021-88507190

تپه چاملیجا معروف به بام استانبول را بشناسید

گردشگری م.مقیمی 21 دی ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تپه چاملیجا یا بام استانبول از بهترین مناطق تفریحی استانبول است و بهترین چشم انداز را به استانبول دارد. در این مطلب تپه چاملیجا یا بام استانبول را بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تپه چاملجیا یا بام استانبول کجاست؟

    تپه چاملیجا از نظر خود مردم استانبول یکی از بهترین مناطق تفریحی استانبول است. جایی که بهترین چشم انداز را به استانبول دارد و اتفاقا به خاطر منظره ای که دارد، محبوب شده است. تپه چاملیجا که می توان از آن به عنوان بام استانبول یاد می شود، طبیعت بسیار زیبا و شگفت انگیزی دارد و واقعا ارزش بازدید را دارد. با ما همراه باشید تا با هم ببینیم که تپه چاملیجا یا بام استانبول کجاست، چه امکانات و چه چشم اندازی دارد و چگونه می توان به بام استانبول دسترسی پیدا کرد. مطمئن بایشد که اگر شما هم به بام استانبول بروید، شیفته آن می شوید.

    تپه چاملجیا یا بام استانبول را می شناسید

    منظره بام استانبول

    تقریبا هر کسی که به بام استانبول یا تپه چاملیجا می رود، این تپه را برای بازدید انتخاب می کند تا در نهایت بتواند چشم انداز جالب آن به تنگه بسفر را تماشا کند. چراکه تپه چاملیجا استانبول یک چشم انداز پانورامیک به تنگه بسفر دارد که در نوع خودش بی نظیر است. یکی از مواردی که تپه چاملیجا را جذاب تر می کند، این است که این تپه لوکیشن بسیار خوبی برای عکاسی دارد و شما با مراجعه به آن می توانید عکس های یادگاری بسیار جالبی از خودتان بگیرید.

    تفریح در تپه چاملیجا استانبول


    قدم زدن در مسیر تپه چاملیجا، عکاسی کردن و تماشای چشم انداز زیبای این تپه، بهترین تفریحاتی هستند که می توانید در این منطقه تفریحی در استانبول تجربه کنید. کافی است که یک جفت کفش راحت پایتان کنید تا بتوانید در گوشه کنار تپه چاملیجا قدم بزنید و از فضای سرسبز و چشم انداز شگفت انگیزش لذت ببرید. البته این امکان هم برایتان وجود دارد که به رستوران بالای تپه چاملیجا بروید و در آنجا خودتان را مهمان یک شام خوشمزه یا یک فنجام قهوه ترک یا چای ترکی خوش عطر و طعم کنید و در حین اینکه غذا یا نوشیدنیتان را نوش جان می کنید، از تماشای چشم انداز تپه چاملیجا به تنگه بسفر نیز لذت ببرید. پس اگر به دنبال خوردن یک شام یا عصرانه به یادماندنی هم هستید، رفتن به تپه چاملیجا می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد.

    تفریح در تپه چاملیجا استانبول

    بهترین زمان بازدید از تپه چاملیجا استانبول

    منظره تنگه بسفر از بالای تپه چاملیجا در زمان غروب آفتاب از همیشه بی نظیرتر است. اگر شما هم به تماشای غروب آفتاب علاقه دارید و یا دلتان می خواهد که عکس های یادگاری خوبی در زمان غروب آفتاب بگیرید، بهتر است که قبل از غروب خودتان را به تپه چاملیجا برسانید. در ضمن شب هم زمان بسیار خوبی برای بازدید از بام استانبول است. چراکه در این زمان چراغ های پل بسفر روشن می شوند و انعکاس بسیار زیبایی بر روی سطح آب از آن ها دیده می شود. پس اگر احیانا برایتان ممکن نبود که قبل از غروب به تپه چاملیجا بروید، می توانید شب هنگام را برای بازدید از تپه چاملیجا انتخاب کنید.

    نحوه دسترسی به بام استانبول

    ما راه های دسترسی به تپه چاملیجا از معروف ترین مناطق و محله های استانبول را در ادامه برایتان بیان می کنیم تا با توجه به آن ها بتوانید بهترین مسیر را برای خودتان پیدا کنید. شما اگر در محله تکسیم اقامت داشته باشید، می توانید از میدان تکسیم با اتوبوس های شماره 129T به ایستگاه کیشیکلی بروید و بعد از آنجا با تاکسی یا با پای پیاده به بالای تپه بروید. از محله بشیکتاش نیز باید دقیقا سوار همان اتوبوس های تکسیم یعنی اتوبوس های 129T شوید. این اتوبوس ها را می توانید در میدان بشیکتاش پیدا کنید. از منطقه کادیکوی نیز می توانید با اتوبوس های شماره 14F به ایستگاه کورال بروید و بعد بقیه مسیر را تا تپه چاملیجا با پای پیاده طی کنید. لازم به ذکر است که مسیر محله سلطان احمد به تپه چاملیجا کمی پیچیده تر است. برای طی کردن این مسیر شما باید اول با تراموا به ایستگاه سیرکجی بروید و از آنجا خودتان را با مترو به ایستگاه کشیکی برسانید و بعد به بالای تپه چاملیجا بروید.

    راستی شما تا به حال از تپه چاملجیا استانبول بازدید کرده اید یا اطلاعات بخصوصی درباره آن دارید؟ خوشحال می شویم که تجربیات و نظرتان ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. برای رزرو تور ارزان استانبول و یا تور استانبول نوروز 1401 می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی معتبر در تهران مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره استانبول بیشتر بخوانید:

    تنگه بسفر استانبول را بشناسید

    تفاوت قسمت آسیایی و اروپایی استانبول

    چگونه می توان از استانبول به آنتالیا رفت؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW