021-88507190

موزه باستان شناسی آنتالیا

گردشگری م.مقیمی 14 مهر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
موزه باستان شناسی آنتالیا به عنوان یکی از جذاب ترین موزه های این شهر، درست در مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته است. موزه باستان شناسی آنتالیا را در این مطلب بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اگرچه خیلی از گردشگران سفر به آنتالیا را برای هتل‌ها و پارک‌های آبی آن دوست دارند، اما اماکن تاریخی و موزه‌های این شهر نیز خالی از جذابیت نیست. موزه باستان شناسی آنتالیا یکی از مراکز تاریخی و فرهنگی این شهر ساحلی است که از تاریخچه دوران باستان و امپراطوری‌های روم و عثمانی سخن می‌گوید. اگر می‌خواهید به آنتالیا سفر کنید، بازدید از موزه باستان شناسی را نیز در فهرست دیدنی‌های خود قرار دهید؛ اما پیش از آن، این مطلب را بخوانید تا با این موزه بیشتر آشنا شوید.

    موزه باستان شناسی آنتالیا کجاست؟

    موزه باستان شناسی آنتالیا به عنوان یکی از جذاب ترین موزه های این شهر، درست در مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته است. موزه ای که حرف های زیادی برای گفتن و حکایت های جالبی برای شنیدن دارد. موزه ای که در نوع خودش شاهکار است و هم در ترکیه و هم در کل جهان، به عنوان یک موزه مهم و ارزشمند شناخته می شود. اگر شما هم دوست دارید که با این موزه در آنتالیا آشنا شوید، با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار کاربردی درباره موزه باستان شناسی آنتالیا را به شما بگوییم. اگر دوست دارید بدانید که موزه باستان شناسی آنتالیا چه جاذبه هایی دارد، کجای آنتالیاست و قیمت بلیط موزه باستان شناسی آنتالیا چقدر است، ادامه مطلب را از دست ندهید.

    موزه باستان شناسی آنتالیا

    درباره موزه باستان شناسی آنتالیا

    همان طور که می دانید، ترکیه تاریخ بسیار بلندبالایی دارد و مسلم است که با آشنایی با تاریخ آن می توانید با بخش بزرگی از تاریخ انسانی آشنا شوید. یکی از بهترین موزه هایی که می تواند این تاریخ جالب، جذاب و پر فراز و نشیب را برایتان روایت کند، موزه باستان شناسی آنتالیاست. اگر از این موزه در آنتالیا دیدن کنید و از قسمت های مختلفش بازدید کنید، این احساس را پیدا می کنید که در طول تاریخ بشریت قدم زده اید و گوشه کنار تاریخ را از نزدیک دیده اید! اگر برای این سفر تاریخی آماده اید، حتما پس از بررسی قیمت تور آنتالیا در تور خود از موزه باستان شناسی آنتالیا نیز دیدن کنید!

    دیدنی های موزه باستان شناسی آنتالیا

    در موزه باستان شناسی آنتالیا نمایشگاه های متعددی وجود دارد که یکی از دیگری جالب تر هستند. در این موزه می توانید از آثار تاریخی مربوط به دوران های مختلف از دوران رومیان گرفته تا بیزانسیان بازدید کنید و تاریخ را از نزدیک لمس کنید. در این موزه این امکان برایتان فراهم می شود که مجسمه های به جا مانده از دوران رومیان دیدن کنید و بقایای تئاتر باستانی پرگ را از نزدیک ببینید. حتی در این موزه می توانید با بقایای پیش از تاریخ آشنا شوید و مجسمه امپراطورها، نقاشی های مرمری، آثار سرامیکی و سکه های قدیمی را تماشا کنید. همچنین با بازدید از موزه باستان شناسی آنتالیا این فرصت را پیدا می کنید که اشیاء یافته شده در زیر دریا را ببینید، با جواهرات قدیمی آشنا شوید و آثار هنری عثمانی از کالیگرافی گرفته تا قالیچه های زیبا را در نمایشگاه ها تماشا کنید. 

    برای آشنایی با همه جاهای دیدنی آنتالیا، مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

    دیدنی های موزه باستان شناسی آنتالیا

    ساعات کاری موزه باستان شناسی آنتالیا

    موزه باستان شناسی آنتالیا همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است. البته این برنامه زمان بندی موزه باستان شناسی آنتالیا مربوط به 1 آپریل تا 1 اکتبر می شود و در زمان های دیگر سال یک ساعت زودتر یعنی در ساعت 6 بعد از ظهر بسته می شود.

    قیمت بلیط موزه باستان شناسی آنتالیا

    برای بازدید از موزه باستان شناسی آنتالیا باید یک بلیط تهیه کنید که قیمت آن 45 لیره است. این بلیط را می توانید از گیشه خود موزه خریداری کنید.

    آدرس موزه باستان شناسی آنتالیا و نحوه دسترسی به آن

    موزه باستان شناسی آنتالیا در خیابانی به نام کنیالتی قرار گرفته که حدود 6.5 کیلومتر از مرکز شهر آنتالیا فاصله دارد. موزه باستان شناسی آنتالیا را می توانید در پلاک 88 خیابان کنیالتی پیدا کنید. برای دسترسی به موزه باستان شناسی آنتالیا می توانید هم تاکسی بگیرید و هم از اتوبوس های دولتی آنتالیا استفاده کنید که مسلما روش دوم هزینه کمتری برایتان دارد. ضمنا این گزینه را هم دارید که فاصله مرکز شهر آنتالیا تا موزه باستان شناسی آنتالیا را با پای پیاده طی کنید.

    تماشای موزه باستان شناسی آنتالیا با تور آنتالیا

    حال که با موزه باستان شناسی در آنتالیا آشنا شدید، می‌توانید برای بازدید از آن برنامه بچینید. اگر تجربه سفر به آنتالیا را ندارید، توصیه می‌کنیم با تورهای مهرپرواز همراه شوید. شما می‌توانید برای رزرو تور ارزان ترکیه از تهران، با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

    اما اگر قبلا به این شهر تاریخی و ساحلی سفر کرده و از مناطق مختلف و موزه‌های آن بازدید داشته‌اید، لطفا از تجربۀ خود برای ما و دیگر خوانندگان مجله گردشگری مهرپرواز بنویسید.

    درباره آنتالیا بیشتر بخوانید:

    قلعه رومی آنتالیا

    فرق پرواز ترک و ایرانی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW