021-88507190

حقایق جالب و عجیب درباره هلند

گردشگری م.مقیمی 26 مهر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
حقایق جالب درباره هلند که ممکن است ندانید را در این مطلب بررسی کرده ایم که می توانید از چندین حقیقت جالب در این مورد مطلع شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    حقایق جالب در مورد هلند

    آیا مردم هلند واقعا قد بلندترین مردم دنیا هستند؟ چرا ما ایرانیان به جای به کار بردن کلمه "ندرلندز" به این کشور، "هلند" می گوییم؟ آیا هلند مردمان شادی دارد؟ با ما همراه باشید تا جواب این سوالات مربوط به حقایق هلند را پیدا کنید و از چندین و چند حقیقت جالب و البته عجیب درباره هلند مطلع شوید.

    1. اصولا نباید به ندرلندز، هلند بگوییم!

    احتمالا این را می دانید که در زبان انگلیسی به هلند، ندرلندز (the Netherlands) گفته می شود. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا ما ایرانیان و مردم یک سری از کشورهای دیگر، ندرلندز را هلند صدا می کنیم. جالب است بدانید که ندرلندز 12 استان دارد. اما هلند نام منطقه ای در ندرلندز است که از 2 استان تشکیل شده است. این یعنی هلند بخشی از ندرلندز است. اما به هر حال مصطلح است که به این کشور، هلند بگوییم. پس در ادامه متن نیز با از همین کلمه هلند برای اشاره به کشور ندرلندز استفاده می کنیم. 

    اصولا نباید به ندرلندز، هلند بگوییم

    2. تراکم جمعیت در هلند از هر کشوری در اروپا بیشتر است!

    جمعیت هلند بر اساس سرشماری سال 2020 حدودا 17 میلیون نفر و 140 هزار نفر است. از انجایی که مساحت خشکی هلند حدود 33 هزار کیلومتر مربع است، می توان گفت که در هر کیلومتر مربع از هلند حدود 508 نفر زندگی می کنند. با این حساب هلند پرتراکم ترین کشور اروپایی است و می توان از آن به عنوان یکی از پرتراکم ترین کشورهای دنیا یاد کرد.

    3. مردم هلند به عنوان ششم مردم شاد جهان شناخته می شوند!

    یکی از حقایق دیگری که باید درباره هلند بدانید، این است که مردم این کشور در لیست شادترین مردم دنیا جایگاه ششم را به خودشان اختصاص داده اند. قسمت جالب ماجرا اینجاست که مردم هلند رضایت بیشتری از زندگی را به نسبت مردمان کشورهای همسایه از قبیل آلمان و بلژیک تجربه می کنند. 

    مردم هلند به عنوان ششم مردم شاد جهان شناخته می شوند

    4. هلند سالم ترین مردمان دنیا را دارد!

    اگر سبک رژیم غذایی را مد نظر بگیریم، می توانیم بگوییم که مردم هلند جزء سالم ترین مردمان دنیا هستند. این را هم خوب است بدانید که هلند دومین صادرکننده بزرگ سبزیجات در جهان است و با این اوصاف مشخص است که خود مردم این کشور هم به خوردن سبزیجات علاقه زیادی دارند.

    5. مردم هلند فعال ترین مردمان اروپایی هستند!

    مردم هلند جدای از اینکه جزء شادترین و سالم ترین مردمان دنیا هستند، به عنوان فعال ترین مردمان دنیا نیز شناخته می شوند. در واقع فعالیت فیزیکی مردم هلند از مردم هر کشور دیگری در اروپا بیشتر است. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما حدود 56 درصد مردم هلند به صورت مرتب در طول هفته فعالیت ورزشی دارند.

    شاید این موضوع به زیرساخت های عالی شهر نیز مربوط باشد. چراکه در هلند امکان این مساله برای مردم فراهم شده است که برای رفتن به کار یا حتی برای تفریح، به صورت مرتب پیاده روی کنند یا با دوچرخه در سطح شهر پدال بزنند.

    6. در هلند تعداد دوچرخه ها بیشتر از تعداد انسان هاست!

    یکی از جذاب ترین حقایقی که درباره هلند وجود دارد، این است که در این کشور بیش از 22 میلیون دوچرخه وجود دارد. در حالی که فقط حدود 17 میلیون نفر در هلند زندگی می کنند. این را هم اضافه کنید که مردم هلند به صورت میانگین در طول هر روز مسافتی در حدود 2.9 کیلومتر را با دوچرخه طی می کنند و حدودا یک چهارم سفرهای درون شهری را با دوچرخه انجام می دهند.

    7. یک پنجم از جمعیت هلند در کشورهای خارجی به دنیا آمده اند!

    جذابیت هلند به این است که مردمان مختلف با ملیت های گوناگون در آن زندگی می کنند. بیش از 3 میلیون نفر از جمعیتی که در هلند زندگی می کنند، اصالتشان به کشورهای دیگر بر می گردد و این یعنی تقریبا ار هر 5 نفر، 1 نفر از مردم هلند خارجی بوده اند. 

    یک پنجم از جمعیت هلند در کشورهای خارجی به دنیا آمده اند

    8. مردم هلند به عنوان بلند قامت ترین مردم دنیا شناخته می شوند!

    بله! این گفته حقیقت دارد که مردم هلند بلند قامت ترین مردم دنیا هستند. مردم هلند با میانگین قد 175.62 سانتی متر، بیشترین میانگین قد در دنیا را دارند. لازم به ذکر است که مردان هلندی با میانگین قد 182.53 سانتی متر بلند قامت ترین مردان دنیا هستند.

    برای اخذ ویزای شینگن برای سفر به هلند می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره هلند بیشتر بخوانید:

    دیدنی ترین شهرهای هلند

    13 حقیقت جالب در مورد دوچرخه سواری در آمستردام

    مدارک مورد نیاز سفارت هلند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW