021-88507190

شهرهای توریستی ارمنستان

گردشگری م.مقیمی 20 دی ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شهرهای توریستی ارمنستان علاوه بر شهر زیبای ایروان پایتخت این کشور، شامل دیگر شهرهای دیدنی و معروف ارمنستان نیز می شود. شهرهای توریستی ارمنستان را در این مطلب بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شهرهای توریستی ارمنستان را بشناسید

    بیشتر توریست ها در ارمنستان تمام وقتشان را برای گشت و گذار در پایتخت این کشور می گذارند. اما واقعیت این است که اگر کسی بخواهد به صورت تمام و کمال با فرهنگ مردم ارمنستان آشنا شود و سفر جامعی به این کشور داشته باشد، حتما باید به جز ایروان از دیگر شهرهای توریستی ارمنستان نیز دیدن کند. هرچند واقعا خود ایروان شهر بسیار زیبا و جذابی است و مسلما باید جایگاه خاصی در برنامه سفر مسافران به ارمنستان داشته باشد. با داشتن این موارد در ذهن، در ادامه مطلب همراهمان باشیم تا با هم ببینیم که دیدنی ترین و زیباترین شهرهای توریستی ارمنستان کدام ها هستند.

    شهرهای دیدنی ارمنستان

    شهرهای دیدنی ارمنستان و شهرهای توریستی معروف ارمنستان که برای گردشگران جذاب هستند را در ادامه معرفی می کنیم.

    ایروان، پایتخت زیبای ارمنستان

    ایروان به عنوان بزرگترین شهر ارمنستان و پایتخت آن، پر از جاذبه های گردشگری و اماکن تفریحی متنوع است. ایروان شهری است که معروف ترین جاذبه های توریستی ارمنستان، بهترین رستوران های ارمنستان، جالب ترین اماکن تفریحی ارمنستان و زیباترین خیابان های ارمنستان را در خود جای داده است. این شهر با کافه ها و رستوران هایش و جاذبه های گردشگری دیدنیش به محبوب ترین شهر ارمنستان تبدیل شده است و مسلم است که شما هم شیفته آن و حال و هوای شاد و مفرحش خواهید شد.

    ایروان، پایتخت زیبای ارمنستان

    اودزون، روستای تاریخی ارمنستان

    روستای تاریخی اوزون بر فراز تنگه رودخانه دبد قرار گرفته است و چشم انداز بی نظیری به طبیعت اطراف دارد. چشم انداز اودزون مخصوصا از بالای برج کلیسای آن که قدمتش به قرن 7 میلادی می رسد، بی اندازه شگفت انگیز است. نکته جالبی که درباره اودزون وجود دارد، این است که تا حد زیادی از کمونیسم در امان مانده است و به جای ساختمانی های پیش ساخته شوروی، اماکن تاریخی زیبایی در آن وجود دارد که گشت و گذار در میانشان تجربه بسیار جالبی است.

    اودزون، روستای تاریخی ارمنستان

    دلیجان، سوئیس ارمنستان

    دلیجان که با جنگل های پر تراکم کاج احاطه شده است، شهری است که به خاطر هوای تمیز و چشمه های آب معدنی که دارد، بسیار محبوب شده است. چشمه های آب این شهر خواص درمانی دارند و با همه این اوصاف مشخص است که چرا باید حتما در تور ارمنستان از شهر دلیجان نیز بازدید داشته باشید. دلیجان به قدری طبیعت زیبایی دارد که اغلب از آن به عنوان سوئیس ارمنستان یاد می شود. این شهر کوچک به جز اینکه طبیعتی بسیار زیبایی دارد، یک خیابان بسیار معروف به نام شامبریان نیز دارد که در آن انواع و اقسام سوغاتی های جذاب و زیبا به فروش می رسد و بازدید از آن هم خالی از لطف نیست. گذشته از همه این ها، در اطراف دلیجان صومعه های زیبایی نیز وجود دارد که معمولا توریست ها فاصله دلیجان تا آن ها را با پای پیاده طی می کنند. 

    دلیجان، سوئیس ارمنستان

    خندزورسک، روستای کوهستانی متروکه ارمنستان

    در گذشته های دور خندزورسک یک روستای سرسبز و زیبا بوده است، اما در دهه 1950 میلادی آرام آرام ساکنانش این روستا را ترک کردند و به یک شهر مدرن تر و نوسازتر با نام مشابه رفتند که در آن طرف تنگه قرار گرفته است. حالا دسترسی به آن روستای قدیمی متروکه فقط به کمک یک پل معلق ممکن است که امکان رفتن از این سمت تنگه به آن سمت آن را مهیا کرده است. این پلی که در موردش صحبت می کنیم، توسط خود مردم خندزورسک ساخته شده است. اگر شما هم دلتان می خواهد که از یک روستای جذاب متروکه با تاریخچه جالب دیدن کنید و شما هم از روی این پل عبور کنید و در کوه های اطراف نیز کوهنوردی کنید، خوب است که بازدید از خندزورسک را نیز در برنامه تور ارزان ارمنستان بگنجانید.

    جرموک، شهر چشمه های آب گرم

    جرموک یک شهر اسپا محبوب در ارمنستان است که محبوبیتش را مدیون 40 چشمه آب گرمی است که در آن وجود دارد. از دیگر ویژگی های جالب جرموک می توان به این اشاره کرد که دومین آبشار بزرگ ارمنستان نیز در نزدیکی آن قرار گرفته است. این آبشار که 63 متر ارتفاع دارد، یکی از خاص ترین جاذبه های گردشگری جرموک محسوب می شود و در کل می توان گفت که به خاطر این آبشار و آن چشمه های آب گرم است که جرموک به لیست دیدنی ترین شهرهای ارمنستان اضافه شده است.

    راستی شما دوست دارید که در طول سفر به ارمنستان از چندتا از این شهرهای زیبا در ارمنستان دیدن کنید؟ خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. برای رزرو تور ارزان ارمنستان می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره ارمنستان بیشتر بخوانید:

    بهترین رستوران های ایروان ارمنستان

    هزینه های سفر به ارمنستان

    بهترین زمان سفر به ارمنستان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW