021-88507190

معروف ترین و بزرگترین آبشارهای دنیا

گردشگری م.مقیمی 22 فروردین ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بزرگترین و معروف ترین آبشارهای جهان را در این مطلب به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید تا با شگفت انگیزترین آبشارهای گوشه و کنار دنیا آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    معروف ترین و بزرگترین آبشارهای جهان

    آبشارها جزء دیدنی ترین و خاص ترین جاذبه های طبیعی دنیا هستند و در این مساله هیچ شکی نیست. حتی آبشارهای به ظاهر معمولی نیز در عمق وجودشان زیبایی خیره کننده ای دارند. با اینکه همه آبشارهای دنیا به نوعی زیبا هستند، اما ما امروز نمی خواهیم درباره آبشارهای معمولی با شما صحبت کنیم. بلکه می خواهیم بزرگترین و معروف ترین آبشارهای جهان را به شما معرفی کنیم. آماده اید؟ پس با ما همراه باشید تا با شگفت انگیزترین آبشارهای گوشه کنار دنیا آشنا شوید.

    آبشار نیاگارا

    آبشار نیاگارا با اینکه فقط 51 متر ارتفاع دارد و مرتفع ترین آبشار دنیا نیست، اما به طور قطع می توان از آن به عنوان معروف ترین آبشار جهان یاد کرد. این آبشار که در اونتاریو در کشور کانادا و نیویورک در کشور آمریکا قرار گرفته است، یکی از خارق العاده ترین آبشارهای دنیاست و حقایق شگفت انگیزی در مورد آن وجود دارد. یکی از این حقایق این است که در هر ثانیه، حدود 1834 متر مکعب آب از آن سرازیر می شود که حجم بسیار زیادی است. جالب است بدانید که آبشار نیاگارا که از سه قسمت مجزا تشکیل شده است، در طول هر سال حدود 12 میلیون توریست را به خوب جذب می کند و گردشگران می توانند با قایق، هلیکوپتر و یا با پای پیاده از آن دیدن کنند و بدین شکل نماهای مختلفی را از آن تماشا کنند. 

    آبشار نیاگارا

    آبشار آنجل

    آبشار آنجل که در ونزوئلا قرار گرفته است، 979 متر ارتفاع دارد و همان طور که می بینید، ارتفاعش قابل مقایسه با آبشاری مثل آبشار نیاگارا نیست. این آبشار که بلندترین آبشار دنیاست، به عقیده بعضی از توریست ها زیباترین آبشار دنیاست. این آبشار شگفت انگیز هر ساله میزبان حدود یک میلیون توریست و گردشگر است و اتفاقا به عنوان یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی دنیا شناخته می شود.

    آبشار آنجل

    آبشار ایگواسو

    آبشار ایگواسو با 82 متر ارتفاع خیلی کوتاه تر از مرتفع ترین آبشارهای دنیاست، اما حجم آب بسیار زیادی دارد و همین باعث شده که به عنوان یکی از بزرگترین و خارق العاده ترین آبشارهای دنیا معرفی شود. جاب است بدانید که در هر ثانیه قبه صورت میانگین حدود 1765 متر مکعب آب از آبشار معروف و زیبای ایگواسو سرازیر می شود که تقریبا برابر با حجم آبشار نیاگاراست. با این حساب جای تعجبی ندارد که در طول هر سال صدها هزار توریست از آبشار ایگواسو دیدن می کنند و این آبشار تا این اندازه معروف و محبوب شده است. 

    آبشار ایگواسو

    آبشار ویکتوریا

    آبشار ویکتوریا که در کشور زیمبابوه در آفریقا قرار گرفته است، 108 متر ارتفاع دارد. این آبشار که خود محلی ها آن را به نام آبشار موسی اوآ تونیا می شناسند، خاص ترین و معروف ترین آبشار آفریقایی است و با اینکه نه بلندترین و نه حجیم ترین آبشار دنیاست، اما به عنوان یکی از بزرگترین آبشارهای دنیا شناخته می شود؟ می پرسید چرا؟ به این دلیل که پهنای آن به 1708 متر می رسد و اتفاقا در هر ثانیه 1088 متر مکعب آب از آن سرازیر می شود. یکی از جذابیت های این آبشار وسیع، شگفت انگیز و خارق العاده این است که معمولا در آب هایی که از آن افشان می شوند، رنگین کمان های بسیار زیبایی به چشم می خورد و همین باعث می شود که خاص تر به نظر برسد. این آبشار به قدری محبوب است که تقریبا 2.5 میلیون توریست در طول هر سال از آن بازدید می کنند که اصلا عدد کمی نیست. 

    آبشار ویکتوریا

    آبشار اولوپنا

    آبشار اولوپنا با 900 متر ارتفاع یکی از بلندترین آبشارهای دنیاست. این آبشار که در جزایر هاوایی قرار گرتفه است، چهارمین آبشار بلند دنیاست و با وجود صخره های شگفت انگیز و اقیانوسی که در اطرافش وجود دارد، جزء زیباترین آبشارهای دنیا محسوب می شود. با اینکه این آبشار هب اندازه آبشارهایی مثل نیاگارا و اولوپنا توریستی نیست و تعداد گردشگران کمتری از آن در طول سال دیدن می کنندف اما واقعیت این است که از نظر ابعاد و زیبایی کم و کسری از چنین آبشارهایی ندارد و بازدید از آن مخصوصا به صورت هوایی و به کمک هلیکوپتر تجربه خارق العاده ای است.

    آبشار اولوپنا


    راستی شما دوست دارید که از کدامیکی از این آبشارهای جذاب و دیدنی در دنیا دیدن کنید؟ برای رزرو انواع تورهای خارجی ارزان و تور لحظه آخری واقعی می توانید با همکاران ما در آژانس گردشگری مهرپرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW