021-88507190

جاهای دیدنی آنتالیا

گردشگری مهرپرواز 22 آذر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
جز سواحل و پارک‌های آبی، آثار باستانی و تاریخی ترکیه نیز جزء مکان های دیدنی آنتالیا به شمار می‌رود. برای آشنایی با سایر جاهای دیدنی انتالیا کلیک کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آنتالیا جزء شهرهای رویایی ترکیه است که سفر به آن برای هر ایرانی جذابیت دارد. اگرچه هتل‌های uAll و پارک‌های آبی این شهر جزء اصلی‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا به شمار می‌رود، اما تاریخ یونان باستان و سلطنت عثمانی، حتی در این شهر نیز خودنمایی می‌کند. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید و می‌خواهید از اماکن تاریخی و مناطق طبیعی آن دیدن کنید، این مطلب برای شما نوشته شده است. پس تا انتهای آن همراه ما باشید.

    کالیچی؛ شهر قدیمی آنتالیا

    تماشای شهر قدیمی آنتالیا، که به نام کالیچی (کالیسی) مشهور است، بدون شک باید جزئی از برنامه سفرتان باشد. شما می‌توانید در خیابان‌های پرپیچ‌وخم و رمزآلود شهر به رایگان قدم بزنید و از شگفتی های آن لذت ببرید. همچنین می‌توانید از مراکز خرید آن دیدن کنید و یا به یکی از رستوران های جذاب منطقه بروید. شما می‌توانید روزی جذاب را در این گوشه شهر سپری کنید و از زمان سپری‌شدۀ خود با تمام وجود لذت ببرید.

    کالیچی بسیاری از جاذبه های دیدنی آنتالیا را در خود جای داده است. در این منطقه اماکن تاریخی متعددی وجود دارد که اگر به معماری و اماکن تاریخی علاقمندید، می‌توانید از آن ها دیدن کنید. راستی تماشای غروب آفتاب در بندرگاه قدیمی کالیچی از دست ندهید. همچنین می توانید در خیابان های باریک و سنگ‌فرش‌شدۀ کالیچی قدم بزنید و سفر در زمان را در شهر زیبای آنتالیا تجربه کنید.

    هتل‌های زیبا، گالری‌های هنری منحصربه‌فرد، فروشگاه‌های سوغاتی و رستوران‌های جذابی نیز وجود دارد که می‌توانید سری هم به آن‌ها بزنید. البته اگر دوست دارید که بیشتر در دنیای قدیمی آنتالیا غرق شوید و حس نوستالژیک آن را با تمام وجود حس کنید، بهتر است که در یک هتل عثمانی قدیمی اقامت کنید.

    کالیچی از جاهای دیدنی آنتالیا

    تصویری از شهر کالیچی آنتالیا

    دروازه هادریان؛ از مشهورترین جاهای دیدنی آنتالیا ترکیه

    دروازه هادریان در شهر قدیمی کالیچی، یکی از اماکن دیدنی آنتالیا است که باید از آن بازدید کنید. این دروازه به بهانۀ گرامیداشت امپراطوری روم در قرن دوم میلادی ساخته شده است. این دروازه در میان مردم ترکیه با عنوان اوچ قاپیلار شناخته می‌شود و یکی از مهم‌ترین جاهای تاریخی آنتالیا محسوب می‌شود. دروازه هادریان آنتالیا در حقیقت قسمتی از دیواری است که در گذشته دورتادور شهر سریک کشیده شده بود. این دیوار با سنگ مرمر ساخته شده و سه قوس زیبا دارد.

    شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام این دروازه به افتخار امپراتور روم، هادریانوس (Hadrianus) انتخاب شده است. دروازه هادریان که تنها دروازه به جای مانده از شهر باستانی سریک است، یکی از اصلی‌ترین جاذبه های گردشگری آنتالیاست که شکوه و زیبایی معماری رومی را به نمایش می‌گذارد.

    فراموش نکنید که برای بازدید از این جاذبۀ تاریخی، دوربینتان را نیز همراه خود ببرید. دروازه هادریان درست در قلب مرکز شهر واقع شده و به 130 سال بعد از میلاد مسیح برمی‌گردد؛ ولی هنوز هم جذابیت خودش را حفظ کرده است و هرکسی از دیدن آن لذت خواهد برد.

    دروازه هادریان از جاذبه های دیدنی آنتالیا

     تصویری از دروازه هادریان

    چیمارا یا شعله جاویدان؛ از عجیب ترین مکانهای دیدنی آنتالیا

    برای اینکه بازدید متفاوت‌تری را در آنتالیا تجربه کنید، می‌توانید به شهر چیرالی واقع در جنوب غربی آنتالیا بروید و پدیده‌ای را که بیشتر شبیه معجزه یا افسانه است، تماشا کنید. برای دیدن این منظره باید حدود یک کیلومتر بالای کوه چیمارا بروید. در آنجا در کمال تعجب، شعله‌هایی را می‌بینید که از زیر صخره‌ها زبانه می‌کشند و هر بیننده‌ای را متحیر می‌کنند.

    این شعله‌های جاویدان به نظر افسانه‌ای می‌آیند، اما پدیده‌ای طبیعی هستند که بر اثر ترکیب متان و گازهای دیگر به وجود آمده است. اگرچه برای دیدن چیمارا یا شعله‌های جاویدان باید مسیری صخره‌ای را طی کنید، اما واقعا ارزشش را دارد؛ چراکه شاید هیچ زمان دیگری در زندگیتان نتوانید چنین پدیده جذابی را از نزدیک ببینید.

    ساحل لارا؛ از زیباترین سواحل آنتالیا

    ساحل لارا ساحلی طلایی است که طولی حدود 12 کیلومتر دارد. وجود منطقه لارا در لیست بهترین سواحل آنتالیا باعث شده تا گردشگران زیادی برای شنا و آفتاب گرفتن در تابستان، این ساحل را انتخاب کنند.

    شما می‌توانید بهترین جای ساحل را پیدا کنید، روی شن‌های آن دراز بکشید و بهترین ساعات سفرتان را با خانواده خود سپری کنید، بدون اینکه لازم باشد حتی یک ریال خرج کنید. اگر قصد دارید از جاهای دیدنی رایگان آنتالیا دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم زمانی از سفرتان را به تفریح در ساحل پر جنب و جوش لارا اختصاص دهید و جذابیت سفرتان به آنتالیا را دو چندان کنید.

    ساحل لارا از مکان های دیدنی آنتالیا

    عکسی از ساحل لارا

    مسیر لیسیان؛ از جاهای دیدنی اطراف آنتالیا

    لیسیان یک مسیر پیاده‌روی مشهور و دیدنی اطراف ساحل اولودنیز است که در میانۀ مسیر آنتالیا و فتحیه قرار دارد. در این مسیر می‌توان چشم‌انداز بسیار زیبای ساحل لیسیان و دریای مدیترانه را تماشا کرد و لذت برد.

    این مسیر 540 کیلومتری به شما فرصتی اهدا می‌کند تا بتوانید زیباترین مناظر عمرتان را پیاده و یا با دوچرخه تماشا کنید. البته مجبور نیستید که کل مسیر را طی کنید و می‌توانید در حد توانتان در این راه قدم بزنید و ساعاتی جذاب و به یادماندنی را در آنتالیا سپری کنید.

    مسیر لیسیان از جاهای دیدنی آنتالیا

    عکسی از مسیر لیسیان 

    برج ساعت؛ از اصلی ترین اماکن دیدنی آنتالیا

    یکی از اصلی ترین جاهای دیدنی شهر قدیمی آنتالیا برج ساعت است که نباید دیدن آن را از دست داد. شما می‌توانید داخل این بنا بروید، مناظر زیبای شهر قدیمی را از بالای برج تماشا کنید و عکس‌های جذاب بگیرید. اطراف برج ساعت کافه ها و رستوران های جذابی نیز وجود دارد که می‌توان ساعت‌ها در آن نشست و از جو جالب شهر قدیمی لذت برد.

    برج ساعت از جاذبه های گردشگری آنتالیا

    تصویری از برج ساعت

    آبشار دودن؛ از جاهای دیدنی آنتالیا لارا

    در آنتالیا آبشارهای متعددی وجود دارد که از میان آن‌ها، دودن معروف‌تر است. آبشار دودن آنتالیا در واقع دو آبشار است که در کنار هم قرار دارند و برای دیدن‌شان باید ۱۲ کیلومتر به سمت شمال شرقی آنتالیا حرکت کنید. این منطقه یکی از جذاب‌ترین مناطق دیدنی آنتالیا است که هر توریستی باید از آن دیدن کند. تورهای مختلفی هستند که شما را به تماشای این آبشار می‌برد؛ اما مجبور نیستید که با گروه و یا تور خاصی به این منطقه بروید. بلکه می‌توانید خودتان یک روز از سفرتان را به تماشای این پدیده طبیعی اختصاص دهید.

    آبشار پایینی دودن به داخل دریا نزدیک ساحل لارا می‌ریزد. آبشار بالایی آن نیز 30 دقیقه از شهر آنتالیا فاصله دارد؛ اما بهترین راه برای تماشای آن این است که سوار قایق شوید و از داخل دریا آبشار دودن را تماشا کنید. البته رفتن به آبشار از طریق مسیر جاده‌ای نیز امکان پذیر است. مزیت این روش این است که می‌توانید در طول مسیر بایستید و عکس‌های جذاب بگیرید.

    آبشار دودن از جاهای دیدنی آنتالیا

    عکسی از آبشار دودن

    ساحل کنیالتی؛ از دیگر سواحل جذاب آنتالیا

    یکی دیگر از سواحل آنتالیا ساحل کنیالتی است که واقعا ارزشش را دارد ساعاتی از سفرتان را به تماشای آن اختصاص دهید. این ساحل در قسمت غربی آنتالیا واقع شده و در کنار ساحل لارا، یکی از دو ساحل اصلی شهر به شمار می‌رود. ساحل کنیالتی حدود 7 کیلومتر طول دارد؛ همچنین چشم‌انداز بی‌نظیری به مناظر کوهستانی دارد که عکس‌های زیبا و خاطره‌انگیزی را در آلبوم سفرتان به آنتالیا ثبت می‌کند.

    ساحل کنیالتی رستوران‌ها و مراکز تفریحی متنوع، درختان زیبا، پارکینگ امن، فضای رمانتیک و پاکیزه، صندلی‌های آفتاب و امکانات بی‌شمار دیگری دارد که برای گذراندن یک روز کامل از سفرتان کافی است؛ ضمن اینکه به مرکز شهر نزدیک است و می‌توانید به راحتی خود را به هتل یا مراکز خرید آنتالیا برسانید.

    پارک کارالی اوغلو؛ از زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا در بهار

    پارک Karaalioğlu از پارکهای مشهور آنتالیا است که در میان هیاهوی شهر، فرصتی را مهیا می‌کند تا کمی ریلکس کنید و از تعطیلاتتان لذت ببرید. پارک کارالی اوغلو یک پارک زیباست که درست در کنار ساحل واقع شده و لذت قدم‌زدن زیر آفتاب دل‌انگیز ترکیه را به ارمغان می‌آورد.  شما می‌توانید همراه خانواده یا دوستان خود پیک‌نیک کرده و ساعاتی را به دور از دغدغه و با آرامش خاطر سپری کنید. خود پارک هم جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد که حتما کودکانتان را سرگرم خواهد کرد.

    پارک کارالی اوغلو از جاهای دیدنی آنتالیا

    عکسی از پارک کارالی اوغلو 

    قلعه رومی؛ از جاهای دیدنی آنتالیا در بهار

    در میانۀ پارک زیبای کارالی اوغلو، اثری تاریخی به نام «هیدیرلیک کولسی» نیز جای گرفته است. این قلعه باستانی که در قرن دوم میلادی توسط رومیان ساخته شده، 14 متر ارتفاع دارد و دارای نمایی رو به شهر و بندرگاه قدیمی آنتالیا است. متاسفانه درمورد کاربری این بنا در طول تاریخ، اطلاعاتی در دست نیست. برخی گمان می‌کنند که قلعه رومی آنتالیا در ابتدا کلیسا بوده و برخی دیگر باور دارند که مقبرۀ یکی از بزرگان روم در آن قرار دارد. اما هرچه که بوده، امروزه جزء مرموزترین جاهای دیدنی آنتالیا به شمار می‌رود.

    شما می‌توانید در هر ساعتی از روز و به طور رایگان از این جاذبۀ تاریخی دیدن کنید؛ اما به دلیل نورپردازی‌های زیبایی که دارد، جزء زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا در شب نیز به شمار می‌رود. اگر قصد با تور نوروز آنتالیا به این شهر سفر کنید، می‌توانید از هوای خوش بهاری پارک کارالی اوغلو لذت برده و به تماشای قلعه هیدیرلیک نیز بروید؛ اما سفر در زمستان نیز از جذابیت تماشایی این قلعه تاریخی برای گردشگران، چیزی نمی‌کاهد. خوشبختانه ورود به این جاذبه تاریخی رایگان است و تصاویر زیبایی را از بندرگاه قدیمی رومیان به یادگار می‌گذارد.

    مسجد ییولی مناره؛ از قدیمی ترین جاهای دیدنی انتالیا

    یکی دیگر از اماکن دیدنی آنتالیا مسجد ییولی مناره است که به دست علاء الدین کیکاباد ساخته شده و از سمبل‌های مهم آنتالیا ترکیه به شمار می‌رود. حتما از تماشای زیبایی‌های معمارانه در نمای این مسجد لذت خواهید برد. به محض اینکه قدم به فضای درونی این مسجد زیبا بگذارید نیز به قرن 13 سفر خواهید کرد. به عبارتی می‌توانید سفر در زمان را در مسجد ییولی مناره تجربه کنید.

    مسجد Yivli Minaret با کاشی‌های آبی‌رنگ و زیبای سلجوقی در قرن 13 هجری زینت یافته است. سقف این مسجد از 12 ستون تشکیل شده و معماری خارق‌العاده ترکی آناتولی را به تماشا می‌گذارد. دیواره‌های بیرونی مسجد که با سنگ تراشیده شده نیز قابل مشاده هستند و همچنین سنگ مرمرهایی که برای ساخت آن استفاده شده، زیبایی این مسجد را دو چندان کرده‌اند.

    مناره مسجد ییولی 38 متر ارتفاع دارد و دارای 90 پله است که بر فراز آن، می‌توانید به نمایی بسیار دیدنی از سراسر منطقه دسترسی داشته باشید. این مسجد به دست اداره کل میراث فرهنگی و موزه‌های ترکیه مورد بازسازی قرار گرفته و اکنون به یک مکان فرهنگی و آموزشی تبدیل شده است. در تور آنتالیا تعطیلات سال نوی میلادی بازدید از این مسجد را از دست ندهید.

    عکسی از مسجد ییولی مناره 

    موزه باستان شناسی؛ از دیدنی ترین موزه های آنتالیا

    شاید جالب باشد که بدانید در شهر آنتالیا موزه‌های گوناگونی هم وجود دارند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید کمی بیشتر با تاریخ این سرزمین آشنا شوید. در این میان موزه آنتالیا محبوب‌ترین و جذاب‌ترین آن‌هاست. این مکان که با نام موزه باستان شناسی آنتالیا نیز شناخته می‌شود، مکان بسیار وسیعی است که ۱۳ سالن و نمایشگاه مختلف را در خود جای می‌دهد.

    حتی اگر طرفدار گردشگری تاریخی نیستید، باز هم موزه باستان شناسی آنتالیا برایتان جذاب خواهد بود و چشمانتان را به دوران گذشته باز خواهد کرد. اغلب از این مکان به عنوان یکی از بهترین موزه های جهان یاد می شود؛ پس بهتر است زمانی از اقامتتان در آنتالیا را به بازدید از آن اختصاص دهید.

    موزه آنتالیا کلکسیونی ارزشمند از میراث ترکیه را در خود جای داده است که با تماشای آن می‌توانید چشم‌اندازی کلی به تمامی جنبه‌های فرهنگ و تاریخ ترکیه داشته باشید. پس به هیچ عنوان دیدن موزه آنتالیا را از دست ندهید. این موزه یکی از جاهای دیدنی آنتالیا با قیمت 20 لیره است که می‌توانید همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 6:30 بعد از ظهر از آن دیدن کنید.

    موزه باستان شناسی آنتالیا

    تصویری از موزه باستان شناسی 

    شهر باستانی آسپندوس؛ قدیمی ترین مکان دیدنی آنتالیا

    شهر باستانی آسپندوس از آن جاهایی است که باید در طی سفرتان به آنتالیا حتما از آن دیدن کنید. این شهر باستانی به خاطر تئاتر رومی زیبایش به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری آنتالیا شناخته می‌شود. جذابیت این شهر باستانی که در قرن 2 میلادی ساخته شده، شما را متحیر خواهد کرد. شما می‌توانید در شهر قدم زده و از آثار باستانی آن دیدن کنید. برای این کار کافی‌ست با ماشین، اتوبوس و یا یک تور گردشگری، به 47 کیلومتری شرق آنتالیا بروید و یک بعدازظهر شگفت‌انگیز را برای خود رقم بزنید.

    شهر باستانی آسپندوس از مکان های گردشگری آنتالیا

    عکسی از شهر باستانی آسپندوس 

    آمفی تئاتر آسپندوس؛ از بهترین جاذبه های گردشگری آنتالیا

    تئاتر آسپندوس یکی از بهترین جاهای دیدنی آنتالیا است که به خوبی از آن محافظت شده است. این تئاتر شاخصه اصلی شهر رومی باستانی محسوب می‌شده و 12000 صندلی دارد که تماشاگران علاقمند به اجراهای اپرای بین‌المللی آنتالیا و فستیوال باله را روی خود جای می‌دهند.

    این آمفی‌تئاتر در 7 کیلومتری منطقه‌ای تاریخی به نام سریک (Serik) قرار دارد. بد نیست بدانید که نام آمفی تئاتر آسپندوس و مناطق اطرافش در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده و از مهم ترین دیدنی های تاریخی آنتالیا به شمار می‌رود. شما می‌توانید هنگام بازدید از این بنای تاریخی، از آثار باستانی دیگری مانند باسیلیکا، آگورا و قنات رومی نیز دیدن کنید.

    آمفی تئاتر آسپندوس از جاهای دیدنی آنتالیا

    تصویری از آمفی تئاتر آسپندوس 

    بازار اصلی شهر؛ از مراکز دیدنی آنتالیا

    سفر به شهرهای ترکیه بدون سر زدن به بازارها و مراکز خرید کامل نمی‌شود؛ آنتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. بازار قدیم آنتالیا جزء ارزانترین بازارهای آنتالیا به شمار می‌رود؛ اما حتی اگر قصد خرید و خرج کردن پولتان در بازار را ندارید، باز هم به این بازار بروید تا فرهنگ و سبک زندگی محلی‌های ترکیه را از نزدیک لمس کنید.

    کوه تاهتالی؛ هیجان انگیزترین جای دیدنی انتالیا

    اگر می‌خواهید به بهترین چشم‌انداز ساحل مدیترانه و کوهستان‌های اطراف آن دسترسی داشته باشید، باید به بالای کوه تاهتالی بروید. گردشگران می‌توانند با تله‌کابین از این کوه بالا رفته و به قلۀ 2365 متری آن صعود کنند. چشم انداز غروب آفتاب از بالای کوه تاهتالی باورنکردنی است. برای پایین آمدن از کوه نیز می‌توانید دوباره از تلکابین استفاده کنید و یا کمی چاشنی هیجان به سفرتان بدهید و با چتر به پایین بپرید.

    کوه تاهتالی آنتالیا

    عکسی از کوه تاهتالی آنتالیا 

    آکواریوم آنتالیا؛ تماشای دنیای زیر آب دریای مدیترانه

    آکواریوم آنتالیا از 40 آکواریوم مختلف و یک تونل طولانی 131 متری تشکیل شده است. با بازدید از این جاذبۀ دیدنی آنتالیا می‌توانید به دنیای زیر آب قدم گذشاته و گونه‌های مختلف موجودات آبزی را تماشا کنید. پس اگر به دنیای زیر آب و حیات بی‌نظیر آن علاقه دارید، حتما بازدید از آکواریوم آنتالیا را در برنامه سفر خود بگنجانید.

    سینمای اقیانوس‌نوردی درون آکواریوم نیز به شما این احساس را می‌دهد که با جانورانی مثل کوسه در حال شنا هستید. بازدید از آکواریوم آنتالیا برای همه اعضای خانواده با هر سن و سالی جذاب است؛ به‌طوری که حتی می‌تواند در فهرست بهترین جاهای دیدنی آنتالیا برای کودکان قرار گیرد.

    عکسی از آکواریوم آنتالیا 

    پارک آبی لند آف لجندز؛ بهترین پارک آبی آنتالیا

    در میان پارک های آبی آنتالیا پارک آبیThe Land of Legends  از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این پارک آبی قسمتی از هتل لند آف لجندز محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر به شهرت بالایی رسیده و بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال تفریحی هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی هستند.

    پارک آبی لند آف لجندز در 35 کیلومتری مرکز آنتالیا واقع شده است؛ بنابراین در صورت اقامت در هتل لند آف لجندز، می‌توانید هم به پارک آبی و تفریحات جذاب آن دسترسی داشته و هم به راحتی به بازارهای مرکز شهر رفت‌وآمد کنید.

    پارک آبی لند آف لجندز از جاهای دیدنی آنتالیا

    تصویری از پارک آبی لند آف لجندز 

    مسجد تاریخی کورکوت؛ تاریخی عجیب و پر رمز و راز

    مسجد کورکوت (Korkut Camii) در شهر قدیم آنتالیا در منطقه کالیچی قرار گرفته و به نام‌های دیگری همچون مسجد کبیر یا کسیک مناره آنتالیا نیز شناخته می‌شود. متاسفانه مناره‌های این مسجد در طی یک آتش‌سوزی که در قرن 19 اتفاق افتاد، از بین رفت و در حال حاضر فقط بقایای آن قابل مشاهده است.
    در مورد تاریخچه این مسجد باید گفت که در قرن دوم میلادی معبد بوده و در سال‌های بعد به کلیسای بیزانس شده است. پس از حمله امپراطوری سلجوقیان به ترکیه، کلیسای بیزانس تبدیل به مسجد شده و مناره‌هایی برای آن ساخته شد. در سال 1361 میلادی و در طول جنگهای صلیبی نیز مجددا تحت عنوان کلیسا مورد استفاده قرار گرفته و در نهایت، در زمان به قدرت رسیدن عثمانیان بار دیگر به مسجد تبدیل شد. اگر به آنتالیا سفر کردید، حتما از بقایای این مسجد تاریخی دیدن کنید.

    مسجد تاریخی کورکوت از جاهای دیدنی آنتالیا

    عکسی از مسجد تاریخی کورکوت 

    پارک ملی گولوک؛ از بهترین جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان

    پارک ملی Gulluk Dagi در شمال غربی آنتالیا  قرار گرفته و از جاهای دیدنی آنتالیا ترکیه به شمار می‌رود. برای رسیدن به این پارک، باید خودرو اجاره کرده و نیم ساعت رانندگی کنید. از جمله زیبایی‌های قابل کشف این پارک زیبا، خرابه‌های به جای مانده از یک شهر باستانی به نام ترمسوس است که در بالای کوه گولوک قرار دارد. با بالا رفتن از کوه علاوه بر دیدن بقایای این شهر تاریخی، می‌توانید نمای بی‌نظیری از چشم‌انداز اطراف این منطقه را نیز مشاهده کنید.

    پارک ملی گولوک از مکان های دیدنی در آنتالیا

    عکسی از پارک ملی گولوک 

    سافاری در آنتالیا؛ از جذاب ترین جاذبه های تفریحی

    یکی از تفریحات جذاب و به‌یادماندنی که در تور آنتالیا می‌توانید تجربه کنید، سافاری با موتور است. برای انجام این کار می توانید در تورهای موتورسواری ثبت نام کنید و سوار بر موتور، از میان طبیعت دیدنی آنتالیا، جاده‌های پرفرازونشیب، کوه‌پایه‌ها، تپه‌ها، سبزه‌زارها، برکه و روستاهای اطراف این شهر عبور کرده و نهایت لذت را ببرید.

    برای سافاری با موتور تنها به کلاه ایمنی نیاز دارید. حتی به غیر از موتورسواری، می‌توانید سافاری با جیپ‌های مخصوص را نیز امتحان کنید. برای تجربه این تفریحات، تورهای یک‌روزۀ ویژه در اختیارتان خواهد بود.

    سافاری در آنتالیا

    عکسی از سافاری در آنتالیا

    پارک ملی کوپرولو کانیون؛ از جاهای دیدنی رایگان آنتالیا

    پارک ملی Köprülü Canyon National Park در استان آنتالیا قرار دارد و با ۳۶۶ کیلومترمربع مساحت، از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا به شمار می‌رود. از میان این پارک زیبا رودی بسیار دیدنی با آبی زلال جریان دارد که مکانی برای تفریحات آبی آنتالیا همچون رفتیگ و شناست. خوشبختانه ورود به این جاذبۀ گردشگری رایگان است؛ اما برای تفریحات مختلف آن، باید بلیط تهیه کنید.

    پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا

    تصویری از پارک ملی کوپرولو کانیون 

    شهر باستانی پرگه؛ زیباترین شهر تاریخی آنتالیا

    شهر پرگه هم یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی آنتالیا است که به سبک معماری یونانی - رومی ساخته شده است. زیبایی این شهر متحیرتان خواهد کرد. شما می‌توانید در خیابان‌ها و معابد این شهر قدم بزنید و از آرامش آن لذت ببرید. همچنین می‌توانید از حمام‌های رومی، دروازه هلنیستیک، آکروپولیس و دیگر آثار باستانی آن دیدن کنید. این شهر در 17 کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده و برای گردشگران تاریخ‌دوست، جذابیت زیادی دارد.

    غار کارائین؛ از اماکن دیدنی آنتالیا پیش از تاریخ

    غار کارائین که متعلق به دوران پیش از تاریخ است، یکی دیگر از اماکن دیدنی آنتالیاست که باید از آن دیدن کنید. گفته می‌شود که این مجموعه غار بیش از 25000 سال قدمت دارد. بعضی از راه‌های عبور درون غار خیلی باریک هستند؛ اما ارزشش را دارد که از آن ها عبور کرده و سفر در زمان را تجربه کنید. این غار در 27 کیلومتری شمال غرب آنتالیا و در رشته‌کوه‌های غربی توروس در منطقه مدیترانه قرار دارد.

    غار کارائین از جاهای دیدنی آنتالیا

    عکسی از غار کارائین 

    دهکده های الیمپوس و چیرالی

    دهکده‌های الیمپوس و چیرالی جایگاه ویژه‌ای در لیست بهترین جاهای دیدنی آنتالیا دارند. خط ساحلی زیبای این دو دهکده با آثار باستانی شهر قدیمی الیمپوس احاطه شده است. شما می‌توانید در این روستاها ریلکس کنید و از فضای بی‌نهایت آرام آن‌ها لذت ببرید. ترکیب این آرامش با چشم‌اندازی به آثار تاریخی دهکده، لذتی وصف‌نشدنی را برایتان به ارمغان خواهد آورد؛ تنها کافی‌ست به 80 کیلومتری جنوب آنتالیا رفته و سفر جذاب و خاص خود را آغاز کنید.

    غار داملاتاش؛ از مکان های دیدنی انتالیا ترکیه

    یکی از جاذبه های گردشگری زیبای آنتالیا غار داملاتاش است. این غار حدود 15000 سال پیش ساخته شده و زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. صخره‌های رنگارنگ این غار هر بازدیدکننده‌ای را محو تماشا می‌کنند. پس ارزشش را دارد که با ماشین یا اتوبوس به 127 کیلومتری غرب آنتالیا رفته و این غار را از نزدیک تماشا کنید.

    غار داملاتاش از مکان های گردشگری آنتالیا

    تصویری از غار داملاتاش 

    تماشای جاهای دیدنی آنتالیا با تور آنتالیا

    در این مطلب 25 تفریح و جای دیدنی آنتالیا را معرفی کردیم و با هریک از آن‌ها آشنا شدیم. اگر تاکنون به این شهر تاریخی و ساحلی سفر نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با تور آنتالیا همراه شوید. خرید تور آنتالیا سفری راحت‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر را برایتان رقم خواهد زد. اما اگر تجربۀ سفر به شهر آفتاب ترکیه را دارید، لطفا تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید. دیده‌ها و شنیده‌های شما می‌تواند راهنمای خوبی برای گردشگران این کشور باشد.

    سوالات متداول:

    1. جاهای دیدنی رایگان آنتالیا کجاست؟

    سواحل آنتالیا مانند ساحل لارا، ساحل کنیالتی، مسیر و ساحل لیسیان، شهر تاریخی کالیچی، قلعه هیدریلیک، پارک ملی کوپرولو کانیون و کوه تاهتالی از زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا هستند که می‌توان به طور رایگان از آن‌ها بازدید کرد.

    2. بهترین جاهای دیدنی آنتالیا در بهار کدامند؟

    خوشبختانه آب و هوای مدیترانه‌ای آنتالیا، بهاری معتدل را به این شهر هدیه می‌دهد. بنابراین، می‌توانید با سفر به این شهر ترکی در عید نوروز، از بیشتر جاذبه های گردشگری آن دیدن کرده و در سواحل و پارک‌های آبی آنتالیا نیز تفریح کنید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW