچ هتلی در عمان وجود نداشت

    سال به سال صنعت گردشگری عمان بیشتر رشد پیدا می کند. این کشور که تا سال 1970 هیچ هتلی نداشت، حالا صدها هتل دارد و در آن با آغوش باز از گردشگران استقبال می شود. در واقع صنعت گردشگری در عمان از سال 2000 به بعد رشد چشمگیری پیدا کرد و به نظر می رسد که اگر اوضاع به همین شکل پیش برود، صنعت گردشگری به زودی به یکی از بزرگترین صنایع عمان تبدیل خواهد شد. مخصوصا اینکه در این سال ها عمان محبوبیت بسیار زیادی بین توریستان خارجی پیدا کرده است. تا جایی که در سال 2012 در وب سایت لونلی پلنت که یک وب سایت گردشگری معتبر است، شهر مسقط عمان به عنوان بهترین شهر دنیا برای سفر معرفی شد.

    تا سال 1970 هیچ هتلی در عمان وجود نداشت

    بهترین زمان سفر به عمان فصل زمستان است

    از آنجایی که عمان هوای گرمی در بیشتر ایام سال دارد، فصل زمستان ایده آل ترین فصل برای سفر به عمان به حساب می آید. به شما توصیه می کنیم که اگر به دنبال رو به رو شدن با یک آب و هوای مناسب در عمان هستید، در سه ماه تابستانی سال به عمان سفر نکنید و به جای تابستان، فصل های دیگر سال را برای سفر به عمان انتخاب کنید.

    بهترین زمان سفر به عمان فصل زمستان است

    برای رزرو تور ارزان عمان و بررسی قیمت تور دبی می توانید با همکاران ما در آژانس گردشگری مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره عمان بیشتر بخوانید:

    بهترین فصل سفر به عمان چه زمانی است

    بهترین رستوران های مسقط عمان

    آیا عمان برای زندگی جای خوبی است؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW